verlengen CPF

Discussie in 'Brazilië' gestart door arno@graansilo.nl, 25 mrt 2008.

1. arno@graansilo.nl

arno@graansilo.nl New Member

Lid geworden:
    18 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste amigos do Brasil. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn CPF kan verlengen? Heb begrepen dat dit na 2 jaar noodzakelijk is. Is nu bijna zover dus tijd voor actie als info tenminste klopt.

Abraco Arno

2. bla@blabla.com

bla@blabla.com New Member

Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    je cpf (cadastro de pesoa fisica) heb je normaal voor het leven, kan je vergelijken met je nr uit het rijksregister

3. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wat je wel moet doen is een aangifte doen van de belastingen(dus je inkomsten,als deze betaald zijn in NL,zet je dat erbij)Anders wordt je cpf op non-actief gezet.
    Maar verliezen doe je dat niet,Om het te aktieveren moet je volgens mij gewoon een soort van(kleine)boete betalen.

4. hetebliksem

hetebliksem New Member

Lid geworden:
    13 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Verlengen moet je ieder jaar als je geen IR doet, dit kan online op de website van de Receita Federal;
    "http://www.receita.fazenda.gov.br/Novidades/Informa/LeiaMaisCPF/4.htm"

Correctie kon altijd online (mijn vrouw deed het in NL altijd online) kan nu zo 123 niet vinden waar het wel online kan, of het kan nu tijdelijk niet online.

Als je dus wel een IR doet in BR hoef je niet te verlengen.

5. arno@graansilo.nl

arno@graansilo.nl New Member

Lid geworden:
    18 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een IR? Voor de duidelijkheid, ik woon momenteel niet in Brazilie en ontwikkel daar ook geen economsiche activiteiten. Dus het is een 'inactief' CPF. Kan wel zien dat ik nu na 2 jaar nog steeds geregistreerd sta zonder dat ik iets gedaan heb maar las ergens dat het na 2 jaar verloopt.

6. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    IR is dacht ik imposto rendimentos = inkomstenbelasting

7. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dingen die je in Brazilië wil kopen als voorbeeld;auto,tv...of een huis.Vraagt men naar je CPF.
    Volgens mij kunnen ze online checken of je CPF aktief is.Als deze niet aktief is of als je er geen hebt kan het een probleem geven,want dan kunnen ze je registratie in de winkel niet compleet maken.
    However;Ik heb zelf een computer gekocht zonder een CPF-nummer...dus het kan ook weer wel.
    Met belastinegn hebben aankopen dan wel niet direct iets te maken,wel is het zo dat als je dan iets koopt,het ook gelijk op jou naam staat via je cpf.
    Dat ie na 2 jaar ´inactief´komt te staan heeft ermee te maken dat je geen inkomstenbelasting opgeeft.

Brazilliaanen kopen ook nogal eens wat op afbetalling,als je wanbetaler bent en je wil in die winkel iets kopen op afbetaling,zien ze in die winkel ook via jou cpf dat je de boel ooit geflesd hebt;)...en zal de koop,op krediet dan waarschijnlijk niet doorgaan.

8. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    online cpf checken

http://www.receita.fazenda.gov.br/Aplicacoes/ATCTA/CPF/ConsultaPublica.asp

9. junkbrol

junkbrol New Member

Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    belasting aangifte moet je hier slechts doen voor zover je vorig jaar (aanslagjaar 2008 dus) meer dan 15800 (en een beetje) reais verdiende ;-)

10. dr.flecha@yahoo.com.br

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ivan, je bent ook verplicht om je als "isento" te melden. Het is dus niet zo dat je niet van je hoeft te laten horen als je onder het minimum zit.

11. ana.emilia2

ana.emilia2 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Een CPF hoef je niet te verlengen. Dat is voor het leven.
    Als je een CPF ontvangt dan moet je vanaf het jaar volgend op het jaar dat je je CPF ontvangen hebt in orde stellen met de belastingen in Brazilië. Dit kan door in de maanden maart of april (vervaldag 30/04) je belastinaangifte (IRPF) te doen of, als je niets aan te geven hebt dan ben je verplicht om in de maanden oktober of november (vervaldag 30/11) een DAI (Declaração Anual de Insento) in te vullen. Beide soorten aangifte zijn tijdens de hogergenoemde maanden te vinden op de website van de Receita Federal.
    Doe je twee jaar NIETS dan word je CPF geschorst en nadien moet je zelf (waarschijnlijk met de nodige problemen) via de Receite Federal uw CPF terug in orde brengen.
    Alle gegevens over CPF kun je terugvinden op de site http://www.receita.fazenda.gov.br/.
    Ga met de muis naar CADASTROS (rechts bovenaan) en je krijgt een nieuw menu. Klik dan op CPF- Pessoas Fisicas.
    Natuurlijk kun je van alles en nog wat kopen in Brazilië zonder CPF, maar de meeste verkopers hebben voor zichzelf een nota fiscal nodig (voor de belastingen) en zonder CPF geen nota fiscal.

12. lesterinho

lesterinho New Member

Lid geworden:
    27 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vic duidelijke uitleg. Ik ga in oktober aan de slag!
    Groet

Deel Deze Pagina