Waar of niet waar?

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door j.h1, 5 jul 2011.

1. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit beweerd dat de DR heel veilig is, alleen dat mij in de 18 jaar dat ik hier woon, alleen maar goede ervaringen met de mensen heb meegemaakt.
    Het is over de hele wereld nergens veilig, net zo goed in Ned. niet,Je moet overal goed opletten
    Waarom durven vele mensen in Ned. als het donker is niet meer over straat??? en ga nu niet zitten te vertellen, dat alle mensen dat wel durven, kom op.
    Als je al een link geplaatst heb op dit forum over de mening van buitenlandse zaken betreft de DR, hier dan ook een link voor de lezers over Colombia http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/c/colombia.html
    en dit over Brazilie http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/reisadviezen/b/brazilie.html
    Oeps, ik vraag mij werkelijk af, of buitenlandse zaken schrijft niet de waarheid, of jij naar landen gaat van criminaliteit.
    Als ik dit reis advies lees zou ik er voor geen goud naar toe willen.
    Zou het ook fijn vinden als je eens de link plaatst waarin een melding gedaan wordt over de kinderen die 2012 hier ontvoerd zijn, heb het n.l. nergens kunnen ontdekken in de berichten van buitenlandse zaken, wel in het bericht over Colombia.
    Jij dacht dat ik niet wist wat drugs moorden zijn? hallo nog ben ik blond nog dom.
    Als Italiaanse weet ik genoeg over( helaas) veel moorden.
    Of dacht je misschien omdat ik Ned. schrijf dat ik Ned. ben? nee ik heb er wel een paar jaren gewoond maar ben het niet.
    Er zijn meer mensen op de wereld die meerdere talen beheersen, jij dus echt niet alleen.

2. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschuwing voor vakantiegangers naar Dominicaanse Republiek Uitgegeven: 19 juni 2012 SANTO DOMINIGO – De tienduizenden vakantiegangers uit Nederland die de komende maanden zullen reizen naar de Dominicaanse Republiek moeten extra oppassen, dit vanwege de veel zwaarbewapende roversbendes. Deze bendes hebben het vooral gemunt op de westerse reizigers. Ondanks dat is het eiland nog steeds erg populair en trok het vorig jaar alleen al 45.000 Nederlandse toeristen. Reisadvies Het reisadvies is door het ministerie van Buitenlandse Zaken aanzienlijk aangescherpt, vanwege de verslechterde veiligheidssituatie. Dit komt mede door een recente moord op een Nederlandse vrouw en een roofoverval op een Nederlands gezin. Vooral toeristen die buiten de vakantieparken komen zijn steeds vaker het slachtoffer van berovingen. Daarom wordt het de reizigers geadviseerd om extra op te letten, als er na zonsondergang gereisd wordt op grote verbindingswegen. Criminelen Bert Putters, een Nederlander die vorige maand op vakantie was naar het eiland, werd met zijn gezin met bruut geweld overvallen. De criminelen hadden een politie-uniform aan en hebben de familie klemgereden. Vervolgens sloegen ze de echtgenote van Putters met een vuurwapen tegen de grond. Ook probeerden ze de twee kinderen te ontvoeren. De afgelopen tijd hebben talloze Amerikanen dezelfde problemen ondervonden, hier vielen gewonden bij. De Amerikaanse ambassadeur eiste begin deze maand dan ook opheldering bij de Dominicanen. Ook de Nederlandse ambassadeur heeft haar zorgen al geuit bij de autoriteiten over de veiligheid. Corrupte politieambtenaren zouden ook bij roofpartijen zijn betrokken, wat nog een extra reden tot zorg is.

Bron: http://www.reisgraag.nl/vakantie_dominicaanse_republiek/nieuws/waarschuwing-voor-vakantiegangers-naar-dominicaanse-republiek/

Dit bedoel ik dus. Ik ken Brazilië zeer goed , ik heb er gewoond. Het is een zeer groot land en men heeft het er niet speciaal voorzien op toeristen. In de Dominicaanse Republiek wel. Colombia is hetzelfde verhaal. Je merkt het ook op Facebook waar ik honderden mensen ken uit deze landen. Niemand uit Bolivia, Colombia, Venezuela, Ecuador of Brazilië vraagt om geld. In de Dominicaanse Republiek bijna iedereen. En de Dominicaanse Republiek is veel kleiner. Ik ben ook in Cuba geweest, ook hier is men veel vriendelijker. Iedereen uit de Dominicaanse Republiek wil er weg. Hoe zou dit toch komen.

3. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wordt hier zo ongelooflijk veel gebouwd door Amerikaners, Canadezen, Duitsers,en andere nationaliteiten???
    Langzaam wordt alles volgebouwd, en dan volgens jou iedereen hier weg wil??
    Die gene die weg willen zijn vele Domie's, die denken dat vooral in Puerto Rico het geld aan de bomen groeit.
    Maar geef de mensen eens ongelijk dat ze ergens anders hun geluk proberen te vinden.
    West Europa zit toch ook vol van mensen die gevlucht zijn, en hopen op een beter bestaan??
    Het heeft geen zin meer om over dit onderwerp door te blijven gaan, want de DR is in jou ogen een zwaar crimineel land, en de landen waar jij naar toe gaat, daar is alles koek en ei.
    Denk dat de toeristen die interesse hebben om hier hun vakantie door te willen brengen toch wel komen.
    En zijn het niet de Ned. dan wel andere Nationaliteiten, de vliegtuigen zitten vol genoeg.
    Ik maak mij niet zo druk om alles, het zal me een zorg zijn.

