Waarom geen opstand ?

Discussie in 'Brazilië' gestart door hewbtieniet, 16 dec 2006.

1. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag Jefferson pas toen ik op reis was, daar is fysiek niets meer van over, een gewoon kereltje. Zag ook Denise Frossard die ik nog even feliciteerde met haar werk als juíza en als parlementar. Ze verklaarde dat deze opmerking haar sterkte. Ze was de eerste rechter die corrupte collega´s en maffiabazen te Rio de Janeiro achter tralies liet plaatsen.

2. Chico

Chico New Member

Lid geworden:
    12 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel maanden per jaar hebben ze in het parlement

3. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze "werken" 10 maanden 2,5 dag in de week. Het reces is recentelijk teruggedraaid tot 2 maanden, maar...., doorgaans worden ze in het reces teruggeroepen voor enkele dagen en verdienen dan de hele maand, én dubbel! Daarnaast hebben ze ook 14 maandsalarissen per jaar, in plaats van 13 zoals de gewone stervelingen.

4. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die "Convocação Extraordinaria".
    Dat is ook een mooie vetpot.
    Vreemd, dit jaar blijkbaar niet.
    En dan mogem ze ook nog 20 man op hun kantoortje aan het werk hebben.
    Meestal familieleden van colega politici. Vrouwen, dochters, zoontjes ooms, tantes, moeders, vaders etc.
    Die komen noit op hun werk, ze zouden niet eens in die 5 M2 kantoor passen, maar vangen toch maandelijks van de staat.

Las trouwens vorige week, dat de "farmacia" van het congres vorige week tijdelijk gesloten is wegens de verkoop van cocaine.

5. robert

robert New Member

Lid geworden:
    29 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ach kijk eens naar de slarissen van mensen die bijv voor globo werken die zijn pas aardig sommige zitten op meer dan 300.000 reais per maand dus

6. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Flecha,
    Misschien maak ik je hier blij mee op deze zondagmorgen.
    De verzamelde werken van "Bob Fields", verguisd en vervloekt door "links" (??) Brazilie.
    Ik mis hem, evenals anderen, zoals Paulo Francis.
    Lula mag van geluk spreken dat ze niet meer le

7. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan stel ik voor dat alle politici voor Rede Globo gaan werken, zodat ze niet meer door ons onderhouden hoeven te worden.

Sweet, je verwart de zaken weer.
    "Privado e Público"

8. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hadden we het hier over ? :

17/12/2006 | 0:00

Sonho
    O governador do Mato Grosso do Sul, Zeca do PT, quer escolher entre ganhar pensão vitalícia de R$ 21 mil mensais ou a embaixada no Paraguai.

http://www.claudiohumberto.com.br/

9. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sponç,

Die Zeca had indertijd ook niets tegen nepotismo, was (en blijft blijkbaar) een heel ethische jongen!

Paulo Francis deed me een beetje te zuur - en ook wat prepotent- maar Diogo Mainardi mag ik wel en het is triest om te zien hoe weinig invloed zijn serieuze "denúncias" uiteindelijk uitoefenen.

10. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze willen nog meer:

Foi só o começo

O apetite dos parlamentares não vai se esgotar com 91% de aumento salarial. O próximo passo será uma campanha pela realização de obras orçadas em R$ 110 milhões, que incluem reforma de gabinetes e apartamentos, construção de um minishopping e de uma nova biblioteca e até a abertura de um túnel sob a Esplanada dos Ministérios. Um lobby particularmente ativo é o que visa a construção de 71 banheiros em gabinetes que não dispõem desse conforto.
    No momento, como a reação do público ao aumento é a pior possível, os presidentes Aldo Rebelo (Câmara) e Renan Calheiros (Senado) dizem que vão congelar as obras. Mas parlamentares com lugar nas Mesas Diretoras garantem que o tema voltará logo à pauta.

En zoals altijd "Como era bom, e eu nem sabia !":

Homem de visão.
    O aumento de 91% no salário dos parlamentares é ainda maior que o defendido há dois anos por Severino Cavalcanti (PP-PE), mesmo descontada a inflação. "Ele merece uma estátua", sugere um deputado.

11. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wordt er ook een tunnel aangelegd om voor het volk te vluchten. Zelf denk ik al over ene ação popular voor een paredão en een grote kuil.

12. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen mijn principes in, ik zou graag GRATIS voor jou willen graven en metselen.

13. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kuil graven we in mutirão, ik ben bang dat hij door een overschot aan vrijwilligers te groot zal worden. Misschien een heffing om mee te mogen graven? Ik zelf graaf niet mee maar verkoop water en frisdranken e umas branquinhas tegen woekerprijzen terwijl het volk graaft.

14. ritamasuriyagarjan@hotmail.com

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    De georganiseerde kerken gaan een protest
    organiseren.
    Zag ik op de jc..
    En dat is lang niet genoeg.
    Schandalig gewoon.

15. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is...
    Elk jaar vinden we dit weer schandalig, en elk jaar is men na een kleine week alles weer vergeten.
    De (arme niet opgeleide)Braziliaan heeft geen geheugen helaas.
    De Feestdagen komen eraan, Carnaval, dus "belangrijkere" dingen om je druk over te maken.
    "Fé em Deus" maakt dit land een land vol passieve mensen.
    Ik zou graag een complete "desobediência civil" willen zien, geen revolutie, maar gewoon een massaal miljoenen protest en acties.
    Á lá Diretas Já of Collor Fora.
    Zo van, nu is het genoeg geweest.
    Maar ja, morgens is er weer wat belangrijkers om over te klagen.
    En dat weten de politici.
    Ze hebben deze week zichzelf 91% loonsverhoging gegeven, snel de lampen uitgedraaid en volgend jaar zien we ze weer terug.
    De kortstondige publike opinie zal hun een zorg zijn.
    Was "Bispo" Crivela of "Bispo" Rodrigues soms tegen deze loonsverhoging ?
    Of Lula en z'n PT-ers. Integendeel.

