Zoekt U een goede gids op Java?

Discussie in 'Indonesië' gestart door roland68, 23 feb 2009.

1. roland68

roland68 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij zijn vorig jaar in Indonesie op vakantie geweest en hebben een fantastische reis gemaakt over Java. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van een gids en prive chauffeur, die ons alle ins en outs van Java kon vertellen. Ook nam hij ons regelmatig mee naar kleine Kampungs, waardoor we de plaatselijke gebruiken goed hebben leren kennen. We kunnen deze gids (Rachman) dan ook van harte aanbevelen. Zijn prijzen zijn zeer redelijk en het is een ontzettend leuke vent. Hij spreekt goed Nederlands en Engels. Doordat hij gebruik maakt van minibusjes, en je zelf de trip ook helemaal kunt samenstellen met hem, is het ook erg goed te doen met (kleine) kinderen. Onze dochters van 6 en 9 vonden het fantastisch!

Om hem te helpen hebben wij een website voor hem gemaakt.

Indien U geinteresseerd bent, kijk dan even op

http://www.rachmantravel.com

Met vriendelijke groet

Roland Bakker
    roland68 is nu online Rapporteer aanpassen

2. jos en inez austen, arnhem

Lid geworden:
    4 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ronald, leuk jouw initiatief!
    rachman is het waard.
    wij ontmoetten hem in 1995, later maakten we nog enige malen van zijn diensten gebruik. wij bezochten zijn familie, zijn moeder, zijn schoonmoeder en vrouw.
    wij steunden hem met materiele goederen en met donaties.
    we hebben nog steeds contact.
    geweldig dat hij nu een eigen website heeft. en nu de toeristen nog!

ik heb fotoos van uitstapjes met rachman, als dat geschikt is stel ik ze graag ter beschikking van zijn website.
    ik hoor het wel.

groet,

jos en inez austen, arnhem

3. Henny Heijnen

Henny Heijnen New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Roland
    Wat een leuk initiatief, met mijn vrienden Jos en Inez en nicht Damar hebben we in 1995 een leuke trip gehad met Rachman, hij heeft ons de minder toeristische omgeving laten zien
    en we hebben geweldig genoten.

4. jtournoy

jtournoy New Member

Lid geworden:
    20 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Roland,

Ik probeer met Rachman in contact te komen, maar het is me nog niet gelukt. Hoop dat zijn emailadres nog klopt. Is het een optie om op de bonnefooi naar Java te gaan? Kan je daar makkelijk aan een gids/chauffeur komen die 14 dagen met je meereist?

5. Lex Romeijn

Lex Romeijn New Member

Lid geworden:
    13 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Joyce,

Zijn E-mail adres is nog geldig,want ik heb onlangs nog contact met hem gehad.Ik kan me volledig bij bovenstaande commentaren aansluiten,want heb zelf al enkele malen een tour met hem gedaan.Voor meer info en prijzen kunt U ook bij mij terecht tel 0616207986 of U kunt een E-mail sturen naar a.romijn@quicknet.nl

6. Adriaan en Mia Pothuizen

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Rachman Friatna is een leuke en prettige gids met wie wij in 2008 goede ervaringen hebben opgedaan. Lsst je ook kennismaken met de "inside" van Java. Zijn e-mail-adres is nog steeds actueel, kreeg enkele dagen geleden nog een berichtje van hem.

7. Jan Opstelten

Jan Opstelten New Member

Lid geworden:
    22 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik kan de reactie van de mensen die door Rachman zijn begeleid alleen maar van harte onderschrijven! In januari 2007, inmiddels dus weer 4 jaar geleden heeft Rachman ons door Oost Java gegidst.... Rachman is een sympathieke, betrouwbare gids, die zijn begeleiding afstemt op jouw wensen... Hij is tijdens onze reis een goede vriend geworden en mailt ons nu nog steeds ( na 4 jaar !) om te vertellen over zijn wel en wee in Indonesië en te vragen vanuit belangstelling naar ons leven in Nederland.. We hebben veel gelachen met Rachman... Een klein grapje geef ik hier weg: Onderweg in het busje draaide Rachman zich naar ons om en zei: "Wij hebben Nassi Trassi, Nassi Goreng en Nassi Rames.... jullie hebben Eutha-nassi.." Vooruit nog eentje dan: Toen we in de prachtige groene sawahs richting de kampong wandelden door de heuvels, wees Rachman naar beneden en zei: "Kijk hier groeit lekkere kool: Groene kool, spitskool, savoye kool, Helmuth kool..." En op die manier zat Rachman vol met woordgrapjes die de lange ritten met het busje veraangenaamden.
    Jan Opstelten

8. j.leblanc

j.leblanc New Member

Lid geworden:
    4 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij overwegen een trip naar Java in september waarbij we bij een kennis in de buurt van Yogyakarta willen logeren. Vliegen op Yogyakarta is helaas vrij prijzig dus we overwegen nu om op Jakarta te vliegen. Ik heb Rachman een mail gestuurd of hij misschien een tour kan verzorgen waarbij hij ons afzet bij het hotel in Yogyakarta. Ik ben erg benieuwd en hoop op positief bericht van Rachman na het lezen van alle goede recenties.