4. c325061

c325061 New Member

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
  5. c325061

c325061 New Member

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Herstel Facebook Flapdrol!

6. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Facebook flapdrol???

7. Sibylle

Sibylle New Member

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Lieve mensen, waarom zo negatief allemaal? Overal op de wereld kan er iets gebeuren...ook in de liefde! Natuurlijk is het niet leuk als er iemand misbruik van je maakt maar om nou iedereen over een kam te scheren dat hoort ook niet.Hier in Nederland hebben we ook "slechte"mensen ertussen zitten die liegen en bedriegen!! Je gaat op vakantie naar het buitenland toch om een andere cultuur te ontdekken..Ik heb op mijn reizen verschillende vrienden leren kennen van allerlei culturen en ook mensen van de Dominicaanse Repuliek. Ik vind het een heerlijk eiland en aardige mensen. Vaak denkt men dat Europa een paradijs is maar dan vertel ik dat wij ook hard voor onze centen moeten werken en ook veel kosten hebben zoals dure (ziektekosten)verzekeringen en belastingen!! Laten we gewoon leren van elkaars culturen en elkaar accepteren zoals we zijn!!

8. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo. Je hebt helemaal gelijk overal ter wereld heb je goede en slechte personen hier in Nederland dus ook. Ik dacht ook dat ik echt een goed persoon had gevonden, die indruk gaf ze mij wel altijd. Dat ze in pure armoede leefde dat klopt wel want dat heb ik vaak genoeg gezien. Maar dat zij mij zo willens en wetens zou bedonderen dat had ik nooit verwacht. Ook niet de personen die haar al jaren kennen, en nu zit ze dus in Spanje en zegt doodleuk Johan ik heb jou niet meer nodig. Dat snap ik mijn werk is gedaan. Soms geef ik mij zelf de schuld van dit alles dat ik dit niet heb zien aankomen, maar dat zij op mijn visum en garantstelling naar Spanje zou gaan, dat verwachte ik echt niet. Als dit verkeerd uitpakt, beginnen voor mij de problemen pas echt. Johan59

9. Tompoesje

Tompoesje New Member

Lid geworden:
    19 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Johan,
    Wij hebben jouw hele verhaal gelezen en vinden het heel erg dat deze dame je zo heeft belazerd.
    Maar overal er wereld lopen dit soort oplichters rond.
    Hopelijk kan je met jouw verhaal andere (mannen) waarschuwen.

10. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @tompoesje.
    Ik hoop ook dat andere mannen wat aan mijn verhaal hebben.
    Madame zit voor 200% zeker in Madrid en is daar nu al een kleine 2 weken illegaal.
    Diverse keren contakt met de IND gehad en zij hebben het ter kennisgeving aangenomen maar mogen ge

11. CHB te D

CHB te D New Member

Lid geworden:
    13 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Johan, Nu sla je wel een beetje door. Nu niet de overheid de schuld geven. Je heb je dit zelf op de hals gehaald. Diverse mensen hebben je immers gewezen op de eventuele gevolgen en consequenties. Nu is het uithuilen en op de blaren zitten.

12. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @CHB te D.
    Je hebt gelijk natuurlijk heb ik dit zelf op de hals gehaald, maar ik ga er toch niet van uit dat zij rechtstreeks naar Spanje vliegt buiten mij om.
    Heb haar niet eens een ticket gegeven, en die kon zij sowieso zelf ook niet betalen.
    Dit had

13. c325061

c325061 New Member

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste antwoord op je vraag op blz 1 dd 05-07-2011
    Dus tijd om te stoppen met dat gehuil!

14. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @CHB te D.
    Nog even een kleine aanvulling, ik weet waar ze zit aan de hand van het IP adres.
    Ze kunnen haar zo oppakken als ze willen, maar de overheid wil de spaanse collega,s niet eens inlichten, maar als ze bij een eventuele controle tegen de lamp lo

15. B767-300ER

B767-300ER New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je niet zo aan joh.
    Je hebt je deze problemen zelf op de hals gehaald. Punt.

IP adressen zeggen niets. Nooit van Proxys gehoord. Als ik wil woon ik met deze post in Canada.

16. manon@planet.nl

manon@planet.nl New Member

Lid geworden:
    12 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Johan.
    Jammer dat het zo uiteindelijk is gelopen na de vele vele waarschuwingen hier, waaronder ook van mij.
    Maar ik wens je veel sterkte om dit hoofdstuk definitief te sluiten.

17. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Manon.

Bedankt, ik heb het hoofdstuk inmiddels afgesloten.
    Afgelopen week ben ik in Spanje geweest en heb haar gevonden.
    Ze zegt dat ze inmiddels getrouwd is en zonder werk zit.
    En ze beloofde mij dat ze al het geld zou terug betalen, maar dat wordt moeilijk als je zonder werk zit.
    En de vooruitzichten in Spanje zijn zeer slecht, dus ze kan nog het een en ander verwachten.
    Ook haar man is werkloos zei ze, dus ze zal het niet veel beter hebben als op de DR.
    Niemand wil haar oppakken dus ik laat het hier maar bij.

Groeten Johan.

Deel Deze Pagina