Wat te regelen als Filippijnse vriendin maand naar Nederland wil komen?

Discussie in 'Filippijnen' gestart door Cagayan de Oro city journey, 3 jul 2011.

1. Cagayan de Oro city journey

Lid geworden:
    25 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inmiddels 2x naar de Filippijnen geweest om mijn vriendin te bezoeken & kennis te maken met haar familie. Komend jaar zou ik haar graag kennis willen laten met mijn ouders & dus vakantie vieren in Nederland. Wat dient er allemaal geregeld te worden in geval van maximaal verblijf van haar in Nederland van een maand? Welk soort visum/papierwerk etc. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. Alvast bedankt.

2. chedijan

chedijan New Member

Lid geworden:
    3 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi

je kan haar op een toeristenvisa hier heen halen,op deze visa kan je haar 90 dagen laten verblijven, dit is de ned ambasade in manila,met wat je allles nodig hebt http://filipijnen.nlambassade.org/Producten_en_Diensten/Burgerzaken/Visa/Lijst_met_benodigde_documenten_Schengenvisum

3. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi cagayan

je hebt nogal wat paieren nodig en dingen te doen om haar op een toeristenvisum te laten komen en zij moet ook de nodige dingen doen en regelen ik kan je wel toesturen hoe en wat als je dat wilt.
    ik heb mijn vrouw al drie keer laten komen op een toeristenvisum en al wat mensen geholpen dus laat maar even weten of je er belang bij hebt

groeten klaas

4. Cagayan de Oro city journey

Lid geworden:
    25 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Klaas: alle hulp is welkom aangezien ik alles in 1 keer goed geregeld wil hebben.

5. rubin

rubin New Member

Lid geworden:
    21 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een goed idee want het is zeker niet makkelijk om een toeristenvisum voor nederland te krijgen (=moeilijkste van europa), de papierwinkel is enorm en de ambassade heeft ten aller tijde het recht om extra papieren te vragen. Uiteindelijk ken ik ook nog een hoop mensen van wie het visum werd geweigrd wegens vestigingsgevaar. (let wel: ze voldenden qua papieren aan alle eisen, keurig nette mensen dus!)Gelukkig kun je dan wel bezwaar maken en die win je altijd, maar je hebt dan wel (3) maanden vertraging! bereid je dus voor op een langdurige procedure.

6. rubin

rubin New Member

Lid geworden:
    21 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Tip kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl hier vind je veel info van je gading! misschien is het toch handiger vooor jou om via een ander eu land het (toeristen)visum aan te vragen, zij helpen je op weg!
    Ik wil je niet ontmoedigen maar een toeristenvisum voor NED. is echt heel moeilijk, zelfs voor de filipijnse elite die op europavakantie gaan vragen liever een degelijk visum in italie en frankrijk aan en zij voldoen aan alle eisen!

7. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi

als je me jou e-mail adres doet zal ik je opsturen hoe en wat.
    heb tot nu toe nog weinig problemen gehad en de mensen die ik geholpen heb zijn ook allemaal in een keer toegewezen

groet klaas

8. chedijan

chedijan New Member

Lid geworden:
    3 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi cagayan

het is allemaal niet zo moeilijk,ik zie dat klaas je met de papieren wil helpen.
    1 tip ze moet op de ambassade ook een klein gesprekje doen,ze vragen van alles ,
    waar je woon ,welke straat
    wat je werk is, hoe jullie elkaar ontmoet hebt en hoelang jullie elkaar kunnen.
    dus zorg dat ze zoveel mogelijk over je weet.
    en ja,je papieren kunnen in orde zijn ,ze kunnen het altijd afwijzen.
    bij de eerste keer dat mijn vrouwtje hier op amsterdam landen ,moest ik zelfs acther bij de doaune komen,zelfs toen was het nog niet zeker dat ze het land in mocht.
    we zijn nu 1 maand bezig met mvv
    maar ik hoop dat het je lukt
    groetjes

9. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi cagayan

ik hoor niks meer dus doe ik het even zo

hier komen de dingen die je moet doen om een visum te kunnen aanvragen

bankrekening openen (bpi bank kost minimaal 3000 peso’s)
    geboortecertificaat nso
    nbi (politierecord)
    eventueel werkvergunning op te halen bij de barrangay kost ongeveer tussen de 300 en 500 peso’s
    voters id en postal id en dat zijn allemaal id kaarten
    paspoort
    verzekering voor de tijd van verblijf in Nederland
    dat zijn de dingen die je vriendin moet hebben/doen

jij moet opsturen
    ticket (je mag een reservering laten zien)
    uitnodiging van de gemeente (dit moet het originele zijn dus niet doorgefaxt of per e-mail)
    arbeidscontract of boekhouderpapieren van de afgelopen 18 maanden
    Kopie van de inschrijving van de kamer van koophandel (in geval van eigen baas)
    salarisstrookjes (de laatste drie) of uitdraai van je omzetgegevens van de laatste 18 maand (zie hierboven)
    kopie paspoort (alle bladzijden ook de lege)

het is wel verstandig om eerst alle papieren voor elkaar te hebben voor ze een afspraak maakt bij de ambassade
    op de ticketreservering na dan (omdat die maar drie dagen geldig is)
    voor het ticket geld je mag een reservering sturen die kun je bij de KLM opvragen maar die is maar drie dagen geldig dus die moet je
    niet te vroeg aanvragen het beste is dat om te doen vlak voor ze op gesprek (interview) gaat bij de ambassade
    nogmaals de uitnodiging moet de originele zijn en die mag niet ouder zijn dan 6 maanden en binnen die 6 maand moet ze dus weer terug zijn in manilla.
    ik persoonlijk haal hem bij de gemeente op maar laat de datum open die kun je dan later zelf invullen zodat je zeker weet dat je binnen
    de zes maand blijft (als je hem ophaalt bij de gemeente wel even je paspoort meenemen)
    voor de rest mag je kopieën sturen
    de behandeling kan niet eerder dan drie maand voor vertrek in behandeling genomen worden (i.v.m. de 6 maand van de uitnodiging)

mocht je verder nog vragen hebben hoor ik het wel succes

groeten klaas

10. Cagayan de Oro city journey

Lid geworden:
    25 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Klaas: bedankt voor de uitgebreide uitleg. Wat de benodigdheden van mijn vriendin betreft: moet zij in de Filippijnen die reisverzekering regelen. Of kan ik het bijv. in Nederland middels Mondial/Elvia of zoiets dergelijks?

Ik denk dat de reservering

11. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ha Cagayan

ik laat mijn vrouw het altijd in de filippijnen regelen.
    ik weet niet waar je vriendin woont maar die van mij woont in angeles en daar zit een verzekeringsbureau die het regelt kost ongeveer 100 euro voor die drie maanden je kan het ook in nederland doen bij oom verzekeringen geloof ik maar ze moet sowieso de polis mee nemen naar de ambassade due als ze het daar regelt heeft ze de papieren ook direct bij de hand (duurt wel een paar dagen voor je de polis hebt hou daar even rekening mee)

de reservering is heel makkelijk je belt de klm en vraagt om een reservering voor je vriendin die van manila naar amsterdammoet vliegen en vraagt of ze die naar jou e-mailadres willen sturen en jij stuurt die door naar haar en zij kan hem uitprinten en meenemen.
    de reservering is drie dagen geldig maar dat geeft niet als je dat twee dagen voordat zij op gesprek gaat doet is er niets aan de hand en is het visum binnen koop je de orginele ticket niet vertellen aan de medewerkster van de klm krijg je een heel verhaal over dat ie maar drie dagen geldig is enzo)
    houd er wel rekening mee dat je 89 dagen telt voor het ticket omdat het een overnachtingsvlucht is dus dag 90 komt ze aan in manila en het visum is voor 90 dagen zodoende dus de dag van aankomst is dag 1 enz enz en dag 89 de terugreis
    de reservering is kosteloos ik moet zeggen dat de klm dat wel goed doet ik koop dan als het visum rond is ook daar de ticket kost meestal rond de 900 euro

succes

groeten klaas

12. chedijan

chedijan New Member

Lid geworden:
    3 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hi cagayan

