Wie is er met de bus vanuit hurghada naar cairo geweest?

Discussie in 'Hurghada' gestart door b.bosch3, 24 feb 2008.

1. b.bosch3

b.bosch3 New Member

Lid geworden:
    29 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, wij vertrekken 26 juli voor de eerste keer naar Egypte naar hurghada naar het Titanic hotel. We willen ook graag naar Cairo met de bus , ik weet inmiddels dat het een lange reis is, maar wie heeft dit nog meer gedaan?
    Heeft de bus b.v. airco, is er een toilet in de bus ? Maakt het nog uit waar je boekt ?
    Alle informatie is welkom

Alvast bedankt.

2. jose.vanzijp

jose.vanzijp New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan in oktober ook voor het eerst, zou graag jullie ervaring horen als het zover komt

3. ebennis1@chello.nl

ebennis1@chello.nl New Member

Lid geworden:
    30 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi erica

wij zijn afgelopen jaar naar cairo geweest met de bus
    deze trip hebben wij geboekt via onze reisorganisatie
    wij hadden zowel airco als wc in de bus,ook konden wij in de bus gekoeld water en frisdrank kopen
    op de heenweg stoppen we smorgens ergens waar we ons ontbijt konden nuttigen enz
    neem vanuit je hotel evt je kussen mee dat ligt/hangt net iets prettiger in de bus
    wij hadden ook een groot badlaken bij ons want met de airco snachts aan in de bus kan het goed fris zijn
    vergeet niet dat in de periode dat je gaat het verschrikkelijk heet is bij de piramides,dus bescherm jezelf heel goed denk bv aan bescherming van je hoofd
    vergeet ook niet dat je goed moet drinken heel de dag door
    wij vertrekken weer 29-7 naar ons favorite egypte en verblijven weer in het grand plaza
    heb je meer vragen stel ze gerust mits ik er kan op antwoorden

petra

4. marianne verschuur

marianne verschuur New Member

Lid geworden:
    16 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo erica

las je berichtje wat laat maar dacht reageer even....ik kom al 5 jaar in hurghada en heb in cairo vrienden wonen....een gezin met 3 kindertjes....mahmud de vader is in de morgen ingenieur en in de middag taxichauffer...als we particulier met de ell gouna bus uit hurghada naar cairo gaan staat hij altijd klaar om ons op te halen....de tijd dat we in cairo zijn is hij er voor ons...ook vrienden van mij stuur ik altijd naar hem toe wel zo lekker en is dan vertrouwd...hij is een prima gids de dagen dat je er bent ..
    het is ook veeel goedkoper dan met een organisatie vanuit hurghada....en..je zit niet aan een groep toeristen vast.
    wil je meer weten mail me gerust ik kan er veel over vertellen hoe wij dit allemaal regelen en doen...

lavatera@quicknet.nl

groet uit egmond aan zee
    marianne

5. woodie

woodie New Member

Lid geworden:
    6 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn op 24 Juni j.l met de bus vanuit ons hotel in hurghada naar Cairo geweest. Het was dodelijk vermoeiend maar zo de moeite waard!! We hebben genoten en ook onze zoons van 19 en 17 waren erg enthousiast. Wij hebben de trip gewoon bij de reisleiding geboekt en hadden een bus met airco, toilet en een nederlands sprkende gids. In de bus waren ook koude drankjes te krijgen. Je kunt het ook bij andere kantoortjes boeken maar het leek mij wel zo veilig om het gewoon bij de hostess te doen.

6. van rooy dirk

van rooy dirk New Member

Lid geworden:
    30 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    een jaar of 8 geleden zijn we ook van hurghada naar cairo geweest£....idd een lange reis.
    de bussen hebben bijna altijd airco en toilet. ook gekoelde dranken.
    vroeg opstaan en laat terug...maar u hebt een beloonde dag. ook het museum is de moeite waard !
    de "typysche bazar" is ook een aanrader.

veel plezier !