9. Lex123

Lex123 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Danielle,

U heeft enkele E-mails van ons(Rachman) ontvangen,maar we hebben helaas geen reactie terug ontvangen

10. half indo

half indo New Member

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,

Ik lees wisselende verhalen over de ervaring met Rachman. Wie kan mij een telefoonnummer geven van Rachman of een aantal foto's van de reis uploaden. Tevens ben ik benieuwd hoe de betaal methode is verlopen neem aan dat je niet het hele bedrag vooraf gaande op de reis betaald? Is het wel legaal om via deze manier te reizen?

11. Staf

Staf New Member

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Net terug van geweldige reis op Java met Rachman. Betrouwbare, zorgzame, aardige en goede gids. Laat je naast de bekende plekken ook kennismaken met het dagelijkse leven in de Kampong, lekkere restaurantjes, mooiste reisvelden. Weet veel te vertellen (in goed nederlands).
    Maak je geen zorgen over het betalen. We hebben vooraf betaald zodat Rachman alles vast kon leggen (hij kan financieel niet het risico lopen dat je niet op komt dagen of aan het einde niet alles betaalt). De kosten zijn inclusief eten. maar als je zelf gaat eten kan je dat bij Rachman declareren. Kortom een geweldige aanbeveling. Staf en Tilly

12. Nicu

Nicu New Member

Lid geworden:
    2 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Selamat pagi!

In 2007 zijn we met het gezin naar Java afgereisd omdat mijn moeder haar daar roots heeft.
    Mijn moeder en vader waren er al eerder geweest maar zo met zijn vieren , euh zessen, Rachman en chauffeur Eddie meegeteld, hebben we een fantastische rondreis gemaakt , een reis om niet te vergeten!
    We zijn naar het ouderlijk huis geweest en hebben oude vrienden van mijn opa en oma opgezocht,we hebben de toeristische hoogtepunten ( bijvoorbeeld de Bromo) gezien maar ook het andere gezicht van java, in de ogen van Rachman.
    Hij werkte toentertijd nog voor Selamat jalan een overprised travelagency die maar weinig extra credits voor zijn gidsen toonde!
    Door de inzet van Rachman en Eddie hebben we toen het originele reisplan laten varen en hebben echt genoten van ontspannen touren door Java, een maand lang.
    We hebben al die tijd contact gehouden en waren op de hoogte van zijn plan om als zelfstandig gids te gaan werken , we hebben het zelfs aangemoedigd want door die reisorganisaties werd hij echt uitgemolken.

Deze kleine man heeft zijn sporen verdient door hard te werken en zelf te ondernemen om een betere toekomst voor zijn gezin, kampong en slinkende toeristen industrie te realiseren!

Mijn oom, tante, neefje en nichtje zijn net terug van een reis met Rachman en ze waren absoluut verrast, wij zijn zelfs een ienimienie beetje jaloers dat we niet zelf hebben kunnen zien hoe hij het helemaal zelfstandig heeft geregeld, met als mooi resultaat zijn eigen guesthouse!

Het leuke aan Rachman is dan ook zijn innemende, humoristische persoonlijkheid en persoonlijke aanpak, hij wist zelfs nog wat van onze reis anekdotes te vertellen aan mijn oom en tante!

Ik zeg: "gewoon DOEN!"

Wij zijn fan en volgens mij zijn we niet de enigen!

Selamat Jalan!

13. Maron

Maron New Member

Lid geworden:
    9 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Allemaal,

April 2012 hebben wij als familie (2 kinderen en ouders) twee weken gereisd door Java. Dit hebben wij gedaan met Rachman travel, op aanraden van onze oom en tante die in 2007 zelf met hun kinderen hebben rondgereisd met Rachman (zie reisverhaal Nicu).
    Wat een gave tijd hebben we gehad,; dit hebben we zeker weten te danken aan het spontane en innemende karakter van Rachman en uiteraard de chauffeur, Salim. Deze twee heren zorgen ervoor dat je je volledig op je gemak voelt. De woordgrapjes vliegen je om de oren en maken de soms lange autoritten een stuk aangenamer.
    Het guesthouse dat hij bovenop zijn huis gebouwd heeft is een geweldige ervaring om mee te maken. Dichter bij de lokale bevolking komen is haast onmogelijk.

