Waar of niet waar?

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door j.h1, 5 jul 2011.

1. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hopen dat je er geen verdere schade aan overhoudt, Johan en een volgend keer het maar houden bij een "losse" vriendin - enkel voor het moment dat je daar bent - hun mentaliteit is nu eenmaal niet de onze
    Sim

2. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo. Dat mag ik inderdaad hopen. Toen ze zei dat ze geen vakantie kreeg had ik gelijk de ambassade moeten inlichten. Maar hier ging ik ook niet van uit. Zolang ze haar niet snappen dan is er niets aan de hand. Wordt ze gepakt dan komen ze bij mij, terwijl ik te goeder trouw ben. Wou echt dat ik wist waar ze zat, dan zorg ik er wel voor dat ze wordt uitgezet en dan heeft ze niets meer op de DR. Geen huis geen werk ect. Wat die mentaliteit betreft dat ben ik helaas met je eens. Ik zou het niet eens kunnen om zo iemand op deze manier te bedriegen. Zij zal er ongetwijfeld geen moeite mee hebben. Denk dat ze in Spanje wel een nieuw lovertje zal hebben. Kansen die ook financieel uitkleden zolang het duurt.

3. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.
    Even een korte update.

Inmiddels heeft ze al een paar keer contakt gezocht met mij ( ze had weer geld nodig ) en ze blijft volhouden dat ze niet in spanje zit, en dit verteld ze ook aan mijn dochter.
    Echter ze heeft e mail verstuurt en dit ip adres is een e mail adres in Madrid.
    Weet inmiddels nog veel meer en deze info is voor 100 % betrouwbaar.
    Ze staat ingeschreven bij diverse uitzendburo,s en bij de spaanse E darling datingsite.
    Ze heeft dus niet het voornemen en terug te keren naar de Dominicaanse Republiek.
    In het hotel had ze gezegd dat ze naar de doktor moest en ze is toen weg gegaan en ze hebben haar nooit meer gezien.
    Heb gister alles door gemaild naar de IND in de hoop dat zij er wat mee kunnen.
    Vrees echter dat zij zullen zeggen ze zit in Spanje dus is het ons probleem niet.
    En de spanjaarden zullen wel zoiets hebben 1 illegaal meer of minder maakt ons ook niets uit.
    Denk als ze echt willen dan is ze binnen 1 dag opgepakt.
    En dat is eigenlijk mijn doelstelling, ze heeft mij willens en wetens misbruikt en natuurlijk fraude gepleegd met voorbedachte rade met betrekking tot de garantstelling.
    Nu maar afwachten of Europe werkelijk 1 Europa is en of de diverse landen samen werken.

4. Guest117

Guest117 New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Johan,

Misschien hebben ze op www.spanjeforum.nl wel hulpbare tips voor je.

5. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Thelatinworld.

Dank je voor de tip, hier had ik nog niet aan gedacht.
    E mail adres van de ambassade stond er tussen en gelijk maar even e mail verstuurd.
    Hoop dat zij wel wat kunnen met betrekking tot de immagratiedienst.
    De Ambassade in Santo Domingo die kan niets voor mij betekenen.
    Zij heeft mij geestelijk zwaar beschadigd en ik zal er echt alles aan doen dat ze wordt opgepakt.
    Als dat gebeurt zal ik over 5 weken wel niet rustig door Sosua kunnen lopen, maar dat zien we dan wel weer.

Groeten Johan.

6. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.
    Bericht van de IND gehad en zij kunnen niets doen omdat zij zich in Spanje bevind en de vreemdelingen politie wil niets doen omdat zij in hun ogen geen fraude/strafbaar feit heeft gepleegt.
    Ze willen niet eens han buitenlandse colega,s inlichten/inschakelen.
    En dat noemen ze 1 europa, en mevrouw komt weer goed weg.

Groeten Johan.

7. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb 1350 vrienden op facebook in heel Zuid Amerika. Ik ben vaak in Brazilië geweest en tal van andere landen. De Dominicaanse Republiek is een van de meest criminele landen in Midden Amerika. De resorts geven natuurlijk een heel ander beeld, daar zie je de realiteit niet. De mensen zijn arm. Alle mensen willen alleen geld, de meeste vrouwen zijn hoeren, dat je twee getrouwd bent in de USA en in de Dominicaanse republiek, maakt niet uit. Mensen belazeren voor geld is aan de orde van de dag. De mensen zijn erg brutaal en willen kost wat kost naar de U.S.A of Europa. Hoerenlopers voelen zich natuurlijk uitermate thuis in dit land. Ik ken Colombia en Brazilië heel goed maar in geen enkel land is de mentaliteit zo verziekt als in de Dominicaanse Republiek.Ik wil op mijn Facebook geen vrienden meer uit dit land. Ik prefereer Colombia en Brazilië of Bolivia. De Dominicaanse Republiek is door en door verziekt. De hoerenlopers zullen natuurlijk blijven beweren hoe leuk dit land is. Ik zou er niet naar toe gaan.

8. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    John2525, een vraag aan jou,heb je zelf op de DR gewoond?
    Ik persoonlijk vind dat je nogal zeer hard oordeelt over ALLE Dominicaanse mensen.
    Volgens jou, in het een pak nat, waarom ben je eigenlijk zo frustreert?
    Omdat jij misschien hier in een vakantie een slechte ervaring gemaakt hebt, is het niet zo dat iedereen slecht is.
    Ik zelf woon hier al 18 jaar en heb nog nooit enig probleem meegemaakt, in tegendeel de mensen zijn hulprijk en vriendelijk, en dat ook zonder geld te verlangen.
    Maar ik denk dat het voor 100% ook aan je zelf ligt als je met een rosa rode bril hier rond loopt, en vooral alle(vaak leugenachtige) verhalen gelooft.
    Wat dacht je, dat de toeristen die hier komen, allemaal voor het mooie weer hier zijn? Het zijn misschien 50/60% die voor de "Lady's" komen, en het liefst nog voor kleine kinderen.
    Maar er zijn ook genoeg toeristen die wel genieten van dit mooie natuur land, de mensen hier zijn arm maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal brutaal en criminelen zijn.
    Houd toch op over de negatieve dingen te schrijven.
    Je wilt hier niet naar toekomen? geen probleem niemand zit te wachten op mensen die alleen maar de negatieve kant van een land gaat rond vertellen, dus blijf waar je bent.
    Maar ga het voor andere mensen niet zitten te verpesten, en ga niet zitten schrijven over dingen waar je helemaal geen verstand van hebt.

9. Guillermo

Guillermo New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ramy
    Jij hebt een zeer lage dunk van de toeristen die naar de D.R. komen, blijkbaar heb je zelf nog nooit een toerist ontmoet in die zogenaamde 18 jaar dat jij er zou wonen.

10. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn geen zogenaamde 18 jaren dat ik hier woon, maar werkelijke 18 jaren,waarom twijfel jij daar aan? en al 45 jaar uit Ned. weg.
    Ten tweede heb ik precies 12,5 jaren in de toeristen branche gewerkt, en werk er nu nog voor private mensen in.
    Dus met andere woorden, ik heb honderden van toeristen meegemaakt, en dit al die jaren Volontair, heb er nooit een cent voor verlangd, zit niet op de centen te wachten, als ik het om te overleven had moeten doen, was ik nooit hier heen gekomen, maar het was of liever het is werk wat ik heel graag doe, juist omdat je uit verschillende landen de toeristen krijgt.

En wat jij schrijft "Jij hebt een zeer lage dunk van de toeristen die naar de D.R. komen"
    Hoe durf je het te schrijven.
    Kom eerst eens voor langere tijd hier wonen en dan zie je dat het heel anders is als wat jij beweerd.
    Het is ook hier geen rozengeur en mammenschijn, maar denk nu niet dat het in Ned. zo geweldig is.
    Oordeel nooit over andere, want je kent de waarheid vaak niet.

11. Guillermo

Guillermo New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent degene die schrijft: Het zijn misschien 50/60% die voor de "Lady's" komen,

Dus een deel van de echtparen en families komen ook voor de lady's?

Het zal zeker een gehucht zijn, ver van de bewoonde wereld, waar jij woont?

12. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik schrijf over 50/60% komen voor de Lady's, bedoel ik hiermee, de mannelijke toeristen die alleen komen, en in een hotel gaan zitten.
    Maar ook genoeg vrouwen die hier heen komen, om mannelijk schoon op te doen, de z.g Sankie's.
    En dank heb ik geen lage dunk van ze, het is gewoon de realiteit.
    Ik heb het beslist niet over echtparen,of fam. met kinderen.
    En waar ik woon, nu ik kan je vertellen midden in het toeristengebied, ook wel het surfparadijs genoemd, dus niet in een gehucht of ver van de bewoonde wereld.
    Maar op de vraag of jij weleens hier of in een Zuid Amerikaans land lange tijd gewoond hebt, geef je geen antwoord op.
    Ik heb zo het gevoel dat jij je negatieve verhalen alleen maar van je Facebook mensen kent.

13. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.reisgraag.nl/vakantie_dominicaanse_republiek/nieuws/waarschuwing-voor-vakantiegangers-naar-dominicaanse-republiek/

14. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ramy,

Zie bovenstaande link van mij. Let wel ik wil alleen mensen waarschuwen.Ik ken latijns amerika zeer goed, ook de Dominicaanse Republiek, ik ben er geweest, niet als toerist. Ik spreek vloeiend spaans. Dus trek maar niet te snel conclusies. Kijk op facebook maar eens naar de vele profielen van 18 jarige meisjes daar op de foto met een bezwete 60 jarige chinees (who is a friend) ha ha ha.En de vele dames die getrouwd zijn daar in de USA en ook in de Dominicaanse Republiek. Ik mag hier in Nederland gewoon zeggen wat ik wil ramy.Dus ook de waarheid.Het is echt een land voor domme hoerenlopers , die zich willen laten belazeren of mensen die zich geweldadig willen laten beroven. Het is daar erger dan in Colombia of Brazilië buiten de resorts , en ik kan het weten. Ik ben in die landen geweest.Nogmaals er zullen ook aardige mensen zijn , maar de hele mentaliteit is er verziekt.

15. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kun je zien hoe de prostitutie werkt in de dominicaanse republiek

http://dr1.com/articles/prostitution.shtml

16. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal nooit iemand verbieden de waarheid te vertellen, zolang het op een fatsoenlijke manier gebeurd kan je altijd in discussie gaan.
    Maar wat mij opvalt is gewoon dat je een vreselijke antipathie tegen dit land hebt.
    Ik wil dit land niet de hemel in prezen, want het heeft ook zijn nadelen, b.v. dat alles maar op het komt wel eens een keer rust, en dat je daar doodmoe van kan worden, maar in elk land op de wereld gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen.
    En als het iemand overkomt is dat verschrikkelijk, dat wens je niemand toe.
    Je schreef" kijk op facebook maar eens naar de vele profielen van 18 jarige meisjes daar op de foto met een bezwete 60 jarige chinees (who is a friend) ha ha ha. je hebt gelijk, maar dan moet je ook vermelden dat de Ned. vrouw die omgebracht is hier, ( hoe vreselijk dit ook is) zelf 55 jaar was en een verhouding had met een 20 jarige, vraag je dan niet om problemen? sorry ik zie dit heel nuchter.
    Dacht je nu werkelijk dat in Colombia of Brazil nooit iets gebeurd? en toch gaan de mensen er gewoon op vakantie, en gaan dan ook wel buiten de resorts.
    Als ik de NL krant lees dan schrik ik ook van de vele overvallen en moorden die er gebeuren, of wat ik pas weer las, dat de mensen geen juwelen meer moeten dragen omdat ze overvallen worden, dit wel in Nederland.
    Dus zou ik iedereen moeten aanraden, ga nooit op vakantie naar Nederland, dit is toch gewoon belachelijk!!!
    Natuurlijk is het niet prettig als je offer bent van zoiets, maar dat gebeurd beslist niet alleen hier.
    Je moet het objectief bekijken en dat doe je niet, omdat de haat die jij tegen dit land hebt gewoon de mooie dingen niet meer ziet.
    Ik zal een kort werkelijk gebeurd verhaal als voorbeeld geven.
    Er waren 2 dames van middelbare leeftijd die elke dag op het strand gingen wandelen,al hun bezittingen bij zich te hebben, je zag ze lopen met de handtas onder hun arm.
    En waar het waarschuwing bord ( in 4 talen) stond dat vanaf dit en dit punt geen controle meer was op het strand en het op eigen risico was als je verder liep.
    Deze dames liepen toch elke dag verder.
    Iedereen dacht dat ze het toch wel gelezen zouden hebben, maar op een gegeven moment zei iemand tegen mij, " ik denk dat dit dames zijn uit Holland, want de taal lijkt er veel op wat ze spreken.
    Ik heb toen deze dames gevraagd of ze uit Holland kwamen, en dat bleek inderdaad het geval.
    Heb ze toen op de waarschuwing opmerkzaam gemaakt, maar ze wisten niet wat daar geschreven stond omdat ze alleen maar Ned. spraken, op zich helemaal geen probleem, ik heb ze het nog eens verklaard, en er ook opmerkzaam gemaakt dat je een safe kan huren in het hotel daarmee alles veilig is.
    Maar de dames wilde er niets van weten, sterker nog ze vonden dat juist alles gestolen werd uit de hotel safe.
    Nu dan moeten ze het zelf weten, je kan dan niets meer verder voor ze doen.
    Een paar dagen later was er een tumult op het strand, politie, ambulance niemand wist precies wat er gebeurd was, maar dat er iets aan de hand was dat merkte je wel.
    Later hoorde wij dat de dames overvallen waren, de verhalen gingen van zwaar gewond tot vermoord.
    Ik laat het in het midden, want mensen kletsen veel.
    In ieder geval gaat het mij erom, dat je zelf ook verantwoording draagt.
    Dit is niet in de DR gebeurd, maar in Kenia.
    Je ziet overal kunnen vreselijke dingen gebeuren.
    En dat je vind dat de meeste vrouwen in de prostitutie werken, ach ja vergat het bijna te schrijven, in Ned. geeft het geen prositutie!!!!
    En vergeet niet, waar navraag voor is, geeft het ook aanbod.
    Maar hier doen de vrouwen het om te overleven, en vele zouden ook liever hun lichaam niet hoeven te moeten verkopen.
    Maar in al de landen waar geen sociale hulp komt bij armoede, zijn het de vrouwen die dan nog proberen wat centen te verdienen, dus niet zo min naar deze vrouwen kijken, ze doen het echt niet om in luxe te kunnen leven, maar wel om eten op de tafel te hebben.

