Wat mee in je backpack?

Discussie in 'Thailand' gestart door jitsketje, 9 okt 2012.

1. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag ga ik mijn kleding kast overhoop gooien om eens te kijken wat ik nog heb aan zomerspul en wat ik nog moet aanschaffen.
    Nu ben ik erg benieuwd wat jullie meenemen op een backpacktrip naar Thailand.
    Wat moet ik meenemen aan kleding/schoenen?
    Wat moet ik verder echt niet vergeten?

2. Torra

Torra New Member

Lid geworden:
    27 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet backpacken (die tijd heb ik gehad :)), maar ik neem wel zo weinig mogelijk mee. Dunne blousjes met lange mouwen, alles wat snel droog is aan kleding en ondergoed, inlegkruisjes haha en waar ik veel gebruik van maar omdat ik echt niet tegen de zon op mijn hoofd kan: een mini paraplu. Ook handig bij regen en een pet vind ik ook al heet. Pet is wel handig bij fietsen.

3. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet veel :)

Goede wandelschoenen, afritsbroek, t-shirt en vestje trek je aan.

- 1 dunne linnen lange broek
    - 3 hemdjes
    - 2 t-shirtjes
    - 1 rokje
    - jurkje
    - slippers (kun je ook daar kopen)
    - pareo (kun je ook daar kopen)
    - bikini
    - lakenzak (xenos, alleen bij trekking)
    - zonnebrand
    - teva's :)
    - 5 slipjes en 2 bh's
    - 1 shirtje lange mouw.
    - fiber handdoekje (xenos)
    - touwtje en een paar knijpers
    - hoedje/pet
    - zaklamp (trekking of Khao Sok)

Zelf draag ik in thailand bijna altijd een Thaise sloeberbroek :), te koop voor 200 bath (goed afdingen :)Die zitten heerlijk! Hemdje of t-shirt er op en klaar ben je.

zie voorbeeld: http://img3.etsystatic.com/003/0/6501696/il_fullxfull.357602455_sv15.jpg

Ik draag ook nauwelijks lange mouwen. Het is mij te heet en ik wordt hier altijd lek geprikt door muggen maar daar nooit! (wel muggenspray gebruiken, ook daar te koop)

De pareo is echt een must, ik gebruik hem om op te liggen, aan strand ofzo of ik bind er een broek van of jurkje voor over mijn bikini.

Witte en mooie shirtjes was ik altijd zelf. Of je moet er voor kiezen om alleen kleding mee te nemen die verloren kan gaan. :)

Shampoo e.d. neem ik niet meer mee. Bij de 7/11 is genoeg keuze.

Er zal me nog wel meer te binnen schieten.

4. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh..thanks! Hier heb ik wat aan.
    Die broek is super!
    Ik start alleen in Kanchanaburi en niet in BKK..Zijn ze daar ook volop te koop?
    En ook in grotere maten?
    Ik heb toch wel maat 42 op het moment voor broeken.

5. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Vast wel :) Heel Thailand hangt er vol mee dus ik verwacht ze daar ook wel op de night market of in de winkeltjes. Ehhhh er zit elastiek in dus het past altijd. hahahahahah

Shirtjes kopen wordt wat lastiger dus doe slim en neem ze mee of koop nog wat bij de Hennes voor weinig. Als je je was laat wassen dan is het afwachten hoe het terug komt. Oh en nooit bij je hotel laten wassen maar ergens in de buurt.

6. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, elastiek is altijd handig!
    Misschien dat ik dan 1 lange broek meenemen en 1 korte broek en daar dan een harembroek aanschaf!

7. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben toch niet de enige die wat vraagtekens bij het wassen in Thailand heeft, ik stond soms echt te twijfelen, dit was toch wit? En ik had er ook nog zo'n hééééle grote heren onderbroek bijgekregen, bah!
    Ik vind het wel heel handig hoor, zeker voor dat geld, maar je mooie of nieuwe spullen zou ik echt even zelf door een sopje slaan.

8. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in Costa Rica ook veel laten wassen.
    Kreeg toen mijn BH niet terug, bleken ze die te stelen...Verder ook wel eens een andere broek erbij gehad.
    Het was vaak wel schoon maar het werd er niet mooier op.
    Ach ik neem wat oudere dingen mee en ik doe niet zo moeilijk.

9. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan daar alles achterlaten, dan heb je ook een goede rede om lekker veel te shoppen.
    Voor die prijzen zul je er ook nog een extra backpack erbij moeten kopen waarschijnlijk. :)

Deel Deze Pagina