Ik raad iedereen aan om Rachman te boeken als je richting java gaat.

Teman betekent 'vriend' in het Bahasa en ik ben blij dat ik hem zo mag noemen.

Groet, een fan

(Teman) Maron

14. May

May New Member

Lid geworden:
    24 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,

Op aanraden van mijn oom en tante hadden wij onze vakantie geboekt bij Rachman (www.rachmantravel.com) om een rondreis te maken door Java.
    Vanaf het moment dat we Rachman en onze chauffeur, Salim, ontmoette begon ons avontuur.
    Het klikte tussen ons allen vanaf het eerste moment.

Ze denken graag met je mee om het jou nog makkelijker en prettiger te maken tijdens de reis.
    Rachman spreekt goed Nederlands en maakt de meest leuke woordgrapjes, dus het is nooit saai onderweg.

Tijdens onze vakantie ben ik 25 jaar geworden. We logeerden toen bij Rachman thuis in de bergen. In Indonesië worden verjaardagen niet echt gevierd maar speciaal voor mijn verjaardag hebben ze een taart gehaald. Deze hebben we samen met zijn gezin opgegegeten. Ik kon mij geen mooiere manier bedenken om mijn verjaardag te vieren.

Toen onze vakantie op Java na 2 ½ week over was en wij afscheid moesten nemen, hebben we allemaal met tranen in onze ogen gestaan want ze zijn familie geworden.

Ook al staat Rachman travel dan niet geregistreerd in Nederland, ik kan het iedereen aanraden om een vakantie via Rachman travel te boeken, als je tenminste Indonesië écht wilt leren kennen. Hij laat je Indonesië zien van verschillende kanten; de meest toeristische kanten maar ook de kanten die je met een grote reisorganisatie nooit zou zien.

Groet van een andere fan,

May

15. Edithje

Edithje New Member

Lid geworden:
    17 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wij zijn zojuist terug van onze trip Java met onze kinderen.
    Rachman had alles perfect voor elkaar. We hebben bij hem thuis gelogeerd en als je echt Java wilt leren kennen is dit de manier. Het is heel primitief, maar het blijft je voor altijd in je je geheugen, hier kan geen luxe tegenop.
    Puur in zijn eenvoud, in een woord geweldig om mee te maken. Zijn vrouw is een geweldige kokkin. Met zeer weinig middelen hebben we fantastisch gegeten, de echte Javaanse keuken. De scooterrit door de autenthieke dorpjes en rijstvelden met aansluitend een wandeling door het oerwoud van de watervallen zal ons hele leven bij blijven. een aanrader voor iedereen. de treintrip van Bandung naar Jogjakarta was adembenemd mooi. Rachman is gezellig en heeft heel veel humor, spreekt goed Nederlands en is innemend. Voor iedereen die naarJava gaat: neem Rachman, daar krijg je geen spijt van!

16. Rongga

Rongga New Member

Lid geworden:
    8 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, Wij hebben 2 weken door Java gereist met Rachman reizen, we hadden ons eigen programma samen gesteld en hadden alleen nog een goede gids met chauffeur nodig. Nou hadden we die via via gevonden namelijk Rachman de gids en Salim de chauffeur. Betere combinatie kun je eigenlijk niet hebben. Gewoon geweldig hoe ze alles weten uitleggen, stoppen om te kijken of te proeven. Op deze manier krijg je echt veel te zien van Java en hoe het leven is op het eiland. Voor iedereen die een trip door Java wil maken kijk even op www.rachmantravel.com

Selamat Doei !!!!
    Arno & Kyra

17. Lex123

Lex123 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Rachman reizen is geregistreerd via een notaris.
    Rachman reizen CV (commanditaire vennootschap)
    registratie nummer 10.20.3.49.09008

18. Lex123

Lex123 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Rachman reizen heeft een nieuwe website met mooie voorbeeld rondreizen,laat U inspireren hierdoor.De oude website gaat t.z.t. uit de lucht. www.rachmanreizen.nl

19. aromeijn

aromeijn New Member

Lid geworden:
    20 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Door onduidelijke oorzaak hebben vele van onze gasten dit jaar geen verslag kunnen plaatsen op reisforum. Daarom konden wij ook weinig op de website plaatsen, omdat we de verslagen gewoonlijk 1 op 1 overzetten. Op mijn privé facebook pagina Lex Romeijn https://www.facebook.com/lex.romeijn
    kunt u sfeer impressies en verslagen bekijken. Met vriendelijke groet , Lex Romeijn ,Rachman Reizen

#19 aromeijn, 15 aug 2016
    Laatst bewerkt: 9 feb 2017

Deel Deze Pagina