Waar of niet waar?

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door j.h1, 5 jul 2011.

1. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad dit is een goede leerschool geweest, gebeurt mij nooit meer.
    Ze heeft overigeens wel een jaar lang dag in dag uit sms,je naar mij gestuurd.
    Dat was dus duidelijk allemaal gespeeld, ze heeft dat echt lang volgehouden.

2. schollekop

schollekop New Member

Lid geworden:
    6 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    He Johan, hoe heet ze en wat voor werk doet zij in viva tangerine, ga er in september heen en kan kijken of ze er inderdaad nog werkt.
    gr.Hannes.

3. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo schollekop.

Dat ze er nog werkt dat weet ik wel zeker, toen ze hier in februari was liet ze mij papieren van het hotel zien waarin stond dat hun haar geld hadden geleend.
    Dit heeft ze nog lang niet afbetaald.
    Ze heeft 2 kinderen en verdient er 6000 pesos in de maand dus dat is niks.
    Begrijp haar situatie maar al te goed, mijn over buurman is al 20 jaar met een dominicaanse getrouwd en die zegt de gemiddelde dominicaan kan van € 300,-- in de maand een goed leven leiden.
    Ze heeft er € 118,-- dus nog minder dan de helft.
    Ben ook niet te beroerd geweest om haar te helpen maar steeds meer en meer willen dat kan natuurlijk niet.
    Haar naam wil ik liever niet hier open en bloot vermelden.
    Overigens zal ik haar ook wel weer tegen komen want ik zit vanaf 14 october in het viva voor 2 weken.
    Deze reis is reeds al geboekt, maar maakt niet uit heb geen hekel aan haar, voel mij alleen heel erg gebruikt door haar.
    Gr Johan59.

4. schollekop

schollekop New Member

Lid geworden:
    6 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Johan,
    Lopen we elkaar net mis want we denken er over na om nog een weekje aan onze vakantie vast te plakken, jammer voor je dat het zo gelopen is maar het plezier zal er tijdens je vakantie niet minder zijn toch en je bent weer een les wijzer.
    Wens je in iedergeval alvast een fijne vakantie
    gr.Hannes

5. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Hannes.
    Eigenlijk zou ik begin october gaan, maar mijn zoon gaat mee.
    Hij krijgt pas vakantie vanaf half october dus heb ik mijn vakantie maar 2 weken opgeschoven.
    En inderdaad het plezier zal er niet minder om zijn.
    Ben inderdaad weer een les wijzer.
    Dacht toch echt dat deze meid serieus was, heb haar 2 keer naar nederland gehaald en de derde keer zat in de pen.
    Het visum heeft ze al in haar paspoort staan maar nu krijgt ze echter geen vrij van het viva.
    Weet gewoon dat ze momenteel heel veel problemen heeft en het schijnt dat ze haar huur van haar huis ook niet meer kan betalen.
    Ben echt heel gul geweest wat geld betreft, maar op een gegeven moment houd het op.
    Denk als je in het restaurant gaat vragen wie er afgelopen jaar 2 keer naar nederland is geweest dat ze je wel zullen vertelen wie dat was. Weet je gelijk wie het was.
    Ik wens jullie ook een prettige vakantie toe.
    Groet, Johan

6. CHB te D

CHB te D New Member

Lid geworden:
    13 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Johan,
    Het is blijkbaar toch uit gekomen wat ik je op 07-07-2011 al voorspelde. Als ik jou was zou ik de komende vakantie omboeken naar Sosua of Punta cana. In iedergeval naar een plaats waar je haar waarschijnlijk niet zal tegen komen. Voor dat je het weet ga je weer voor de bijl, en kost het je nog heel wat meer.

7. j.h1

j.h1 New Member

Lid geworden:
    25 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad je had het voorspeld. Maar vergeet niet het heeft toch zeker 4 maanden geduurd voordat ik haar wat geld toestuurde.
    Was daar inmiddels al weer geweest en toen vroeg ze eigenlijk nooit om geld.
    Nadat zij hier was geweest had ik besloten om haar toch maar geld te sturen.
    Had echt de indruk dat ze gek op mij was, ze deed alles voor mij toen ze hier was.
    Huis werd schoon gemaakt elke avond stond het eten klaar de was gedaan enzovoorts.
    We hadden zelfs toekomst plannen, nu heb ik de indruk dat dit allemaal gespeeld was.
    Durf zelfs niets met een andere dominicaanse te beginnen want ik vertrouw er niet een meer.
    Terwijl er ongetwijfeld goede tussen zullen zitten.

8. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen week toch nog aardig in de stress gezeten.
    Ze had het 3 de visum in haar paspoort staan, echter ze zei dat ze geen vakantie kreeg.
    ( zie vorige posting )
    Voor de zekerheid haar toch maar even op zondagavond 12-08 gebeld want dat was de dag dat haar visum inging.
    Krijg ik de voicemail, en de dagen daarna ook.
    Kreeg het toch even benauwt want stel je voor, het zou kunnen dat ze rechtstreeks vanaf de DR naar Spanje vliegt, ze heeft immers een schengen visum.
    ( omdat ze altijd zei dat ze graag naar spanje wou voor een beter leven en er vele kennissen heeft wonen )
    Toen haar werkgever gebeld en die zei dat ze er al enkele dagen niet was geweest.
    Wat kennissen van haar ingelicht en die wisten ook niets.
    Weer haar werkgever gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze vakantie had. ( terwijl ze dit niet kreeg )
    Hele week in spanning gezeten want ik sta garant voor haar en als ze er tussen uit zou knijpen en ergens illegal verblijft en ze wordt gesnapt dan heb ik een groot probleem.
    Zaterdag mailtje van haar gehad dat ze haar telefoon kapot had, ( zou kunnen maar wel toevallig ) en dat ze nu zoveel financiele problemen had dat ze niet wou reizen want dat loste haar problemen toch niet op.
    Ze schreef gelijk dat ze, geen contakt meer met mij wou omdat ik wel een ticket voor haar wou betalen maar ik wou haar niet maandelijks onderhouden.
    Conclusie van dit alles, 2 jaar lang heeft ze toneel gespeeld wat ik al lange tijd vermoeden en nu weet ik het dus zeker.
    Denk, weet eigenlijk wel dat ik nu beter af ben.
    Dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Johan 59.

9. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch Johan, voordat dit topic gesloten wordt, probeer of er een mogelijkheid is om per directe ingang je garantiestelling voor haar te beëindigen (via de ambassade of bu in Nederland)en als dat lukt ben je er ook definitief van haar af - want dat is toch je bedoeling????

10. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de ambassade al gemaild en haar visum is geblokkeerd. Ze zal nu wel nooit geen visum meer krijgen. Heb nu definitief met haar gebroken, ze zal echt wel weer contakt proberen te zoeken te zijner tijd. Maar dan houd ik de poot stijf. Ben nu beter af.

11. drebroeders

drebroeders New Member

Lid geworden:
    23 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is beter om dit topic niet te sluiten, want heel veel mensen kunnen hier nog wat leren.

12. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja, Johan hoe zit het nu met je overbuurvrouw? Heb je hierover met haar gesproken of is zij ook van "hetzelfde-laken-een pak"?

13. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo. Mijn overbuurvrouw zit momenteel al 2 mnd in S Domingo. Haar moeder is geopereerd maar ze komt eind volgende week terug. Heb er wel met mijn buurman over gesproken en voor hem waren het bekende verhalen. Overigens is mijn ex vriendin daar diverse keren geweest, en ze zei altijd dat ze graag naar Spanje wou voor een nieuwe toekomst. Gister had ze mijn dochter gemaild en ze mailde dat ze zeer zeer boos op mij was en mij daarom niet meer wou. Tijdens mijn laatste vakantie afgelopen mei heb ik haar een paar dagen echt lopen zieken, omdat ze mij had belazerd over een taxi die ik voor haar had betaald. Maar ik denk dat ze mij niet meer wil omdat ik al 6 weken geen geld meer stuur. ( denk dat ze in staat is om gewoon weer contakt te zoeken als er geld nodig is ) dan maar even de poot stijf houden. O ik dwaal weer af want je vroeg iets over mijn overbuurvrouw? Nou die is al ruim 20 jaar in Nederland en niet van het zelfde laken en pakken. Altijd zeer gastvrij en nooit te beroerd om iets te vertalen of om even te bellen ect. Niet alle dominicanen zijn slecht en zij zeer zeker niet.

14. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Was nog even vergeten te vermelden dat ik het er momenteel best moeilijk mee heb dat zij mij zo gebruikt heeft. Dat doet best veel pijn.

15. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je kunt omboeken naar een ander hotel op een andere lokatie aan de noordkust,dan zou ik dat zeker overwegen. Weer daar waar zij (misschien) nog werkt geeft zeker spanningen nu vooral omdat je er wel nog mee zit.
    Ook het overige personeel zal zij haar kant van het verhaal hebben verteld en dan kom je toch ook maar belachelijk over.
    Gewoon elders opnieuw beginnen !!!! (of helemaal niet)

16. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal morgen eens even langs het Reisburo gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn. Heb toch nog steeds het gevoel dat ze toch ergens in Spanje zit, wat ik niet hoop ivm mijn borgstelling. Er zijn zoveel ontegenstrijdigheden en als je alle stukjes aan elkaar legt dan is de puzzel aardig compleet. Misschien denk ik te veel maar alles is zo onlogisch. Een van haar collega,s zit nu in Nederland en die heeft haar gesproken maar ze zegt niet waar ze zit. Haar kinderen schijnen nu in Santo Domingo bij familie te zitten. Dan denk ik weer meteen 1 en 1 is 2. Aan de andere kant ze zal geen retourticket kunnen betalen maar ze heeft kennissen in Spanje en wie weet hebben die haar geholpen. Overigens had ze verteld aan iemand die haar ook kent via Facebook dat ze mij alleen maar voor het geld had. Ben flink misbruikt door haar. Dat de relatie over is dat is wel duidelijk maar toch heb ik slapeloze nachten ivm de garantstelling. Durf ook niks meer met een ander te beginnen want ik vertrouw er dus geen een meer.

17. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    "Liegen en Bedriegen" daar is dat soort goed in en ik denk dat zij gewoon thuis zit en verhalen rondstrooit (of dit laten doen) om jou te stangen. Wij weten met z'n allen dat er in Spanje niets te beleven valt en daar zeker geen werk is. De Spaanse (gast)arbeiders proberen massaal naar Noord-Europa te komen om nog iets te verdienen en zo'n meid uit Latijnsamerica heeft daar totaal geen kans op werk.
    Ben je er zeker van dat je garantstelling is ingetrokken? Probeer daar achter te komen!

18. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is hebben ze het visum geblokkeerd, is ze al weg dan is de vogel al gevlogen.
    Ken haar nu 2 jaar en weet dat ze het gewoon durft.
    Op de DR heeft ze niks en in Spanje ook niet maar meer als op de DR en gaat het verkeerd en ze moet terug dan heeft ze weer niks maar dat is ze gewend, ze heeft niks te verliezen.
    Ze heeft er kenissen wonen en mischien hebben die haar wel een retour ticket gegeven en laten ze haar in een luxe bordeel werken je weet het maar nooit.
    Feit is wel dat 25 % daar werkloos is en het land aan de afgrond staat.
    Toch heb ik er een vreemd gevoel bij, vrijdags krijgt ze het visum en op de maandag zegt ze ik krijg geen vakantie.
    En tegen haar collega zegt ze ik ga naar nederland.
    Haar kinderen zitten nu in Santo Domingo en ze sprak altijd over Spanje.
    Haar collega zei op facebook toen ze jarig was gefeliciteerd in het jaar waarin je droom werkelijkheid wordt.
    Plus telefoon opeens kapot en buurvrouw weet niet waar ze is.
    Ze had mijn dochter gemaild dat ze mij de bons gaf ze hoefde mij niet meer, een Dominicaanse die haar geldschieter er uit schopt. Is toch ook raar nu heeft ze niets meer.
    Dit zijn mij iets teveel tegenstrijdigheden leg je alles naarst elkaar is de puzzel aardig compleet.
    Blijft mij aardig bezig houden momenteel.

19. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Hannes.
    Hannes jij schreef laatst dat jij in September naar het Viva Wyndham gaat.
    Zou jij misschien even willen kijken voor mij of ze er nog werkt.
    Dan weet ik zeker of ze weg is of niet.
    Alleen wil ik haar naam hier niet open en bloot vermelden.
    Hoe kan ik jouw bereiken? Dan kan ik jou een mailtje sturen en er gelijk even een foto bijdoen.
    Zou je dat voor mij willen doen.
    Alvast bedankt.

20. Johan59

Johan59 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo.
    Vanmiddag telefoontje van de Nederlandse Ambassade uit Santo Domingo gehad.
    Zij zijn 2,5 week aan het zoeken geweest en ze is onvindbaar.
    Ben zelf ook al 2,5 week aan het zoeken en loop tegen gesloten deuren.
    De nederlandse ambassade is er voor 200 % van overtuigd dat ze in Spanje zit.
    Haar huis stond leeg en haar werk had ze opgezegd.
    Ze heeft zelfs het lef gehad om via Nederland naar Spanje te vliegen.
    Ze had nooit geen geld maar geld voor een retourticket nederland en een enkele reis spanje had ze wel.
    Ze heeft mij gewoon gebruikt voor het laatste visum.
    Normaal moet ik mij melden bij de immigratie dienst op schiphol als ze aankomt.
    Nu heeft ze echter transit gevolgen dus komt ze niet eens bij de immigratiedienst.
    Denk dat ze met dit plan al zolang bezig is geweest zolang als ik haar ken. ( 2 jaar )
    Ze verblijft nu dus illegaal in Spanje, wordt zei gesnapt dan worden de kosten op mij verhaald.
    En ze maar zeggen in de mail ik zit nog op de DR.
    Dit geloofde ik al niet vanaf de eerste keer dat haar voicemail afging.
    Johan.

Deel Deze Pagina