Voor het eerst naar India

Discussie in 'India' gestart door kimverhoef, 11 feb 2009.

1. kimverhoef

kimverhoef New Member

Lid geworden:
    11 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik ben van plan om dit jaar in juli naar India te reizen met Sawadee.

Heeft iemand ervaringen met deze organisatie?

Het is voor het eerst dat ik zo'n reis ga maken. In de brochure wordt hij aangeduid als redelijk lichte reis. Ik als onervaren reiziger ben benieuwd of het ook echt een redelijk lichte reis is.

2. dennis van galen

dennis van galen New Member

Lid geworden:
    6 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Kim,

Een absolute aanrader voor iedereen die naar Rajasthan gaat (ook mensen die alleen reizen) :

Al drie jaar kom ik in India en ik ben elk jaar onder de indruk van de kennis, betrouwbaarheid en niet te vergeten humor van reisgids Raju Kumar van

www.lakhiwaltourandtravels.com

Ook voor mensen die voor het eerst naar India reizen is hij een perfect startpunt. Het is gewoon heel prettig iemand te kennen in India die een uitgebreid netwerk heeft van betrouwbare integere en eerlijke Indiers die je reis, je trips of je vakantie tot een onvergetelijke ervaring weten te maken.

En soms krijg je nog een Indiase naam als bonus ook :)

Raju van lakhiwaltourandtravels is geweldig!

Groet
    "Shekhar"

Een India fan
    (dennis van galen, dvangalen@planet.nl)

3. stigter1964

stigter1964 New Member

Lid geworden:
    26 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn ook van plan dit jaar naar India te gaan. Wij zijn al aardig wat gewend wat betreft reizen en durf dit dus wel aan.Gaan ook met Sawadee waarschijnlijk. Ik denk niet dat het echt verstandig is om als je nog niet veel gereisd hebt, India eerst te doen. Denk niet dat je je moet vergissen in het land. Het is prachtig maar ook Smerig, overvol, chaotisch,overal mensen die je aanklampen.....
    Ga je wel, lees veel reisverslagen en bereid je goed voor!!

4. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Kim,
    Ik ben het wel een beetje met Inge eens, India kan best heftig zijn. Ik heb redelijk veel gereisd, maar India vond ik erg druk, chaotisch en vies. Ondanks dat alles heb ik toch een heerlijke tijd gehad.
    Maar bereid je dus goed voor als je naar India gaat. lees veel reisverslagen zodat je weet wat je te wachten staat.
    Met een groepsreis is natuurlijk al veel voor je geregeld, wat makkelijk is.
    Binnenkort op mijn website staat ook een uitgebreid reisverslag www.elizabeth-ontheroad.nl

5. DelhiByCycle

DelhiByCycle New Member

Lid geworden:
    19 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom je binnenkort naar Delhi en wil je op een leuke, indrukwekkende, gezonde en spannende manier de stad verkennen? Dan is DelhiByCycle zeker iets voor jou! Is je intresse hierdoor (natuurlijk!!) gewekt?
    stuur dan een mailtje naar:
    delhibycycle@gmail.com
    voor meer informatie en beschikbaarheid!

Namasté!

6. beurs.beurs

beurs.beurs New Member

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben een jongen die nog maar pril 25 jaar is geworden.

Graag zou ik ook eens een verre mooie reis maken buiten Europa.
    Mijn voorkeur is India geworden, eerst ben ik zelf in eigen vriendenkring op zoek gegaan of er iemand
    vrij is of interesse heeft, maar helaas interesse wel alleen het moment is er niet.
    Vandaar ben ik maar via het net op zoek gegaan naar iemand waarmee ik (hopelijk) mooie ervaring kan delen.

Ik heb nog niets concreet geplant ofzo, alleen India spreekt me om meerdere redenen erg aan.
    Vertrouwen en eerlijkheid is een must ! ! ! De klik moet er zijn ...

Heb jij eventueel ook deze Interesse ?

In afwachting op je reactie,

Groetjes,

M.

ps: periode Oktober.nov.december 2009 hé !

Personen met een vleugje zin voor humor wel

MAIL: beurs.beurs@gmail.com

7. kellybens

kellybens New Member

Lid geworden:
    16 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Net zoals jullie zou ik graag naar India gaan om te gaan rondtrekken.
    Ik vroeg me eigenlijk af of juli een goede maand is om dit te doen. Op internet zijn de reacties op de moesson zo verschillend!

Wat zeggen jullie?

Groetjes!

Kelly

8. sandra_van_wijk

sandra_van_wijk New Member

Lid geworden:
    25 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Op 24 oktober 2010 zou ik met mijn partner een supermooie reis naar Noord-India, rajasthan en Nepal willen maken met Djoser.
    Helaas hebben we nog minimaal 2 personen nodig die meegaan!
    Je krijg nu 75 euro pp korting, dus dat is helemaal mooi.
    Hopelijk zijn er mensen die graag met de groep meewillen!
    Meld je dan zsm aan.
    ...zie link hierbij. (ff kopieren naar je balk)
    http://www.djoser.nl/rondreis_india_nepal/30_dagen_noord_india_rajasthan_en_nepal/_arr/
    Groetjes Sandra
    ps wie weet zie ik je op schiphol op 24 oktober!!

9. Ingrid van Gelder

Ingrid van Gelder New Member

Lid geworden:
    27 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Sandra, wellicht is onderstaand initiatief een 'goedkopere optie', aangezien je de kosten deelt..