Ondanks dat is het eiland nog steeds erg populair en trok het vorig jaar alleen al 45.000 Nederlandse toeristen.
    Dat zegt al genoeg.

17. c325061

c325061 New Member

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja gezellig hoor Colombia!
    Brazilië is niet anders maar staat er niet bij daar het niet tot de Caribbean behoord

18. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ja Colombia en Brazilië zijn veel geweldadiger. Met die uitzondering dat de moorden daar drugs moorden zijn en er zelden toeristen worden vermoord. In de Dominicaanse Republiek zijn de laatstste 20 jaar heel veel toeristen gekidnapt of afgeslacht. En buitenlandse zaken scherpt het reisadvies natuurlijk voor de lol aan. Die mensen kennen dat land helemaal niet en de amerikanen ook niet. Die mensen weten niet waar ze over praten. Natuurlijk wel. Ben je vermoord, had je maar niet buiten het resort moeten gaan, eigen schuld. Dat is onzin.

19. ramy

ramy New Member

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ja Colombia en Brazilië zijn veel geweldadiger,maar dan zijn het drugsmoorden. Ben blij dat je het toch toegeeft, en dat het zelden een toeristen betreft die vermoord worden,het zijn dan toch ook toeristen??
    Het lijkt er nu wel op dat je het gaat vergelijken met Italia, als er iemand omgebracht word, zal het zeker wel de reden zijn omdat hij/zij bij de maffia zat.
    Dat er hier in de DR. de laatste 20 jaar veel toeristen gekidnapt of afgeslacht zijn,nu dan weet jij die zo'n hekel aan dit land heeft, meer dan wij die hier wonen.
    Dat er mensen vermoord zijn, dat is waar,weet je ook de werkelijke achtergronden waarom?? maar van ontvoering en vermoorden van toeristen heb ik nog nooit gehoord.
    Je gaat dit toch langzaam uit je duim zuigen, gewoon om het land slecht te maken.
    Het beste is gewoon lekker in Ned. te blijven, en vooral niet de deur uit gaan, want dan loop je ook het risico om overvallen, in elkaar geslagen te worden of zelfs vermoord, in dit voor jou prachtige land, waar mensen om hun seksuele aard in elkaar geslagen worden, lekker landje Ned.

20. John2525

John2525 New Member

Lid geworden:
    11 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk verkondigd het ministerie van buitenlandse zaken, onzin als ze het over ontvoeringen van kinderen hebben in 2012. De amerikanen die opheldering vragen is ook onzin. Niemand kent de Dominicaanse Republiek beter dan jou. Niemand mag een negatief ding zeggen want natuurlijk heeft buitenlandse zaken ongelijk en de amerikanen ook. Aanscherpen van het reisadvies is ook onzin, want het land is veel veiliger als Nederland.Hoe kan iemand zo dom zijn. Het blijkt ook dat jij niet weet wat drugsmoorden zijn. Drugsmoorden zijn moorden die alleen gebeuren in het drugsmilieu. Het gaat hierbij niet om toeristen zoals in de Dominicaanse Rebubliek. En bij het ministerie van buitenlandse zaken en in de USA weten ze niets van dit land. Het is het veiligste land ter wereld.

Deel Deze Pagina