Vliegtickets

Discussie in 'Thailand' gestart door irmav, 15 feb 2013.

1. irmav

irmav New Member

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen graag met 5 personen voor de 3e keer naar Thailand helaas zijn wij gebonden om in de schoolvakantie te gaan.

Ben geschrokken van de ticket prijzen pffff

Wij willen 9 of 10 juli vertrekken en 3 of 4 aug terug.

Heeft iemand n suggestie waar ik n ticket kan vinden voor n redelijke prijs.

Vast bedankt

2. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Elke dag kijken op worldticketcenter. Cheaptickets kan ook goedkoop maar ik vind wtc toch meer keus hebben.

Ik heb bij KLM op de eigen site goedkoper kunnen scoren dan op wtc, was wel typisch vond ik. Dus misschien ook een tip om die eens in de gaten te houden.

Maar zonder overstap zit je denk ik gauw tegen de 800,-, helaas. Met overstap schat ik wel wat acties nog de komende maanden voor 670,-/ 700,- in die periode.

Maar het blijft koffiedik kijken en met een beetje geluk op het juiste moment de juiste prijs kunnen pakken.

3. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, eigenlijk moet je dit soort tickets 11 maanden van te voren al boeken. Ik weet niet of je perse vanaf Schiphol moet vliegen maar Düsseldorf en Brussel daar vind je misschien nog wat voordeliger tickets. Soms komt er nog wel eens een aanbieding maar ik geloof er niet zo in in de maanden die jij wilt.

4. Anneleen

Anneleen New Member

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind op cheaptickets van 8/7 - 3/8 vanaf Brussel voor €705 met qantas

5. Anneleen

Anneleen New Member

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    nog beter 682 euro met turkisch airlines, zelfde site, zelfde data

6. Anneleen

Anneleen New Member

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben te snel, eerste prijs was ook met Turkish, het prijsverschil ligt aan cheaptickets.be (705) en cheaptickets.nl (682)

7. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij zijn aan de zomervakantie gebonden en gaan 11 augustus dan liggen de prijzen weer op 'n redelijk niveau.
    Bij bm airreizen geboekt voor nog geen € 3000 plus transfer en 'n overnachting.voor 4 personen en vliegen met China Airlines rechtstreeks. Hebben we eerder gedaan en is ons goed bevallen.

8. Wimenels

Wimenels New Member

Lid geworden:
    26 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben geboekt bij joker in antwerpen ,
    Rechtstreekse vlucht Amsterdam - Bangkok , een ticket dat 2 maanden geldig is , vertrekken op 27 juni en terug op 20 augustus , een kleine 2 maanden dus , en we hebben voor 6 personen ( 3 volwassenen en 3 kids ) ong. 3720 € betaalt met eva airways !
    Zoals Annelies zegt , probeer dit altijd vanaf 11 maanden voor vertrek te boeken , wij hebben dit ticket geboekt in oktober , zelfs ons busticket van en naar de luchthaven is in de prijs inbegrepen

9. Anneleen

Anneleen New Member

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, proberen... niet iedereen kan al zo ver op voorhand zijn vakantieplannen vastleggen... dus ze moeten het nu doen met de tarieven die beschikbaar zijn hé!

10. Wimenels

Wimenels New Member

Lid geworden:
    26 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Anneleen ,
    Ja dat is waar , maar het is mss een goede tip voor in de toekomst , als je het weet kan je er mss de volgende keer rekening mee houden

11. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ouder met schoolgaande kinderen weten meer dan een jaar vooraf wanneer de vakantie is. Ik heb zo 3x voor rond de 650 euro een rechtstreeks tickets kunnen boeken op 11 maanden vooraf.

Het enige wat hierin geldt is dat je zolang vooraf zeker moet weten dat je WIL gaan.
    Ik denk dat 9 van de 10 werkgevers mee zullen denken in het feit dat werknemers met schoolgaande kinderen ook daadwerkelijk in die betreffende weken vakantie wil nemen..

En wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik gaf direct aan geboekt te hebben dus was er bijna een jaar de tijd om een oplossing te bedenken voor mijn 4 weken afwezigheid.

12. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    11 maanden van te voren boeken......Pfff, ik zou er niet aan moeten denken!

Je zou maar onder de tram lopen of zo! Nu is dat wel meteen heel drastisch, maar er kan zo veel gebeuren, zowel positief als negatief, wat je geplande reis minimaal "onhandig" maakt.
    Zelfs een bedorven garnaal de dag van te voren kan een geplande reis al aardig in de war sturen. Maar er zijn gelukkig ook fora waar je dan weer kan lezen hoe je toch ziek het vliegtuig in kan, dus dat komt dan wel weer goed.

Als je nu pland dat je niet pland, dan is dat toch eigenlijk ook plannen?