The Pearls of India is een initiatief van Nederlandse toeristen en Indiase chauffeurs. Eind 2009 besloten wij een reis te willen maken in India. Al snel werd ons duidelijk dat we de reis niet in groepsverband met een reisorganisatie wilden maken, maar op eigen initiatief. Via diverse omwegen reserveerden we een prive chauffeur voor een aantal dagen. Spannend, daar dit voor ons de eerste keer was om op een dergelijke manier te reizen

Dit is voor ons heel goed bevallen. Dermate goed dat we hebben besloten onze chauffeurs uit India, twee broers Babu en Bharat, te gaan ondersteunen vanuit Nederland.

Kijk voor mee informatie op www.thepearlsofindia.nl

-rondreizen India - chauffeur India - prive chauffeur India - reizen India - reizen door India - dagtrips - korte tours - lange tours -

10. johanna.faure

johanna.faure New Member

Lid geworden:
    1 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn voor de eerste keer in India (Rajasthan)geweest en dat was in augustus 2010.
    We hebben een auto met chauffeur gehuurd.
    Het was fantastisch. We hadden niets gereserveerd, dat hebben we door onze chauffeur laten doen. Zijn adres hadden we via een forum gevonden.
    Hij heet Asif en is bereikbaar per email :

asifdriver@hotmail.com

Kent heel goed de Rajasthan, alle hotels, en geeft de keus ook, welk hotel gewenst is.
    De totale kosten per dag is tussen 30 en 35 euros.(auto benzine chauffeur taxes
    inbegrepen).
    Wie ongerust Rajasthan wil bezoeken, raden wij deze chauffeur aan.
    Willen jullie meer informatie over deze chauffeur dat kan ik jullie geven.

11. johanna.faure

johanna.faure New Member

Lid geworden:
    1 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik heb me natuurlijk vergist het is niet ongerust maar gerust !

groetjes
    Johanna

12. Ton en Ria

Ton en Ria New Member

Lid geworden:
    25 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn met baobab geweest, super,deskundige reisleiding en individuele vrijheid.
    Echt een topper.
    Lees onze bevindingen op: http://www.tonstegers.nl/

gr Ton en Ria

13. pettyjeff2

pettyjeff2 New Member

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik zou graag willen aanbevelen een agentschap, het is klein maar erg gezellig, ik heb een auto met chauffeur gehuurd met hen, gaf hij me een zeer goede auto en chauffeur voor mijn reis naar Rajasthan, goed Engels sprekende chauffeur, als u wilt meer informatie kunt u kan contact met hem opnemen via e-mail,
    hier is de e-mail adres: rajasthantripe@hotmail.com
    hebben een goede reis

14. feikje

feikje New Member

Lid geworden:
    16 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga in oktober dit jaar met Sawadee naar India. Ik heb er enorm zin in, vind het ook wel spannend. Ik ben benieuwd.

15. arnold

arnold New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk voor een reisorganisatie dat gevestigd is in New Delhi, maar dat reizen organiseert voor met name Europeanen. Onze naam is Shanti Travel en wij zijn een expert in het op maat maken van een reis in India, maar ook de landen rondom India. Voor meer vragen, arnold@shantitravel.com en voor meer informatie: www.shantitravel.com

16. Caroline kamerling

Caroline kamerling New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is erg makkelijk om op eigen gelegenheid door India te reizen. Heel gebruikelijk is het om een driver te huren die kost ong 32 euro per dag incl benzine ( daar ook 1,20€) tol etc. Dat is erg weinig wanneer je je bedenkt wat treinkaartjes kosten. verder had onze driver geweldige tips over te bezoeken bezienswaardigheden, hotels etc. we hebben een geweldige reis gehad , hebben op ons eigen tempo alles gezien wat we gepland hadden en steeds tot voor de deur gebracht !
    Onze tip http://www.thepearlsofindia.nl/

17. andydikk

andydikk New Member

Lid geworden:
    2 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hello Friends...

India is a fabulous country where i dream to spend my whole life...This is because i love its beautiful landscapes,amazing life,natural spots as well as ancient castles too...Also the culture here changes region to region...So just come here and have blast...

Andy Dikk.
    =============
    To know about villa click on:- http://villasspain.clubvillamar.co.uk/findAllVillas.php?region=Mallorca

18. verkerk

verkerk New Member

Lid geworden:
    3 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hey kim, ik heb jarengeleden met reisorganisator Asraf (te vergelijken met dosjer en sawadee) Rajastan gezien in 30 dagen, een stuk of 7 steden. was goed te doen omdat alles voor je geregeld was. maar ik vond t tempo wel moordend. ik was bekaf en de prikkels waren op ten duur te veel. tip: laat overdag niet teveel op je bordje en ga soms niet met de groep mee. maar blijf lekker met een boekje op je hotelkamer zodat je de volgende dag echt weer topfit de volgende bezienswaardigheid kunt doen.

succes!
    t

19. Caar

Caar New Member

Lid geworden:
    27 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Kim

Ik heb een individuele reis bij http://www.biancatravel.nl geboekt, kun je zelf de reis samenstellen, alles is perfect geregeld en je komt op plaatsen die je nooit met Sawadee of een soortgelijke organisatie zou komen. Dus buiten de platgetreden paden. Ook fijn als je niet van (onbekende) groepen houdt!

20. JasperB

JasperB New Member

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi luitjes,
    Leuke post, leuke berichten.
    Voor degenen die voor het eerste naar India gaan (alle verhalen hier zijn waar - India is een grote hete currypot, heel leuk en interessant, maar je kan ook gaargekookt boven komen drijven) - heb ik zojuist vandaag een post geplaatst over mijn komische reisboek over India. Het boek wordt inmiddels redelijk veel verkocht in boekenwinkels. Je kunt er best veel (gekleurde) informatie uit halen, en een grote lachbui verwachten. Veel positieve reacties :)
    Cheers, veel plezier met reizen allemaal!
    Jasper

Deel Deze Pagina