verkeersregels in manila enz

Discussie in 'Filippijnen' gestart door mevr.Zegveld, 5 feb 2010.

1. mevr.Zegveld

mevr.Zegveld New Member

Lid geworden:
    5 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vernomen van mijn buurman,die er al jaren komt,dat verkeersregels eigenlijk niet gelden/of bestaan op de fillippijnen.Hij vroeg zich altijd af,waarom er eigenlijk zebrapaden zijn,terwijl die niet gerespecteerd worden.Nouja,ander land andere regels;wie kan hier iets over vertellen?

2. Kano

Kano New Member

Lid geworden:
    4 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt. In de Filippijnen heerst er altijd chaos in het verkeer, en de meesten lappen de verkeersregels gewoon aan hun laars. Filipino's hebben sowieso al niet veel discipline, en dat uit zich ook in het verkeer. Er zijn wel regels je, maar........
    Er worden boetes uitgeschreven door de politie, gewoon en enkel als ze zin hebben. Je kan betalen of een deal proberen te maken want ze zijn zo corrupt als de pest. Vorige week was ik nog in Cebu, Bacolod en Masbate, en het is overal dezelfde drukte in het verkeer. s' avonds zie je de trycicles zich een weg banen, en slalommen tussen de auto's en meestal zonder lichten, en daar doen ze gewoon niets aan. Levensgevaarlijk zou je denken, en toch zie je daar minder ongelukken dan hier in Belgie of Nederland.ik ben nu 33 keer in de Filippijnen geweest. Groetjes.

3. Guest26410

Guest26410 New Member

Lid geworden:
    5 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kano,dat weten we nu wel,dat je 33 keer op de fillippijnen bent geweest.De spanjaarden hebben na 400jaar de moed opgegeven,zelfs toen konden ze geen spaans spreken.Het zit er gewoon niet in,maar verder zijn het lieve schatten van mensen

4. Kano

Kano New Member

Lid geworden:
    4 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Johan, ik geef enkel maar aan dat ik kan weten waar ik het over heb, en niet zoals nogal wat mensen, hun mening geven over een land waar ze één of twee keer zijn geweest. ik geef trouwens een antwoord op de vraag van Mevr zegveld.

Trouwens, Filipino's zijn uitstekende talenknobbels en zeer leergierig. Mijn schoonzuster ( filipina) kende in één jaar tijd een aardig woordje Nederlands hoor. Dus wat jij zegt klopt niet helemaal. Nu spreekt zij vloeiend nederlands, Frans Spaans en Engels, en natuurlijk haar eigen taal.

5. hendrik

hendrik New Member

Lid geworden:
    20 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De regel is dit:er zijn geen regels,hahaha.Er heerst absoluut geen dicipline,ze doen maar wat.Ze zien dubbele lijnen op de weg als decoratie,zebra paden als onzinnig.

6. gloria

gloria New Member

Lid geworden:
    9 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    nou hendrik,lekkere indruk heb jij van ons,we doen ons best,tis wat anders,je tante.

7. pfil

pfil New Member

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de filuppijne geld maar 1 logiese regel en dat is het rechts van de sterkste, zou men in holland ook moete doen, en verder alle zeikers eruit gooie, de grootste kar heb altijd gulijk, is wel zo duidelijk.

8. Speedyrun

Speedyrun New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben 4 keer in de Filippijnen geweest en telkens eerst naar Manilla voor ik naar PALOMPON op Leyte ging bij mijn vrouw haar Familie.
    Van de eerste keer kon ik zien hoe het er daar aan toeging in het verkeer, je moet daarvoor geen 33 keer zijn geweest om dat door te hebben denk ik.
    Het is een hemelsbreed verschil met België en Nederland dat is duidelijk.
    Er zijn regels die toch niemand respecteerd, wat kan de Politie doen? iedereen beboeten op dezelfde moment misschien, dus heb je meer politiemannen nodig dan wagens hehe hoe gaan ze dat aanpakken?
    Als je de taxidrivers daar over aanspreekt dat er bij ons veel meer Dicipline heerst in het verkeer lachen ze dit gewoon weg en terwijl ze lachen veranderen ze van rijstrook en snijden ze de pas af van de andere weggebruikers maar ongevallen heb ik daar nog nooit gezien.
    Er zullen wel ongelukken gebeuren maar dan is dit steeds met schade aan de wagens die ze dan toch niet laten herstellen en gewoon doorrijden denk ik dan.
    Op de TV heb ik wel al dodelijke ongevallen gezien maar dan is daar meestal een motorrijder bij betrokken.
    Doden tussen botsingen van wagen op wagen of bussen? heb je zelden daar denk ik omdat ze er wel zelf voor zorgen door hun gedrag dat ze steeds in de File staan en nooit snel kunnen rijden.
    Rode lichten staan er wel op de grootste kruispunten en ze werken ook maar wordt er gestopt bij rood? neen dus, op de drukste momenten staat er wel een agent het verkeer te regelen maar of dit veel helpt? neen dus.
    Fluiten kunnen ze ja maar gezag uitoefenen zoals hier bij ons dat is toch veel minder.
    Je houd het echt niet voor mogelijk wat daar in het verkeer gebeurd.
    Je hebt zeker mooie verhalen om hier te vertellen aan de medemens hehe.
    Ik weet één ding, in Manilla laat ik me rijden, op den buiten in Palompon durf ik het aan om zelf te rijden maar zelfs dan is het steeds heel goed uitkijken.
    De mensen lopen op de straat heel gemoedelijk in de weg zonder zich veel zorgen te maken, als er een wagen voorbijkomt toetert deze ALTIJD ook al is er niet onmiddellijk gevaar, maar ik begrijp wel waarom ze de toeter gebruiken hoor , je weet maar nooit dat er iemand plots de straat oversteekt.
    Nu ik er aan denk, wat zou er gebeuren mocht je als Westerling daar iemand langs de straat doodrijden?
    Je mag nog denken dat je helemaal in je recht bent, ik denk eerlijk gezegt dat je dan een heel groot probleem zou hebben.
    De Filippijnen zullen denk ik in elk geval de kant van hun eigen mensen kiezen wat er ook is gebeurd.
    Dus hopelijk gebeurt er nooit iets dramatisch ook al heb je het zo niet gewild.
    Misschien toch heel voorzichtig zijn als je zelf de weg opgaat en ja ook altijd toeteren als je een groepje paseert.

9. klepzeiker

klepzeiker New Member

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    als je in de fils iemand dood rijd , moet je de begrafenis betalen , en een paarduizend €ries voor de nabestaanden, dan kom ja er nog goed van af.
    het is natuurlijk anders als je er één invalide maakt, moet je je hele leven voor tikken.
    dus bij een aanrijding van een persoon ben je verplicht om er nog een keer overheen te gaan met de auto, das goedkoper. hehehe.
    dit is natuurlijk een joke, maar pas goed op daar een blanke is aaltijd schuld, die heeft immers geld nietwaar.

harry.

10. hopper

hopper New Member

Lid geworden:
    11 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto,vooral vrachtwagens rijden voornamelijk met gladde banden.Roetmeting doen ze niet aan.
    Het is een land met enorme achterstand,op alle gebied.Allerlei trucjes hanteren ze,om jouw geld in hun zakken te krijgen,klepzeiker
    moet ik daarom gelijk geven.Rechten heb je als vakantie ganger niet,pas dus goed op,op alle gebied.

Deel Deze Pagina