Wat mag ik niet missen tijdens mijn reis door mexico

Discussie in 'Mexico' gestart door Margriet, 3 aug 2012.

1. Margriet

Margriet New Member

Lid geworden:
    3 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mexico kenners,

In maart 2013 hebben wij een bruiloft in oaxaca. Al snel viel het besluit om van de reis naar de bruiloft ook direct een vakantie te maken en meer van het land te willen zien. Ik ben totaal niet bekend met het land, reisfaciliteiten ed. en zit dus dringend verlegen om tips. Wat ik zou gauw heb kunnen zien zijn vluchten naar cancun het voordeligst. Het plan is dan ook om heen en terug van cancun te vliegen. We hebben drie weken 16/3 to 6/4 en op 23/3 moeten we in oaxaca zijn voor het feest. Onderweg naar oaxaca en vanaf daar terug naar cancun willen we de mooiste/belangrijkste bezienswaardigheden zien. Wie heeft er een tip voor een mooie route? Wij hebben nog niet besloten of we terplaatse met openbaar vervoer willen reizen of een auto willen huren of misschien zelfs een stukje vliegen, heeft er iemand ervaringen op dit gebied? En kan iemand mij vertellen hoe het is qua overnachtigen die je niety van te voren boekt? Alvast erg bedankt voor tips en reacties.

Groeten margriet

2. MarliesMextrotter

MarliesMextrotter New Member

Lid geworden:
    21 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Margriet, als u op Cancun vliegt kunt u vanaf Cancun een vlucht nemen naar Oaxaca (deze gaat dan via Mexico Stad, u zou ook een aantal dagen hier nog kunnen verbijven voor door te vliegen naar Oaxaca voor de bruiloft). Vluchten zijn te boeken op aeromexico.com.mx bijvoorbeeld. Vanaf Oaxaca kunt u een mooie route maken door Chiapas bijvoorbeeld, om het Sumidero Canyon te zien, de ruines van Palenque, u kunt ook naar de jungle gaan om bijvoorbeeld Yaxchilan en Bonampak te bezoeken. Na Chiapas kunt u doorreizen naar Campeche, Merida en Chichen Itza /Yucatan-gebied), om weer te eindigen in Cancun en vanaf daar terug te vliegen. Een busreis is goedkoper dan bijvoorbeeld een reis in een auto...het ligt een beetje aan het buget wat u beschikbaar heeft.
    Eventueel kunt u meer informatie vinden op onze website. Groetjes uit Mexico, Marlies Willems.
    www.mextrotter.com

3. Bezempie

Bezempie New Member

Lid geworden:
    1 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Margriet,
    Hou je van natuur? Dan heb je misschien wel wat aan Naturescanner, een inspiratiewebsite voor natuurreizen over de hele wereld (http://naturescanner.nl/midden-amerika/mexico). Veel plezier op vakantie.

4. Mexiconees

Mexiconees New Member

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, als je het doet zoals Marlies zegt, kun je msschien eindigen in een klein dorp vlakbij de luchthaven van Cancun. Puerto Morelos.

Een nog redelijk echt vissersdorp, met een prachtig en rustig strand.

Alleen de laatste week van Maart wordt erg druk, in verband met Semana Santa, de week voor Pasen.

Wij hebben daar een duikschool, dus dat zou ik moeten weten. Ook kun je hier prachtig snorkelen.

Goeten,

Johan

www.diverspoint.com

5. Bob78

Bob78 New Member

Lid geworden:
    5 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Margriet,

Ik zelf heb een jaar in Mexico gewoond. Echt een geweldig land met verschillende vakantie bestemmingen. Het land heeft qua klimaat, landschap en cultuur echt alles in een oppervlak te bieden wat je overal op de wereld kan vinden. Je moet dus goed kijken, wat je zelf graag wilt en daar je reisbestemming op afstemmen. Ik zou zeker een kijkje nemen op www.mexicoreis.nl, daar vind je alle informatie die je nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Bob

6. HelenDB

HelenDB New Member

Lid geworden:
    16 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanuit Cancun naar Isla Holbox! Rustig eiland met schitterend strand.

Deel Deze Pagina