Visumaanvraag langer dan 60 dagen Indonesi�

Discussie in 'Indonesië' gestart door mai91, 5 okt 2013.

1. mai91

mai91 New Member

Lid geworden:
    5 okt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

ik heb een vraag mbt de visumaanvraag voor een verblijf langer dan 60 dagen in Indonesië. Ik ben een meisje van 22 jaar en ben van plan om te vliegen naar Jakarta, om vervolgens voor ongeveer drie maanden (of langer) door Indonesië te backpacken.
    Ik heb op verschillende sites gelezen dat voor een visumaanvraag voor een verblijf van langer dan 60 dagen in Indonesië een originele sponsorbrief plus een kopie van een geldige KTP (identiteitskaart) van de uitnodigende partij moet worden aangetoond. Tevens heb ik gelezen dat het visum na 60 dagen elke maand verlengd moet worden op het plaatselijke immigratiekantoor in de woonplaats van de sponsor. Mijn plan was echter om door Indonesië rond te reizen, maar door dit laatste gegeven vraag ik me af in hoeverre dat mogelijk is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en meer kunnen vertellen over de visumaanvraag en/of verlenging?
    Verder zou ik wel zo snel mogelijk een ticket willen boeken, maar ik vraag me af of dit verstandig is gezien de onzekerheid over het visum. Overigens heb ik wel verre familie in Indonesië, die ik zou kunnen vragen om een sponsorbrief in te vullen.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Alvast bedankt!
    Groetjes Mailis

Ps: Mochten er mensen zijn met hetzelfde idee als ik dan hoor ik dat ook graag :)

Deel Deze Pagina