Waarom geen opstand ?

Discussie in 'Brazilië' gestart door hewbtieniet, 16 dec 2006.

1. hewbtieniet

hewbtieniet New Member

Lid geworden:
    16 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Terwijl de politieke lichten aan het einde van het jaar uitgedraaid werden, hebben de politici zichzelf nog snel even 91% loonsverhoging gegeven.
    Van dik R$ 12 mil p/m naar R$ 24.000,00 en nog wat.
    Plus nog zo'n R$ 40.000,00 p/m "onkosten vergoeding".
    Mooie "linkse" regering, die daar mee instemd.
    En ja, als iemand met grijs haar nog linkse ideeen heeft, dan heeft hij of zij een probleem.

2. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sponzzz,

Ze moeten goed verdienen om niet in de verleiding van de corruptie te vervallen!

En vergeet niet dat ze allemaal nog recht hebben op een wekelijkse, of maandelijkse ticket naar Rio de Janeiro, gratis post mogen versturen, een groot aantal

3. pprincen@ig.com.br

pprincen@ig.com.br New Member

Lid geworden:
    8 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd schandalig wat er nu aan het plaatsvinden is. Er komt geen opstand omdat de gemiddelde Braziliaan zich niet voor politiek interesseert of nog beter er wordt door de gecensureerde pers maar mondjesmaat aandacht aanbesteed. Durf te wedden dat minder dan 20% vd bevolking hiervan op de hoogte is. Men kijkt immers liever naar een novela of een of ander simpel programma.
    Toch werd het politiek debat goed gevolgd dus het ligt ook wel aan het aanbod en het kweken cq. opvoeden van deze interesse.
    De heren politici hebben totaal geen verantwoording af te leggen gedurende hun mandaat. Pas na 4 jaren komt men erachter wat er gedaan is of beter niet gedaan is en wordt er een evaluatie uitgevoerd. In de meeste gevallen heeft men 4 jaren achterstand opgelopen.

4. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit de Veja van 20.12.06:

Olha o trenó da alegria
    Em deboche natalino, parlamentares se dão aumento salarial de 91% – e fecham a atual legislatura com gazua de ouro.
    Os parlamentares que encerram seu mandato no próximo mês ficaram famosos por produzir escândalos no lugar de leis. Do mensalão aos sanguessugas, do mensalinho de Severino Cavalcanti à CPI vendida por um deputado, a atual legislatura entrou para a história como a mais corrupta e desqualificada da era democrática. Na semana passada, contudo, deputados e senadores conseguiram adicionar um novo feito à sua infindável lista de iniqüidades. Em clima de zombaria, decidiram aumentar os próprios salários em 91%.

:(:(:(

5. hewbtieniet

hewbtieniet New Member

Lid geworden:
    16 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Flecha,
    Gezien jou meninge hier, zou Lula haast denken dat jij grijs haar hebt.
    Ik geloof dat ze maximaal R$ 15.000,00 op staatskosten aan postzegels p/m mogen gebruiken.
    En daar zitten ze dan ook allemaal precies op, op dat bedrag.
    Laatst hadden ze

6. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sponzz,

En ik zag net in de Estadão dat de deputados estaduais nu ook allemaal salarisverhoging krijgen. Trouwens in de kranten lees ik hooguit de koppen en op het nieuws kijk ik er ook al niet meer naar, dat is slecht voor mijn gezondheid. Dan maar

7. marjolein@idiotz.nl

marjolein@idiotz.nl New Member

Lid geworden:
    17 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    R$ 15.000 per Maand aan postzegels...Meu Deus! hahaha

8. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja, ze krijgen ook nog benzine en daarnaast nog geld om te wonen (ajuda de custo para moradia) die geldt ook voor de gedeputeerden die in het Distrito Federal zelf wonen. Het valt allemaal niet mee, ze leiden en lijden een zwaar leven!

9. osdorpje

osdorpje New Member

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin vertelde me dat ze ook vrijgesteld zijn van het betalen van belasting. Kan dit helaas niet zelf bevestigen.

10. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Jeroen,

Dat is al vele jaren lang, decennia misschien, niet meer zo, ze moeten belasting betalen en uit de belastingopgaven is soms weer illegale verrijking vast te stellen.

11. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    19 deelstaten hebben gisteravond de salarissen van hun "deputados" ook met 91% verhoogd.
    En dit weekend zal de rest wel volgen, en tevens alle gemeentes (gemeente raadsleden).
    Dat, terwijl deze week het nieuwe minimum loon voor 2007 vast gesteld is. Door deze zelfde "gedupeerden".
    Van R$ 350 naar R$ 375.
    Lula had het bij R$ 367,50 willen houden, want meer kan er niet af, volgens hem.