Maar zonder gekheid, het valt mij juist op dat het merendeel van de reizigers in Thailand die ik tegenkom, helemaal geen planning hebben, en gewoon maar gaan waar de wind hen brengt. Dat zal dan ook een ander type reiziger zijn dan de reiziger die lang van te voren een ticket koopt. Zou leuk zijn om te onderzoeken. Of een ticket lang van te voren boeken ook betekend dat de daarna te volgen reis lang van te voren vastgelegd wordt. En waarom wordt er lang van tevoren geboekt? Voor een bepaalde zekerheid, of wordt het plannen alleen gedaan uit financiële overwegingen? Of uit angst dat men niet efficiënt genoeg reist. Dan is het reizen eigenlijk geen reizen meer, maar een programma aflopen, waarbij je toevallig ook nog eens reist. (jezelf in ieder geval verplaatst)

Hele interessante materie!

13. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja aap daarom heb ik een goede verzekering die 1500 euro per tickets dekt met een max.van 6000 euro per boeking en dat voor 5,20 per maand.

En ik heb de instelling dat zoals je zegt je op de dag van vertrek ook hondsberoerd kan voelen.

Ik ben overigens dat type reiziger dat een tickets, het liefst ver vooraf koopt en dan maar ziet waar de wind ons heen brengt..als ik het ticket maar binnen heb:)

14. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet het duidelijker stellen: ik koop meestal vroeg, plan me een heel jaar suf, verander steeds tussendoor, word uiteindelijk langzaam gek en slapeloos om vervolgens te denken: ik zie wel! Vanaf dan ga ik weer rustiger worden (en iedereen om mij heen ook) en beter slapen en als ik er ben besef ik wel dat ik goed mijn huiswerk gedaan heb want heb dan amper mijn planning nodig om te komen waar ik heen wil gaan.

15. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die plant en zich inleest spaart ongetwijfeld veel geld en tijd uit, dat is mijn ervaring. Ik heb en week samengereisd met 2 gezinnen die bijna niets gepland hadden, toen ik ze na 4 weken terug zag op Suvarnabhumi waren ze naar eigen zeggen een paar duizend euro in die maand meer kwijt dan wij..dus ergens zit er een groot voordeel in al dat plannen.

(sorry, dacht dat ik in de kroeg zat..)

16. Wimenels

Wimenels New Member

Lid geworden:
    26 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    De reden waarom wij zo vroeg willen en kunnen boeken is heel simpel ,
    Als je voor langere tijd op reis wilt dan is het alleen mogelijk in de grote vakantie , in Belgie is dat dus juli en augustus ,
    Dat zijn dan ook weer de duurste maanden om te reizen
    Dus
    Als je een goede deal wilt en lang op reis wilt ,
    ( schoolgaande kids en mijn vrouw staat in het onderwijs ) dan weet je ook meteen je reisperiode ,
    Moest er iets mis gaan , dan is er altijd , zoals mojo zegt , de annulatie verzekering , betaalt het volledige bedrag terug en kan voor veel meer redenen gebruikt worden dan alleen maar voor ziekte of ongeval , kost je. 150 € , is een heel jaar geldig , zelf hotel reservatie's worden terug betaald etc ...
    Zeffs als je tijdens je reis onverwacht door een bepaalde reden de reis moet onderbreken , en met zen allen moet terug komen , betalen ze de reeds geboekte zaken die je reeds betaalt hebt terug !
    Heel handig dus dat op voorhand boeken ;)

17. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Proost Mojo! :)

Ik plan het ook een tijd van te voren. Wij kunnen nooit weg tussen de 30e en 4e van 2 maanden dus dan blijft er vanzelf iets over. Ook wil ik rechtstreeks vliegen en dat kan ook als je vroeg boekt. Dan zijn de prijzen prima. Helaas heb ik het nog nooit getroffen om goedkoper te vliegen met onze data's. Ik wil nl best een overstap proberen als het financieel de moeite waard is.
    De laatste keer met 6 tickets scheelde was evaair 40 euro duurder per ticket dan een vlucht met overstap. Voor dit bedrag vlieg ik dan liever rechtstreeks. Ik wil zo lang mogelijk in Thailand zijn hahahah.

18. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En ja, hier ook een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.

19. Thaimo

Thaimo New Member

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En..ze betalen écht, die pot is gevuld. Ik heb het jaren terug meegemaakt. 2 weken Egypte. Na een week moesten we terug. Op 500 euro na het hele bedrag terug. We hadden uiteraard een week vakantie genoten. Ik had er niet op gerekend, had echt verwacht dat er wel allerhande regeltjes en excuses bedacht zouden worden om het bedrag zo laag mogelijk te houden maar dat viel dus 100 % mee. Dat moet ook wel,elke reiziger die terug zal dat aan moeten tonen. Toen vonden we het erg maar nu jaren later zeggen we nog wel eens dat het positieve ervan was dat we met 4-en een week Egypte hadden voor 500 euro..:(

20. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het vorig jaar meegemaakt. Ik had weer een baan en kon in oktober met vakantie en had Kreta geboekt. Na 4 weken ging het zo slecht met het bedrijf dat ik weer op straat stond en dus weer in de ww zit. WW is een reden voor annuleren dus heb ik gedaan en alles terug gekregen.

Deel Deze Pagina