Varen Kroatie / Istrie

Discussie in 'Kroatië' gestart door martijn75, 28 sep 2008.

1. B van der Hoeven

B van der Hoeven New Member

Lid geworden:
    1 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Mark Kappert

Mark Kappert New Member

Lid geworden:
    21 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij willen in de zomervakantie van 2011 op vakantie gaan naar Kroatie en onze rubberboot (3m. lang met een motor van 6PK) mee nemen.
    Kunnen wij met onze rubberboot met de boven staande specificaties in Kroatie gaan varen zonder risico of moeten wij er speciale formulieren of andere dingen voor aanvragen?

3. Jacob O

Jacob O New Member

Lid geworden:
    22 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    ik heb een vraag, ik lees veel reacties dat je met VB1 ook vergunning krijgt, ik lees nergens dat je het niet zou krijgen, wat is nu de praktijk? ook heb ik mijn boot, Bayliner al een paar jaar en geen btw factuur meer van aanschaf, altijd in Italie gevaren en nog nooit problemen gehad, kan iemand mij vertellen hoe streng het is in Kroatie?

4. fam-hulsbos

fam-hulsbos New Member

Lid geworden:
    3 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkeerde vaarbewijs kan resulteren in het niet afgeven van vergunning. Check is bij het havenkantoor. Het komt voor dat ze niet "weten" welk VB je overlegt. Aan ons vroegen ze de eerste keer of het geldig was in Kroatie ( 2 dames voor de administratie in het havenkantoor ); uiteraard bevestigend beantwoord en vergunning afgegeven. Jaar erna VB2 gehaald en inderdaad toen in omgeving Trogir waar men wel degelijk wist dat het een VB2 was wat ik overhandigde. Je moet dus VB2 hebben bij grotere boten. Risico of je een vergunning krijgt met VB1 ligt bij eenieder zelf. Verzekeringtechnisch moet VB2 dus ook !

5. frankdaan

frankdaan New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet vaarbewijs 2 hebben omdat het kustwater is. Je vaart op zee daarom moet je vaarbewijs 2 hebben, heeft niets met de grootte van je boot te maken. ook met een kleine boot is vb2 verplicht.

6. fam-hulsbos

fam-hulsbos New Member

Lid geworden:
    3 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan de lengte en aantal Pk's ! Zie verder op dit forum, voldoende info te vinden.

Freek123

7. frankdaan

frankdaan New Member

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zonder vaarbewijs wil varen mag je boot niet langer zijn dan 3 meter en maar 5 pk hebben

8. j.a.andeweg

j.a.andeweg New Member

Lid geworden:
    25 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt allemaal duidelijk, ik moet nog even deel 2 er bij halen. Hou er ook rekening mee dat je geen goederen in een boot op een trailer mag vervoeren in Duitsland. Enkel je bb motor (mits de schroef is afgedekt) voor mij een reden om de boot daar op te pompen.
    En dus in een aanhanger afgedekt mee tenemen.
    Wil dit jaar naar Camping Medulin
    gr jo

9. brandweerben

brandweerben New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik heb gehoord als ik niet meer dan 25 km uit de kust vaard dat je dan alleen vb1 nodig heb omdat je dan niet echt op zee zit warr vb2 nodig is in croatie ????? is dit waar ??? want ik vaar alleen langs de kust en niet echt op open zee gr ben

10. jeffry

jeffry New Member

Lid geworden:
    3 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Afgelopen jaar heb ik mijn openwater vaarbewijs gehaald in Kroatie, deze is geldig voor een boot tot 12 meter met onbeperkte PK's. Als ik een klein motorjachtje van ca. 7 meter huur van een kennis in Kroatie moet ik dan nog rekening houden met vlaggen, verzekering etc.. Is er iemand die hiervan verstand heeft en mij kan vertellen waar ik dan rekening mee moet houden? Ben overigens niet van plan verder dan 5km uit de kust te varen.

11. boyandgirl

boyandgirl New Member

Lid geworden:
    15 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Wij komen al jaren op de camping Bi-vilage.
    De eerste jaren een rubberboot en later met een wat grotere speedboot. Wij varen al jaren met vaarbewijs 1 en zijn al meerdere keren aangehouden op verschilende plaatsen. Wat ons nog nooit problemen heeft gegeven. We hebben een sticker (vaarvergunning) gehaals bij de haven meester in Pula en die geeft aan dat dit voldoende is. Dus zeg het maar.

Veel vaar plezier in Croatie....

12. annovdmeer

annovdmeer New Member

Lid geworden:
    20 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    op krk geweest moest vb2 hebben voor benzine ongeacht het aantal pk en zelfs electro motor op een rubberboot zo niet 750 euro boete ben al gekontroleerd op vb2
    en vinjet
    regels zijn daar verscherpt

13. Rob60

Rob60 New Member

Lid geworden:
    25 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Kroatië
    Een vaarbewijs is verplicht als u vaart met een boot vanaf 3 meter lengte of een motorvermogen vanaf 6pk. Ook voor zeilschepen vanaf 3 meter lengte is het hebben van een vaarbewijs verplicht. Binnen 1 mijl (1852m.) vanaf de eilanden of de kust heeft u alleen Klein Vaarbewijs I nodig. Gaat u verder de zee op dan heeft u Klein Vaarbewijs II (1 en 2) nodig. Let op dat u er op uw vaarbewijspasje ICC staat vermeld.
    Info van Kroatisch VVV verkeersbureau

Deel Deze Pagina