Waarom geen opstand ?

Discussie in 'Brazilië' gestart door hewbtieniet, 16 dec 2006.

1. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps,
    Daar begint de ellende al:
    Zat net even TV-Senado te kijken, en toen kwam dit bericht.
    ACM-Neto neergestoken in Salvador.
    Gestoken, in ieder geval.

18/12/2006 - 16h07
    ACM Neto é esfaqueado em Salvador

GABRIELA GUERREIRO
    da Folha Online, em Brasília

O deputado Antonio Carlos Magalhães Neto (PFL-BA) foi esfaqueado nesta segunda-feira quando deixava seu escritório no bairro da Pituba, em Salvador (BA), por uma mulher aparentando ter pouco mais de 30 anos.

O golpe atingiu o lado direito das costas do deputado, que passa bem e está em observação no Hospital da Bahia. Ainda não se sabe se ACM Neto foi vítima de um assalto ou se o gesto foi em vigança pelo reajuste dos salários de deputados e senadores para R$ 24.500.

A mulher, ainda não identificada, foi detida e levada para a 16ª DP de Salvador. No momento do ataque, o deputado deixava o escritório acompanhado de amigos quando ela disse que queria falar com o parlamentar, se aproximou e desferiu o golpe.

A secretária de ACM Neto viu pela janela o ocorrido e acionou a polícia e uma ambulância para prestar socorro ao deputado.

O senador Antonio Carlos Magalhães (PFL-BA) estava discursando no plenário do Senado quando recebeu a notícia pelo celular do ataque ao seu neto.

2. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En jawel,
    Ongenoegen met de 91 % auto-loonsverhoging.
    In het eerste artikel staat dat ze ongeveer 30 jaar zou zijn, nu blijkt ze dus 45 jaar te zijn.
    Natuurlijk blijven de Baianas altijd vers en verwelken niet, maar ik denk toch dat deze in een paar uur 15 jaar ouder geworden is, omdat ze weet wat haar nu te wachten staat.

18/12/2006 - 17h08
    Presa em flagrante, mulher diz que esfaqueou ACM Neto por causa de reajuste

GABRIELA GUERREIRO
    FELIPE NEVES
    da Folha Online, em Brasília e São Paulo

A mulher que esfaqueou o deputado federal Antonio Carlos Magalhães Neto (PFL-BA), na tarde desta segunda-feira, foi presa em flagrante e autuada por tentativa de homicídio, segundo o delegado titular do 16º DP de Salvador, Wilson Ramos.

Em seu depoimento, Rita de Cássia Sampaio de Souza, 45, mencionou como razões para o ato o reajuste de 91% concedido aos parlamentares e um descontentamento geral com relação aos políticos brasileiros.

3. Lord Farquad

Lord Farquad New Member

Lid geworden:
    15 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    In de namiddag is het genieten van een heerlijke suco. Paar pakjes polpa in de blender, litertje koud mineraalwater erbij, paar scheppen suiker en dan heel even doormixen in de blender. Echt genieten van die ijskristallen vermengd met die vruchtenpulp. Goed om af te koelen en de vochthuishouding op peil te houden.

4. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sponzzo,

Ik hoorde zojuist op het nieuws dat de parlementariërs misschien hun 15 en 14e salaris zouden gaan opgeven. Ik wist nog niet eens dat ze er 15 hadden!

5. Bitterbal

Bitterbal New Member

Lid geworden:
    24 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    het is tuig, allemaal tuig!!!
    Wat mij betreft tegen de muur met deze zelfverrijkers zonder enige "dignidade".
    Sem dignidade, sem graça, sem coniente, sem honre, nada nadanada!!!!

6. Lord Farquad

Lord Farquad New Member

Lid geworden:
    15 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijnheer Bitterbal u komt op mij nogal ongenuanceerd over, uitspraken als tegen de muur zetten passen niet. Politiek kunnen bedrijven is een kunst op zich.

7. emilevanhalm@hotmail.com

Lid geworden:
    28 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bitterbal zat iets te lang in het frituurvet :D

8. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Lord

Jij komt nogal dandyachtig over. Ik kreeg pas een e-mail waarin een paar dingen stonden die je "moest" weten om met een gerust hard te kunnen sterven. Daarin stond meen ik onder andere dat de 2e naam van Donald Duck "Farquad" was, d.w.z. dat hij

9. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je ook shag kopen in Brazilie ?
    En waar is drop te verkrijgen ?
    Iemand van de Receita Federal in Rio verkoopt privé 12 Nederlandse rookworsten hoorde ik.

10. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sponzz,

Een aantal tabacarias verkoop shag.

11. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De verontwaardiging schijnt dit keer wel iest groeter te zijn dan andere jaren.
    Massaal protest(en) zal alleen maar lukken als de pers erop door blijft hameren en de "imago" van de politici in gevaar kan komen.
    Ik hoop niet dat de zaak afkoeld, nu met de vakanties en de feestdagen.

Zag gisteren Carlos Sampaio, Luiza Erundina, Raul Jungman en Fernando Gabeira met z'n 4-een naar het Supremo Tribunal stappen, om toch nog een uitspraak te forceren om die "loonsverhoging" ongedaan te maken.
    Ook worden er al hier en daar betogingen geplanned.
    Maar helaas, het zal wel weer op niets uitdraaien.
    Tenzij het STJ de loonsverhoging illegaal verklaard. En dat schijnt het ook te zijn.
    Er is nl NIET over gestemd, alleen in een klein zaaltje door de "lideres".
    Marco Aurélio de Melo heeft vanaf het begin al z'n afkeer uitgesproken over deze verhoging.

