waarschuwing voor minder eerlijke operators

Discussie in 'Jordanië' gestart door vt646112, 24 nov 2007.

1. vt646112

vt646112 New Member

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan al wie dit leest,

Verleden maand ben ik als lid van een groep in Jordanië geweest.

Allereerst wil ik zeggen dat Jordanië een prachtig land is met over het algemeen een zeer vriendelijke en gastvrije bevolking.

Het reisagentschap waarmee ik daar was, regelt zijn transport en logement meestal ter plaatse.
    Tot voor kort gebruikte men hiervoor de diensten van een zekere Khaled met thuisbasis in Petra.
    Deze man probeerde van in het begin we in het land waren alles naar zich toe te trekken (wou zelfs ons schema aanpassen aan zijn noden), contacteerde een van de hotels dat toevallig al wel vooraf geboekt was om daar commissie te krijgen (vertelde de eigenaar dat hij ons verteld had dat zijn hotel het enige met plaats was)en viel daar door de mand.
    Helemaal uit de hand liep het toen we in Petra kwamen, waar hij de chauffeur van ons hotel en een neef van de uitbater bleek te zijn.
    Eerst kwam hij een half uur te laat om ons naar Petra te brengen, gaf geen verontschuldiging en scheepte een andere groep die blijkbaar ook op hem wachtte af met ben direct terug. Daarna begon hij iets dreigender taal te spreken omdat we verder geen gebruik wilden maken van zijn diensten en deze van zijn familie voor ons bezoek in Petra en voor het vervolg van onze reis (iemand anders had zijn diensten aangeboden voor een pak minder).
    Helemaal grof werd het toen we Petra verlieten. Juist toen ons busje geladen was en klaarstond om te vertrekken kwam de politie de chauffeur controleren (de enigste plaats waar dit gebeurde en toevallig juist op dat moment). Toen de chauffeur een opmerking maakte (konden spijtig genoeg de "conversatie" niet volgen wegens de taal niet eigen) werd hij door enkele leden van de hotelstaf aangevallen. De aanwezige politie deed eerst niet veel moeite om hem te helpen, pas toen enkelen van ons kwamen kijken deden ze enige moeite. Het resultaat was dat de chauffeur een boete kreeg omdat blijkbaar een kleinigheid niet in orde was (we mochten verder dus zo erg zal het wel niet geweest zijn) en de anderen ongemoeid werden gelaten.
    Daarom hierbij een waarschuwing aan allen die naar Jordanië gaan : doe geen zaken met deze Khaled opererend vanuit het Al-Anbad hotel in Petra. Je krijgt er alleen maar problemen of zoals wij een verpeste dag door.

2. Wil van de Vorstenbosch

Lid geworden:
    30 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Danny.De naam van deze man ben ik al 1keer eerder tegengekomen.Toen bleek, dat hij slecht bekend stond bij andere gidsen.Hebben jullie als groep alles ter plekke geregeld?Dan hoor ik graag meer ervaringen. Wij willen ook naar Jordanie, maar twijfelen tussen wandelreis of de kick van alles zelf regelen.

3. Discover Jordan

Discover Jordan New Member

Lid geworden:
    3 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

4. Resa

Resa New Member

Lid geworden:
    30 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit mij aan bij het eerste commentaar. Inderdaad waak ervoor dat je met een fatsoenlijk en eerlijke touroperator reist. Er zijn heel veel kleine (ook een Nederlandse!) touroperators in Wadi Musa die geen enkele ervaring hebben in het organiseren van reizen. Hoe overtuigend de websites ook lijken, ga eerst op onderzoek uit op internet om reviews van anderen te lezen en baseer daar je keuze op. Bij twijfel: niet doen! Het is zo zonde van je reis als het door mensen wordt georganiseerd die geen eerlijke bedoelingen hebben. En betaal niet meer dan Eur 800 - 900
    voor 8 dagen. Dat is ruimschoots genoeg.

Overigens kun je in Jordanie ook prima zonder touroperator rondreizen. Auto huren en gaan.

Deel Deze Pagina