7. v.boxcel.sr

v.boxcel.sr New Member

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal

Hoe zit het precies met eten???
    Ontbijt uit hotel mee , maar middag en/of avond. Wordt er ergens gestopt ?
    Waar ga je precies heen....pyramide, stad. Wat nog meer.
    Ik heb er heel goede berichten over gehoord, maar 2 jaar geleden niet geweest. gaan nu in maart en zejker een bus naar cairo

8. woodie

woodie New Member

Lid geworden:
    6 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo peter, wij kregen een lunch in Cairo (bij de prijs inbegrepen) en in de avond een late dinner in het Hotel. (hebben wel bij de stop op de terugweg een klein hapje gegeten)

9. v.boxcel.sr

v.boxcel.sr New Member

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Door:
    Carolien
    - Gast

Datum:
    12-12-2008 14:59:33 Hallo peter, wij kregen een lunch in Cairo (bij de prijs inbegrepen) en in de avond een late dinner in het Hotel. (hebben wel bij de stop op de terugweg een klein hapje gegeten)

Bedankt voor je reactie !!!
    Wat ga je die dag allemaal doen en vanaf hoelaat. Ik neem aan, dat je eerst in het donker in de bus zit.
    En hoe laat waren jullie terug.

groeten Peter

10. annique_elisabeth

annique_elisabeth New Member

Lid geworden:
    8 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hou er rekening mee dat je om 3/4 uur opgehaald wordt uit je resort, soms is dit zelfs rond 2/3 uur! Zo ben je wel lekker optijd in Cairo, deze tijd heb je ook nodig om alles te zien hoor, een dag is bijna te kort! Je komt tegen de nacht terug in je resort, dan kan je meestal nog wel een hapje eten. Het zogenaamde "late dinner" inderdaad voor de excursiegasten. Zo'n dag is erg slopend, maar zeker de moeite waard.
    Voor zo ver ik weet (als het niet verschilt) ga je naar de piramides, het egyptische museum en de bazar. (dit zijn de hoogtepunten)! Alles wel samen met een gids!

11. Auk

Auk New Member

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij gaan in April ook naar Hurghada en vragen ons af hoe duur het ongeveer is om zo'n 2daagse excursie te doen naar Cairo. Lijkt ons wel erg leuk namelijk!

groeten Aukje

12. kuipertjes

kuipertjes New Member

Lid geworden:
    4 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal
    Wiu gaan deze zomer voor het eerst met onze dochters van 5 en 7 naar hurghada. Wij zijn samen al eeder in het mooie egypte geweest. De meiden willen graag naar de pyramides. Wat kosten deze excursies per bus en per vliegtuig? En maar het beste te boeken bij de reisleiding denk ik? Tips zijn welkom!Bedankt alvast.

13. Miriam Kok

Miriam Kok New Member

Lid geworden:
    24 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Egypte-gangers,

Voor mensen die geen zin hebben om lang in de bus te zitten bieden we graag een privé excursie naar Cairo met het vliegtuig aan.

Tijdens deze dag heeft u de beschikking over privé vervoer met chauffeur en een privé gids (indien beschikbaar ook Nederlandstalig).

De excursieprijs is afhankelijk van de groepsgrootte en daarmee extra aantrekkelijk voor gezinnen. Verder geven wij kinderen < 12 jaar een speciale korting, naast de korting die zij ontvangen bij het boeken van de binnenlandse vlucht.

We wensen u een hele fijne vakantie en misschien tot horens.

Vriendelijke groet uit Luxor,
    namens Kingfisher Tours,

Miriam Kok

14. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    Ik heb zo'n 2,5 jaar geleden een excursie gemaakt vanuit Hurgahada naar Cairo. De excursies die de reisorganisatie boekt is 2x zo duur dan wanneer je het bij een egyptische organisatie boekt. wij betaalden voor 2 dagen cairo 70 euro pp. terwijl de nederlandse reisorganisatie 130 euro pp vroeg.

We zijn gewoon in Hurgahada rond gaan kijken en uiteindelijk bij een organisatie geboekt. We hadden kleine groepen, en de 2e dag zelfs een eigen gids, omdat we als enige een 2 daagse tocht hadden geboekt.
    Ze besparen kosten door je bijvoorbeeld met een gewone bus mee te sturen. (ongeveer 5 uur durende rit)Deze vertrekt rond 1 uur, maar je wordt eerder opgehaald. In Cairo wacht een gids je op. 2x lunch en 1x diner, 1 x ontbijt zit er bij inbegrepen. Het eten was erg lekker! Voor de rest moet je zelf zorgen, door bijvoorbeeld een ontbijtpakket van je hotel. voor meer info kijk op mijn website: www.elizabeth-ontheroad.nl

veel plezier!

Deel Deze Pagina