werken in brasil

Discussie in 'Brazilië' gestart door leopunt@hotmail.com, 7 sep 2006.

1. paulgroenland

paulgroenland New Member

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    In het algemeen is het zo dat het zeer moeilijk is (tegen een goed salaris) om een baan te vinden hier in Brazilie. Maar waarom geen eigen zaak beginnen? Veel mensen werken voor een werkgever (zo ook ik voor lange tijd)en helpen zo de droom te realiseren van een ander. Stel je eigen persoonlijke waarden vast, ga goed na wat je wilt en wat je kunt en volg je eigen doel. Voordelen: je doet wat je leuk vindt, je blijft gemotiveerd, en je helpt evt. anderen aan werk.

2. spartelrat@skynet.be

Lid geworden:
    22 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan vraag ik mezelf af;Hoe leeft dan de gewone Brazielliaan?Als je bv werkt in een fabriek,in de productie met een salaris van 350 reais/maand?
    Moet ie dan ergens in een krotje gaan wonen of zo?
    Ik zie dat je voor 50.000 reais al een huisje kan kopen.
    Maar als ik dat een beetje terugtel naar een hypotheek is dat toch snel zo'n 300 reais/maand afbetalen(tel dan even 20% eigen geld).
    Tjsa...dan moet je al zowat met 2 gaan werken,want 350-300=50....en daar kan je nog wel wat taco's van kopen...maarje je moet ook electra/gas/tel iedere maand rekenen.
    ...Maar hoe kan iemand hier dan van rondkomen?Huisje of flatje huren voor 150/200 per maand?
    En dan maar blijven dromen van je eigen hutje.
    ...en hypotheek aftrek?...ja dat kennen ze er niet ntrl;-)
    Denk dat het nog niet zo slecht is om maar te blijven werken in NL en gewoon 3 maanden/jaar naar Brasil te gaan.
    Of tenzij je een baan vind via een multinational...ja dan zit je op rozen ...

3. reikigroepstedebroec@hotmail.com

Lid geworden:
    27 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal
    zit het allemaal mee telezen
    de één zegt dat de ander weer een ander verhaal is wat van eisen stel je
    woonde eerst met mijn WAO uitkering en nu met mijn AOW is wel wat minder maar voor mij genoeg om wonen in Brasil mijn vrouw heeft ook haar inkomen dus wij redden het best hier
    beter dan in Nederland met al die hoge gas energie prijzen wordt je toch gestoord
    boodschappen ook betaalde me eigen scheel in Nederland nee heb het best naar mijn zin hier

4. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zit postings uit 2006 te lezen, Frank is allang met de staart tussen z'n benen afgedrpen.

Ben je boy als je 60+ bent, alweer een gepensioneerde Nederlander die door z´n morenaatje wordt kaalgeplukt.

5. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    en alweer een discriminerende opmerking

6. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar jij denkt toch niet dat je door je vrouwtje bent uitgezocht omdat je zo knap bent,Maarten?
    Die heeft echt jou centjes wel even geteld voordat ze je mee nam naar BR.
    En zo te lezen heeft ze je al aardig bij de ......!

7. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een wijze NL vriend vertelde mij ooit eens dat de beste manier om in Brazilië te (over)leven was door het vinden van een rijke Braziliaanse vriendin.

De meesten van ons hebben dat "geluk" niet. Maar volgens mij is Maartens echtgenote niet echt onbedeeld. Huizenbezit en zo, en ook nog goed opleiding. Niet waar?

8. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je reageert op een papegaai.

9. christina05@live.nl

christina05@live.nl New Member

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom heeft mike/sweet/./..../...../ zoveel nicknames hier?

Ik zit ook even mee te lezen, en vraag me af waarom een Braziliaanse baas jóu 3-5000 Rs moet uitbetalen en een braziliaan niet? omdat je een europeaan bent? Heb je trouwens wel al je papieren in orde om daar uberhaupt aan de slag te gaan?In hoeverre heb je je voorbereid voordat je maar even besloot om naar brazilie te gaan? En wáár in Brazilie wil je aan de slag gaan? Hoe het ook zij, ik denk dat voordat je hier onder 4000 namen dingen post die nergens op slaan, jezelf eerst maar goed moet voorbereiden. En inderdaad je eisen wat bijstellen, want als nieuwkomer gaan roepen (zonder enige connecties daar die kunnen bevestigen dat ze jou kennen, ervaring hebben met je manier van werken of prestaties) dat je 3-5000 RS wilt verdienen komt natuurlijk erg arrogant over...iets wat niet altijd gewaardeerd word in Brazilie.

Maar verder... succes!

10. christina05@live.nl

christina05@live.nl New Member

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Frank
    Ik wil hier graag wel even op reageren, zoals veel brazilianen wonen ze met meerdere in 1 huis...dat kan met z'n 3en zijn maar ook met z'n 6en. Zodat alle kosten door iedereen samen worden betaald, dat hoeft niet per se een krotje te zijn. En ee

11. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat ze niet echt zijn. Allemaal fictie

Deel Deze Pagina