Waarom willen vrouwen snel trouwen?

Discussie in 'Brazilië' gestart door mark@mark.nl, 15 feb 2008.

1. mark@mark.nl

mark@mark.nl New Member

Lid geworden:
    27 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil een Braziliaanse vrouw snel trouwen? Ik heb namelijk 3 jaar een relatie met een braziliaanse van 29 jaar? Vorige maand was ik bij haar voor 2 weken.
    En steeds had ze het over trouwen, als we vrienden of vriendinnen tegenkwamen vroegen ze wanneer het gaat gebeuren.
    Ik voel me dan niet echt op me gemak en vind het moeilijk om daar op te reageren en dan is ze teleurgesteld.
    Mijn portugees is namelijk nog niet zo goed dat ik het goed kan uitleggen.
    Is het zo dat een Braziliaanse voor haar 30e wil trouwen, of zit er een andere gedachten achter?
    Ik wil met haar verder, dat heb ik ook uitgelegd maar toch komt ze er steeds op terug.

2. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    In 3 jaar moet je elkaar toch al voldoende hebben kunnen uitleggen, in wat voor taal dan ook! Voor een Braziliaanse is trouwen op 29 jarige leeftijd al behoorlijk laat. Over een paar dagen is ze 30 en dan worden haar trouwkansen en de kansen om kinderen te krijgen nog veel geringer. Je neemt nu dus gewoon haar tijd in beslag. Dat is niet erg als je serieuze voornemens hebt met haar te trouwen en als je wilde trouwen had je dat allang kunnen beslissen. Je bent nu al 3 jaar onzeker, als je het nu niet wilt kap de relatie dan af en geef haar nog een kans een leven op te bouwen!

3. wqdkjhd

wqdkjhd New Member

Lid geworden:
    5 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Herkenbaar! Volgens mijn ervaring is het dat je de intentie moet hebben om te trouwen. Dat je serieus bent zeg maar. Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet ga trouwen, en dat zal ik ook nooit doen. Dat snappen ze inderdaad niet snel. IPV nee , zei ik maar , wie weet! Quem sabe. Ze hoeven ook niet alles te weten. Je eigen vriendin natuurlijk wel. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat veel touristen gebruik van de dames maken. Maar denk dat jij na 3 jaar moeite niks hoeft te bewijzen .

Succes ermee

4. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, zo werkt dat in Brazilie Mark. Belangrijk is dat je zelf weet waar je aan begint. Ga je daar werken en wonen? Of komt zij naar NL?

Bij twijfel zou ik het niet doen. Zeker niet als je vriendin uit Fortaleza komt.

Ga eerst een tijdje een huis huren in Brazilie. Want je komt nog niet heel erg ervaren over.

5. msfaas

msfaas New Member

Lid geworden:
    2 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Na drie jaar moet je elkaar toch wel een beetje kennen en weten of je met de ander verder wilt, lijkt mij. Als ik naar mezelf kijk, wij waren na één jaar al getrouwd. Ik was de eerste keer, kerst '97, 2 weken bij mijn huidige vrouw geweest en zij kwam in april '98 één maand naar nederland. Vrij vlak daarna hebben we besloten dat we wilden trouwen in december van dat jaar.
    En ja, wij hadden ook niet zoveel tijd meer.
    Allebei al ver in de dertig.

Braziliaanse vrouwen hechten sterk aan huisje, boompje, beestje en ze proberen op deze manier ook eventuele concurrentie buitenspel te zetten.

6. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij twijfel is het je plicht er een punt achter te zetten en het leven van die vrouw niet verder in beslag te nemen en van illusies te voorzien.
    En na 3 jaar moeite????????, moeite???? en niks hoeven te bewijzen????? Als het zo'n moeite is geweest is het per definitie al verkeerd, en bewijzen??? We zijn niet bij de politie of in een rechtszaak! Maar na drie jaar alleen maar profiteren heb je eigenlijk al bewezen dat je in feite alleen aan jezelf denkt. Realaties waar het echt klikt worden meestal in korte tijd en met een grote dosis ogenschijnlijke onverantwoordelijkheid gesloten. En die werken vaak ook op de lange duur uitstekend. Die klik komt gewoonlijk niet meer na 3 jaar tot stand. In plaats van aan jezelf te denken zou het ook leuk zijn om eens aan haar te denken. De markt moet wel erg dun gezaaid zijn als canalhas als jullie daar nog een kans maken!

7. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me moeilijk als je enkel in het Portugees met elkaar zou kunnen comuniceren.
    Mijn Portugees is ronduit slecht.Mijn vrouw en ik spreken 90% Engels.
    Communicatie is belangrijk,misschien wel het belangrijkste in een relatie.

Als je elkaar al 3 jaar kent,denk ik dat haar vraag over trouwen wel terecht is.
    Ik denk niet dat Brazilliaanse vrouwen over het algemeen zo snel willen trouwen,maar na 3 jaar een relatie.....lijkt me een normale vraag.

Als je twijfelt over haar of over leven in Brazil;Advies van T2 kan je de oplossing geven;
    Ga eerst een tijdje een huis huren in Brazilie. Want je komt nog niet heel erg ervaren over.

8. mark@mark.nl

mark@mark.nl New Member

Lid geworden:
    27 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag een aantal zaken helder maken:
    - ze woont niet in Fortaleza maar in een streek waar amper toeristen komen en ik woon (nogsteeds) gewoon in NL
    - zij is 29 en ik ben 2 jaar jonger
    - het is geen seksistich onderwerp, Rick!
    maar voor mij een vraag die lang door mijn hoofd spookt
    - ik ben serieus verliefd op haar alleen heb ik een aantal redenen om NU nog niet te trouwen

9. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mark, dan laat haar gewoon gaan, waarom zou zij haar leven aan jouw vage belofte moeten blijven vastkluisteren?

10. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon ook 500Km binnenland in,ver weg van alle toeristen,glitter & glamour;)joepie..de...poepie!!

Waarom zou je,jezelf druk makem om het feit dat je dan tever weg zit van toeristen,beetje slap Mark,kom op,ga je ervoor of niet?

Verliefdheid kent geen grenzen.In het slechtste geval,zoals bij mij ,tref je een vrouw die helemaal niet naar NL of BE wil...ja..en dan?;)

Gewoon ervoor gaan is mijn advies en ga 6 maanden op toeristenvisum naar Brasil.

11. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Scenario 1.

Zij komt naar NL maar krijgt het gauw koud. Saudades do Brasil. Moeilijk aansluiting vinden bij de Nederlanders. Behalve schoonmaakwerk geen baan. Geen geld genoeg om heen en weer te kunnen vliegen. Veel tijd en moeite om een paspoort te kunnen krijgen, voor een land waar ze al veel twijfels over heeft.

Ideaal voor haar is als jij met de pinpas in den binnenlanden aldaar gaat wonen.

Scenario 2.

Jij gaat verkassen naar Brazilie. Maar in dat dorp van haar circuleert weinig geld. Er is dus geen baan voor een Gringo, behalve die ene die 350 R$ per maand in het laadje brengt. Dus je moet naar de grote stad. Is zij weer ver weg van haar familie en dat was de bedoeling weer niet. Daar verdien je 1000 R$ per maand. Is niet genoeg om mee heen en weer te vliegen naar NL om je familie te bezoeken. Al helemaal niet bij gezinsuitbreiding.

Corruptie, bureaucratie en andere cultuurverschillen zullen vaak nadelig inwerken op je gemoedstoestand. Samba, voetbal en zon daarentegen zullen je wel goed doen.

Stel je de volgende vraag. Heb je straks voldoende financiele middelen om je kids op een goede school te plaatsen. Kost ongeveer 400R$ (in Maranhao) heb ik me laten vertellen.

Ik hoop dat ik je hiermee een paar openingen heb gecreeerd.

