Weer in december

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door Annelies_, 4 aug 2011.

1. Annelies_

Annelies_ New Member

Lid geworden:
    4 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik wil graag in december naar Punta Cana, weet iemand wat voor weer het hier dan is ? Op internet vind ik veel verschillende berichten! Ik was van plan om half december te gaan.

Alvast bedankt!

Groetjes

2. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk even op www.thelatinworld.nl/weatherhistorydominicanrepublic.html
    Dat heb je een beetje een idee van de gemiddelde temperatuur. Het is ook geen regenmaand. Zon staat wel lager en dagen zijn korter dan in de zomer.
    Je vind op de site ook wel de tijden van zonsopgang en zonsondergang.

3. Annelies_

Annelies_ New Member

Lid geworden:
    4 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Als ik dat zo zie moet het wel goed komen in december :) Die 8 regendagen is waarschijnlijk gewoon een bui, niet de hele dag regen?

4. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    december 2010 was vrij regenachtig en niet maar een paar buien.

5. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie nu net op http://www.wunderground.com/history/airport/MDPC/2010/12/4/MonthlyHistory.html dat het er 10 moeten zijn.

Helaas worden op de site niet de hoeveelheid neerslag vermeld.

Ik het idee dat Wunderground af en toe de historie aanpast (wat eigenlijk niet zou moeten kunnen), want jan.2011 heeft ook nu 1 dag regen meer. Zal alles weer even controleren. Hoop niet dat alles anders is, want dan kan ik het overzicht beter verwijderen omdat de gegevens niet betouwbaar zijn op Wunderground.

6. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het overzicht verwijderen, want als ik naar juli 2011 kijk, staan daar nu 8 dagen met regen, maar dat was vorige week 4. Gemiddelde dagtemperatuur is ook in eens 2 graden hoger. Andere maanden zijn ook verschillend.
    Het is jammer dat ik het verwijderen moet. Is altijd leuk als je de historie van het weer kan zien, maar dan moeten de gegevens wel betrouwbaar zijn.
    Zal zien of ik elders wel betrouwbare historie kan vinden.

7. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heeft het in december 2010 wel veel meer geregend in Puerto Plata dan in Punta Cana. Zelfs in het zuiden waren er maar een paar dagen met regen.

8. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In Puerto Plata regent het altijd meer dan aan de zuidkust. De maand met de minste regen in Puerto Plata heeft altijd nog meer regen als de maand met de meeste regen in bijvoorbeeld BAyahibe.

9. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste lijkt mij om bij thuiskomst te zeggen hoe het weer was (je kunt kiezen uit: hoe het wéér was EN: hoe het weer wás). Bij ons is het in juli/augustus officieel zomer - praktijk: herfst met nu en dan truienweer !
    Geen schema kan hier tegenop. Conclusie: wil je in december, dan ga je in december en wil je in april, dan ga je in april. Neem in elk geval je regenscherm mee!

10. DJW

DJW New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    't heeft toch allemaal te maken met invloeden van eventuele Tropical Storms in de buurt.
    Vorig jaar half december een hele week zo goed (of moet ik zeggen: slecht) als geen zon gezien. Voorgaande jaren alleen maar zon gehad, met af en toe een tropisch buitje.. maar da's dan weer goed voor de plantjes :)

Anyway, gewoon gaan..en genieten!
    Wij gaan ook weer genieten van 1 dec. t/m 20 dec.
    DJ

11. Royoup@hotmail.com

Royoup@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    31 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo..
    Wij gaan a.s zondag 2 december naar cabarete ..kan er iemand zegge wat het weer op het moment is..

12. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk even live voor het weer op http://www.cabaretewebcams.com/

www.thelatinworld.nl/dominicanrepublic.html

13. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,
    Wij komen regelmatig aan zowel Noord- als Oostkust/Punta Cana. Oostkust is altijd beter weer, zowel in zomer als winter. In december zijn wij bijna altijd in Punta Cana. In 2011 drie prachtige weken in december gehad, met maar 1x een bui! Dat was uitzonderlijk. Vorige jaren veel wind gehad en soms buien. In 2011 waren we er in november, toen was het ook prima te doen. Ook een paar jaar ervoor storm Olga meegemaakt in december, en dan heb je veel water en slecht weer. Dat was de enige december-vakantie dat we echt slecht weer hadden. Noordkust/Cabarete was vorig jaar nov t/m maart flink nat. In maart hebben we een hele regenweek gehad.
    Wil je 95% kans op goed weer: onze ervaring: ga in juni. Is het ook nog lekker rustig en goedkoop!

14. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik bedoel dus dat het nov 2011 t/m maart 2012 nogal regenachtig was aan de Noordkust. Hebben we gehoord van mensen die daar wonen en hebben het zelf ervaren in maart 2012.

15. drebroeders

drebroeders New Member

Lid geworden:
    23 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Mei Juli en November zijn de "regenmaanden"

16. Royoup@hotmail.com

Royoup@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    31 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie voor de reacties,,, er word helaas slecht weer aangegeven voor cabarette .. Nu hopen dat het een beetje mee gaat vallen met de regen.. We vertrekken morgenvroeg...

17. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Het weer zag er de laatste 2 weken prima uit! ondanks de voorspellingen.
    Kan Rosie misschien nog mailen hoe het was?

18. Francisco

Francisco New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    't weer op de D.R. is verschillend en een beetje onberekenbaar.Ik ben in mei geweest en het was mooi weer(Twee weken),ik heb 5 weken in september(begin oktober)en het was prachtig weer.Half oktober tot begin december
    veel regeval geweest met een hoop ellende voor de plaatselijke bevolking.Het weer kan soms ook op verschillende plaatsen verschillend zijn.Voor zekerheid altijd een kleine regenscherm meenemen .

Deel Deze Pagina