En ja, Luiza Erundina, lijkt me best wel een aardige en lieve tante voor haar tante-zeggers.
    Toen ze in de 80-er jaren de verkiezingen in SP won, heb ik echt wel voor haar geduimd. Ondanks dat ze van de PT was. Maar omdat ze eerlijk was en bleef, hebben diezelfde PT en Lula, haar toen genekt. Ze wilde niet roven en plunderen.

12. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Gabeira vind ik ook wel een goeie.

Het schijnt inderdaad illegaal te zijn de manier waarop de parlementariërs hun salarissen verhogen en in het verleden verhoogd hebben.

Als een liminar de loonsverhoging verbiedt heb je kans dat een en ander nog over de drempel van de feestdagen getild wordt. Maar, het judiciário wil zelf ook hogere salarissen.

Ik vind R$ 24.000 op zich geen overdreven salaris (behalve als je ziet wat ze er nog allemaal bij krijgen!). Het wordt echter absurd, schaamteloos en absoluut onethisch als je het vergelijkt met het minimum salaris van R$ 375 (voorgesteld) en met de pensioenen.

Erundina moest op een gegeven moment ook de PT verlaten. Waar is ze eigenlijk? Is ze tot deputada gekozen?

13. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze is deputada van de PSB-SP, en wel herkozen geloof ik.
    vreemd partijtje. Zitten ook vogels van allerlei pluimage in.
    Nu de nieuwe governadores Wilma de Farias (RGdoN), Eduardo Campos (PE, ex minister van Lula, kleinzoon van Miguel Arrais), Cid Gomes (Broer van die andere - CE).
    Deze drie namen doen mij al griezelen.
    Erundina lijkt mij de vrouwelijke Lula, die de agreste ook ontvlucht is, maar HARD GEWERKT heeft in São Paulo, en EERLIJK GEBLEVEN is.

14. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze heeft indertijd de financiën van São Paulo (stad) weer in orde gemaakt. Ze komt uit Paraíba en is sociaal werkster van beroep.

Wilma is niet nieuw, is herkozen. Ik zat een keer in een TAM vliegtuig waarin de een of andere enorme pop (een knuffelbeer) verloot werd (2 x 1 exemplaar. En wie won die geheel toevallig? Wilma de Faria. En ik kon het kotszakje maar niet vinden.

15. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zou de hele bemanning in Natal opgepakt worden als ze niet won.
    Die staat (RGdoN) veranderd ook nooit.
    Of er is een Faria aan de macht, of een Agripino of een Maia. Of alle drie.
    De Lyra's in Pernambuco zijn wat stil.

Kan jij je trouwens die gouverneur van Paraiba (geloof ik) nog herinneren, die altijd van z'n vrouw op z'n donder kreeg, als haar iets niet aanstond. Die sloeg hem dan met een natte handdoek op z'n blote lijf. Daar maakte ze helemaal geen geheim van.
    En als iemand met haar man wilde spreken, dan moesten hij eerst langs haar, en als haar de kop van de visite niet aanstond, dan deed ze de la van haar buro open, haalde daar een enorme revolver uit, en legde die voor zich op haar buro neer.
    Niemand luisterde naar hem, zij deelde de lakens uit in de Staat.

Prachtig, onze staten in het Noord Oosten.

16. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens het hoe en waarom van de naam van de hoofdstad van de staat Paraiba - João Pessoa - dat is al een leuk voorbeeld hoe het hier toen toe ging. En nog steeds.

17. Lord Farquad

Lord Farquad New Member

Lid geworden:
    15 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Flecha

U mag van mij vinden wat u wil, dat is uw goed recht. Meen mij te herinneren dat u degene was die fel ageerde tegen de naam Mengele. Nu uw collega prikker mijnheer Bitterbal iemand tegen de muur wil zetten en ik daar op wijs, alszijnde niet do

18. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch zou on smonotone leven een stuk fleuriger worden als we regelmatig op onze dorpspleinen één of twee veewagens vol politici zouden zien voorrijden.
    Gereed om in het openbaar gefusileerd, opgehangen, gevierendeeld, gekielhaald, geradbraakt of gebrandstapeld te worden.
    Carnaval is niets meer, alleen maar leuk voor buitenlandse toeristen, ze moesten ook eens weer aan het volk gaan denken.

19. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Spnzz

En het is nog niet zo lang geleden ook zag ik Wikipédia - 1991-1995)! Die gouverneur was Geraldo Bulhões in Alagoas en die kreeg er steeds met de natte handoek van langs van zijn vrouw Denilma (weer zo'n prachtige naam!) En hun zoon zat vanweg

20. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarde Farquaedt, Helaas drink ik geen alcoholhoudende dranken meer, (ik zit nu op een forum...).

Bitterbal heeft het vaderland als soldaat in de strijd gediend en dat hij de zaken vanuit zijn professionele hoek bekijkt is, toont alleen hoe goed hij in zijn speciale vak getraind is. Baret af voor hem! Het ander genoemde heerschap :(mijn hemel daar beginnen we weer!!!: heeft zijn beroep juist op de ergst mogelijke manier verraden.

Deel Deze Pagina