Van Houma naar BKK

Discussie in 'China' gestart door Saphira, 25 jul 2009.

1. Saphira

Saphira New Member

Lid geworden:
    20 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet hoelang het reizen is per trein van Houma (Shanxi) naar Bangkok?
    Loop heel erg te twijffelen of ik het vliegtuig pak of de trein.
    Ik zit een half jaar in China en daarna heb ik nog 5 maanden de tijd om vanuit China naar BKK te gaan en dan nog doorreizen naar o.a. Laos en Cambodja (etc etc).
    Ik wil eerst naar BKK omdat ik daar fam heb wonen.
    Maar goed, laatste vraag, enig idee of het te doen is met de trein, lichamelijk bedoel ik dan;). Het halen van een kaartje laat ik doen dan door een gids (als dit kan) Maar moet ik overstappen, dan verdwaal ik geheid ben ik bang:p

Al vast bedankt!!

2. pong2

pong2 New Member

Lid geworden:
    17 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    begin eens met de grote BosAtlas-of een andere kaart-het staat anders zo dom.
    ALS je van waar dan ook in China ri BKK reizen wil-overland-ontkom je niet aan Laos (kost je visum-37US$ en aan de grens te verkrijgen)-dan door laos-en Thaild in zonder iets te hebben geregeld krijg je aan stempel voor 15 dgn-of je kan in Vientiane een GRATIS toerist visum voor 60 dgn. aan de ambassade regelen.
    De overland reis vanaf Kunming=Yunnan neemt al 2 nachten (direkte bus naar VTE+1 Nacht bus of train naar BKK-en das het allersnelst.
    Pas sinds zeer, zeer kort rijdt de thaise trein een paar km tot in Laos-tussen Kunming and VTE is er enkel bus-en hoge bergen.
    wil je na die afmattende tijd in China toch eerst de pha-mee-lee zien: AirAsia vliegt voor weinig $$ vanaf GuangZhou/Macao and Shenzhen naar BKK-hoe eerder geboekt, hoe lower the price. als je per plane aankomt in Thaild-krijg je als NLer 30 dagen in je pas gestempeld.
    je mag helemaal zelf uitzoeken hoe je van HouMa naar KMing geraakt

Deel Deze Pagina