Nee Jeroen ze betalen wel belasting.
    Maar na één ambtstermijn (=4 jaar) hebben ze recht op een levenslang 100% pensioen (Nu dus R$ 24.500,00 p/m).
    En als ze doodgaan, krijgen hun vrouwen of dochters dat.

12. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dwz, ik geloof dat ze wel belasting betalen.
    Want onze vriend, Minister van Defensie Waldir Pires, liep deze week te klagen en te mekkeren over z'n minister salaris.
    Volgens hem, houdt hij na de belastingen nog geen R$ 6.000,00 schoon over.

13. arno@graansilo.nl

arno@graansilo.nl New Member

Lid geworden:
    18 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk Lula komt uit een armoedig gezin van 24 kinderen dan wil je als je in de positie verkeert toch goed zorgen voor je broeders en zusters.

En zeg nou eerlijk voor 6000 reais schoon komst zelfs Sponzzz zijn bed niet uit.

14. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sponzz,

Volgens mij krijgen ze dat pensioen pas als ze 2 termijnen hebben gediend, het is echt niet zo gemakkelijk als jij het doet voorkomen! Waarom altijd dat naar beneden halen van ons geliefde parlement? Waarom altijd zo negatief mijnheer Sponzzz?

15. Lord Farquad

Lord Farquad New Member

Lid geworden:
    15 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal het eens verduidelijken wat een parlementarier verdient, nou ja verdient, ontvangt in ieder geval.

Alle 81 senatoren en 513 deputados kosten per stuk ongeveer wel R$ 114.000,=

Te weten, per maand,

Salaris van R$ 24.500,=
    Persoonlijke onkosten R$ 50.800,=
    Onkosten kantoor ect R$ 15.000,=
    Onkostenpostje voor thuis R$ 3000,=
    Telefoon en post R$ 4.200,=
    Vluchten R$ 4.100,= tot R$ 16.500,=

Totaal van R$ 101.600,= tot R$ 114.000,= per maand.

Vergeet ik nog bijna de R$ 6000,= per jaar voor wat abonnementen op kranten en tijdschriften, publicaties en medische assistentie.

Er is echter ook een groep deputados en senatoren die tegen de loonsverhoging die per 1 februari 2007 ingaat in beroep gaan.

16. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,
    Zag je het commentaar van die PT senadora Ideli Salvatti ?

"Ja ik ben erop tegen , maar ik ga met de meerderheid akkoord".

Dat mens is levensgevaarlijk voor de Braziliaanse samenleving. Een paar jaar gelden woog ze nog 150 kilo, nu heeft ze knopen in d'r pens, iets wat ze ontkend.
    Wat een achterbaks loeder is dat.

17. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat die Ideli zo vet was geweest. Inderdaad een achterbakse loeder - falta de homem. Maar er zullen wel geen vrijwillgers gevonden kunnen worden die daar wat aan willen/kunnen doen.

Ja, er zijn er altijd die van de gelegenheid gebruik maken om "er tegen" te zijn, maar uiteindelijk is er nooit iemand die weigert. Bij de PT moet (moest?) je ook - net als in een evangelische kerk - 10% van je verdiensten in de partijkas storten.

Trouwens dat Ideliwijf is toch leidster van de PT in de senaat? En is het niet de PT die met de salarisverhoging de plaats van Aldo Rebelo als leider van de câmara veilig wilde stellen en die van Calheiros in de senaat?

18. J&Z

J&Z New Member

Lid geworden:
    24 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    oja voor het gemak ..ze staan ook nog boven de wet,politiek onschenbaar
    , die hoge piet uit rio die deel uitmaakte van een corrupte bende, kon dus niet gepakt worden omdat hij dus de politiek inging dus dag met je handje,weten jullie nog dat mato grosso werdt opgedeelt,die ex gov.vangt nu 2 x aan pensioen........
    .wordt inderdaad tijd voor revolutie

sponz for president!!!!!!!!!

groetjes J&Z

brasilia

19. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @J&Z dat van die 2 x pensioen wist ik niet. Politiek onschendbaar is al een vooruitgang, voorheen waren ze gewoon helemaal onschendbaar. Inmiddels is die deputado en ex kolonel van de politie - ik ben zijn naam kwijt - die zijn slachtoffers met de motorza

20. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Flecha,
    Ze was vetter dan Roberto Jefferson.
    Als ze in de Senaat rondliep, dan gingen de microfoons op off, ivm het schuren van haar dijbenen.
    Ze was toen echter Deputada Federal geloof ik.
    Dat mens schaamt zich nergens meer voor, net als Lula, Corru

Deel Deze Pagina