Ideli Salvatti (PT senadora) zei toch al: "Ja dat is wel erg pervers, maar ik ga met de meerderheid akkoord.".

16. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt niet voor niks net nu gedaan voor kerstmis en de Grote Vakantie! Als er nu iets georganiseerd wordt is het geen protest maar de feesten en de vakantie. Die "volksvertegenwoordigers" weten het heus wel uit te mikken en de verkiezingen zijn toch ook al net voorbij!? (En de vertrekkenden die er voor stemden krijgen meteen een hoger pensioen).

17. Lord Farquad

Lord Farquad New Member

Lid geworden:
    15 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    "Eu não aumento o meu salário",diz Lula após ajuste do Congresso

BRASÍLIA (Reuters) - Ao comentar pela primeira vez o reajuste de mais de 90 por cento que os parlamentares aplicaram aos seus próprios vencimentos, o presidente Luiz Inácio Lula da Silva disse que o Executivo não seguirá o exemplo, a começar pelo salário do presidente.

O salário dos parlamentares passou de 12,8 mil reais para 24,5 mil reais e o do presidente, desde 2003, é de 8,9 mil reais. Para reajustar seu salário, o presidente tem que pedir autorização ao Congresso.

"Eu não aumento o meu salário", disse Lula ao ser abordado por jornalistas depois de um almoço com os oficiais-generais das Forças Armadas, no Clube do Exército.

"Não vai ter efeito cascata (no Executivo), porque nós não vamos abrir mão da responsabilidade de manter uma política fiscal condizente com o desejo que temos de crescer", ressaltou.

Lula, que na quinta-feira havia se recusado a responder uma pergunta sobre o tema, procurou evitar uma crítica direta ao Legislativo.

"Eu não posso dar palpite sobre um poder que decide aumentar o seu salário. Tanto o presidente Aldo (Rebelo, da Câmara), quanto o presidente Renan (Calheiros, do Senado) disseram que vão tirar o dinheiro do próprio orçamento deles", prosseguiu, lembrando que o ministro da Fazenda Guido Mantega já havia dito que não haverá suplementação de recursos para o Congresso.

Para o presidente, o país só comporta o reajuste no nível concedido pelo Congresso "se a economia estiver crescendo, se o país estiver rico".

"Como os dois presidentes conhecem os seus orçamentos, eles sabem se vai ou não vai dar (para o Congresso pagar)".

Lula defendeu a fixação de um teto único para o setor público no país como forma de acabar com aumentos isolados.

"Acho que temos que implantar uma lei estabelecendo um teto neste país, mas não posso dar palpite", acrescentou.

A Constituição estabelece que o teto de vencimentos dos três poderes deve ser fixado em lei conjunta proposta pelos presidentes da República, do Supremo Tribunal Federal, da Câmara e do Senado. Este dispositivo, no entanto, nunca foi aplicado.

Lula heeft genoeg.

18. Bitterbal

Bitterbal New Member

Lid geworden:
    24 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar, de passiviteit van de Brazilianen is onvoorspelbaar.
    Men roept schande maar accepteerd het gewoon. Waarom?
    Deze zelfverrijking is een schande voor het land zeggen de meesten, maar doen er verder niets mee.

Ik kan daar moeijlijk mee leven en zal daarom ook niet treuren als 1 lid van de Braziliaanse maffia politiek omkomt door een aanslag.
    Het zijn gewoon eigengereide criminelen die zichzelf boven het volk verheven voelen.

Ik kan mijzelf daar zeer kwaad ommaken. Op deze manier vragen zij zelf om de ontwikkeling van Brazilië te blokkeren. Nou, wat mij betreft graven ze dan maar hun eigen graf en zullen ze zien dat het leegroven van Brazilië op den duur het land in gevaar brengt.
    Laat het maar gebeuren, laat het land maar vervallen in een revolutie of een burgeroorlog!!!
    Brazilianen moeten hun ogen eens gvd openen ipv die TV op kanaal 15 hebben staan en struisvogelpolitiek te voeren.

Brazilie een mooi land, maar de politici, de slinkse, mogen wat mij betreft gelijk zonder proces tegen de muur gezet worden voor een schijn executie om ze daarna alsnog af te laten rekenenen door ze op een schavot te zetten.

19. J&Z

J&Z New Member

Lid geworden:
    24 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef het volk brood en spelen ..
    Dat was Nero geloof ik .De rest doen wij wel.

O ignorantie do povo deixa o governo governar.
    dus geen geld voor scholen want dan worden ze bijdehand en dat kunnen we niet hebben,terwijl hun koters wel op particulier scholen zitten,daar maak ik me al jaren kwaad over,maar ja wat verander ik er aan? gelukkig mag ik zeggen dat mijn familie zegt dat brasil de regering heeft die het verdient.mentaliteits verandering gaat erg langzaam....helaas afwachten maar

20. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mevr. Lula gaat ook even shoppen. Wie betaald het ?
    Ze heeft besteld:

Voor R$ 86.000,00 aan 596 lakens en slopen.
    191 kussens
    30 matrassen
    100 spreien

Imelda M. ?

18/12/2006 | 0:00

Nossa grana
    D. Marisa vai renovar o enxoval: mandou comprar R$ 86 mil em 596 lençóis e fronhas, 191 travesseiros, 30 colchões e cem colchas de piquê.

Deel Deze Pagina