ikzelf doe het met oom verzekering,
    dat kan je via hun site doen ,kost alleen duurder dan wat klaas betaal,namelijk rond 160 euro,
    alleen met de ticket kan je haar wel 90 dagen hier laten blijven,want by de douane moet ze een papiertje achter laten ,die wordt afgestempeld dat ze door de douane gaat en het land verlaat,dat papiertje krijg je bij de vreemdelingen politie,omdat je binnen 3 dagen haar moet aanmelden bij aankomst ,dat zij op de 91 dag aankomt in manila ,maak de douane niets uit

ik vlieg vrijdag lekker weer naar mijn vrouwtje en zoon,ik zag de eerste 2 weken lekker 32 graden in davao

13. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ha cagayan

je kuny het idd ook bij oom verzekeringen doen maar zorg wel dat ze de polis heeft voor ze op gesprek gaat bij de ambassade want ze willen bewijs dat ze verzekerd is.
    wat betreft de douane dat klopt het zal de douane een zorg zijn of ze 90 dagen of langer hier geweest is maar als ze op gesprek komt en ze zien dat je ticket 90 dagen geldig is en ze dus dag 91 in manila aankomt heb je grote kans dat het visum geweigerd word omdat het een visum voor 90 dagen betreft ik spreek uit eigen ervaring.

en voor chedjan fijne vakantie gewenst

14. Cagayan de Oro city journey

Lid geworden:
    25 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    thx voor de tips. dus als mijn Filippijnse vriendin in de PH een reisverzekering afsluit is dat voldoende? Of dient het specifiek een zorgverzekering te zijn?

15. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    het is een gewone reisverzekering
    dit is wat er op de website van de ambassade staat over de reisverzekering:

In maart 2004 is in EU-verband in Brussel besloten om vanaf 1 juni 2004 een verplichte reisverzekering in te stellen als voorwaarde voor het verstrekken van een Schengenvisum. Dit betekent dat iedereen die een visum krijgt dient te beschikken over een reisverzekering voor de gehele reisperiode in Schengen, de verzekering dient een minimale dekking te bieden van

€ 30.000,- inclusief medische - en repatriatiekosten.

dhet visum moet vooruit betaald worden dus zorg dat ze genoeg geld bij zich heeft.
    waar komt je vriendin vandaan?
    kan ze in een dag naar de ambassade of moet ze overnachten dan weet ik eventueel nog wel een goedkoop hotel in de buurt.
    ik slaap daar ook wel eens deze keer ook omdat er een client van mij meegaat die gaat trouwen en we begeleiden hun om de papieren te regelen ik heb n.l een relatiebemidelingsbureau (www.mahaldinkita.nl)
    en mijn vrouw tevens een visum voor oktober gaat aanvragen

16. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ha cagayan

hoe staat het met de ontwikkelingen is er al wat bekend??

groet klaas

17. Edgar

Edgar New Member

Lid geworden:
    22 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Klaas,

ik wil ook heel graag mijn Filipijnse vriendin voor 3 maanden naar Nederland halen. Kan je me svp aangeven hoe ik het toeristenvisum kan regelen??

Hoop snel iets van je te mogen horen.

Groeten

Edgar

18. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi edgar

als je mij jou e-mail adres doorgeeft zal ik je een formulier opsturen met de dingen die je moet doen en opsturen

groeten klaas

19. GunneR

GunneR New Member

Lid geworden:
    16 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Kan iemand mij helpen?
    Ik wil mijn vriendin uit de filipijnen voor de aankomende zomervakantie hiernaartoe halen voor een aantal weken.
    Wat heb ik allemaal nodig behalve een toeristenvisa en reisverzekering?

20. kamperman

kamperman New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ha GunneR

als je iets verder naar boven kijkt vind je een post van 13-07-2011 daar staat wat je allemaal moet hebben/doen voor een visum van drie maanden.
    mocht je nog verdere vragen hebben tuur me dan maar even een persoonlijke e-mail dan zal ik je zo goed mogelijk verder helpen

groet klaas

Deel Deze Pagina