Ik vind het overigens helemaal niet vreemd dat je op een meisje uit het binnenland valt. Ze zijn mooi en lief. Maar ze zijn natuurlijk ook niet zo wereldwijs. Houd dat in de gaten in je overwegingen.

En verder zou ik zeggen: Succes gozert! Ik hoop dat het goed gaat.

12. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Scenario 3, je maakt het uit en vergeet haar verder.

13. peregrino@zonnet.nl

peregrino@zonnet.nl New Member

Lid geworden:
    3 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn 44 lentes ook nog steeds een aantal redenen om NU nog niet te trouwen. En ze gaan maar niet weg.

14. wqdkjhd

wqdkjhd New Member

Lid geworden:
    5 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat T2 zijn optie, een tijdje daar met haar wonen het beste is. Haar beter leren kennen. (tenzij ze Engels spreekt) en je na 3 jaar nog niet goed in het portugees kan comminiceren, denk ik dat je dan sowieso nog geen goede basis hebt voor een huwelijk.

En over trouwen en moeite: Ik bedoelde dat je al 3 jaar met haar bent dus dat je wel moeite voor haar doet en niet meer hoeft te bewijzen dat je serieus bent. En vergeet Flecha, dat als je niet zo trouwen haar tijd verspeelt. Je kan ook 20 jaar bij elkaar blijven en happy zijn zonder te trouwen.

15. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Careca, vergeet de Braziliaanse cultuur niet, en zeker niet de binnenlandse, waar trouwen DÉ levensdroom van zo'n meisje is. En als je het na 3 jaar nog niet weet is dat al een teken dat je het niet moet doen lijkt mij. En als je na 3 jaar nog niet met elkaar kunt communiceren waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Je duikt een deel van de tijd natuurlijk de koffer in, maar voor de rest? En waar gaat hij in het binnenland van leven tijdens de T2 optie? En hoe past zij zich aan in een eventuele buitelandse T2 samenlevingsoptie? Je zou dan met haar naar de grote stad in Brazilië kunnen trekken, maar daarmee maak je de keuze al en kun je beter trouwen. En als je het na 3 jaar uitmaakt, pas dan ook nog op met de vader, de broers, de neven enz. want die zullen dat misschien wreken. Misschien in dat geval beter een brief achteraf. Ik vind dit echt een geval van it's now of never en dan eigenlijk never.

16. wqdkjhd

wqdkjhd New Member

Lid geworden:
    5 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken die cultuur wel hoor en ook juist de binnenlandse. Alleen hier gaan 2 culturen samen. Of de nederlander trouwt toch uit respect voor de wens (cultuur) van de vrouw. Of de vrouw accepteert dat trouwen voor de nederlander (voorlopig) geen optie is, maar is wel bereid ongetrouwd een lang leven voor geluk tegemoet te gaan. (hopelijk)

Ik denk ook dat Mark sowieso meer tijd en energie in taal moet steken, anders ken je je partner gewoon niet goed genoeg.

17. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De NLler heeft wat dat betreft een veel bredere visie geleerd. De Braziliaanse binnenlandvrouw niet. Het ongetrouwde samenwonen is in de praktijk, en zelfs via de wetgeving praktisch hetzelfde als het gehuwd samenleven, dus als je van haar houdt (ik geloof onderhand dat daar geen sprake van is) maak haar droom dan waar.
    Tijd en energie steken in een meid van 29 is haar nog meer beroven. De knoop moet nu gewoon doorgehakt worden.

18. wqdkjhd

wqdkjhd New Member

Lid geworden:
    5 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je lijkt Dr Phil wel.

19. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nee, ik werk voor Caras (Dr. Phiel)

20. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst hoorde ik in Brazilie dat wanneer je een tijdje met een vrouw samenwoont (laten we zeggen een half jaar), dat dat wettelijk gezien wordt als een langdurige relatie. Met als gevolg dat de vrouw aanspraak kan maken op de helft van het vermogen van de man.

Klopt dit? Ik vind het zelf nl. behoorlijk heftige materie.

Deel Deze Pagina