van chumphon naar Krabi e.o.

Discussie in 'Thailand' gestart door tonenpauline, 13 jan 2013.

1. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat hem niet in één keer worden op 26-03.
    Als ik de eerste vlucht in Chiang Mai neem om 07.10 uur sluit het niet aan.
    De vluchten naar Koh Phangang vertrekken van DM om 06.45 en om 07.00 uur....Nu zijn wel flexibel in een dag eerder of later, maar blijft hetzelfde probleem.

2. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
  3. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde verhaal....wel erg attent dat je met ons meedenkt.....;-).....hoe gaan we dat oplossen???
    Of beginnen aan de westkant: op 26-03 ineens vliegen op Phuket of Phi-Phi. Daarna naar Koh Tao gaan en op 9-4 terugvliegen naar Bangkok.....maar hadden het liever andersom gehad: eerst Koh Tao en dan richting Similan eilanden.....

4. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou koh samui gaat het ook niet worden ! Deze sluit ook niet aan. Wordt het toch ergens 'n nachtje over doen.

5. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    idd Anja.....tis niet anders..dus waar overnachten....was juist een leuke uitdaging geweest, als we dan toch moeten reizen, alles maar in één dag :)

6. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan dit jaar naar Phuket, vliegen eerst op Surat thani, gaan dan naar nationaal park Koh Sok van daar naar Phuket westkust, vandaar eiland hoppen Phi Phi, Koh Lantra en dan via Krabi weer terug naar Bangkok.

Vond het duiken Koh Tao beetje tegen vallen, was file duiken! Echt waar. Plus 2010 was het koraal helemaal wit door 'n te lange warmte periode in nov. Waardoor het zeewater de algen en het koraal zowat gedood had. Er waren toen ook niet veel vissen. Hoop dat het op Phi Phi dit jaar beter is.

7. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan de puzzel(stukjes) nog eens ter hand nemen..........to be continued ;-)...Mocht je nog iets te binnen schieten of wat tegenkomen op internet....laat gerust weten..staan open voor alle suggesties.

8. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal leuk! Zoals ik eerder zei, Khao San road in Bangkok is leuk, rustig slapen in 'n straat er naast bij de Rambuttri village inn, zeer betaalbaar reisbureau Mr. Tan zit daar bij kan je alles boeken voor goede prijzen alles goed geregeld enorme aardige mensen!
    Koh Pangang slapen is ook heerlijk, lekker rustig heel mooi!
    Koh Samui is heel wat drukker, ben ik zelf niet geweest maar mijn zoon wel. Vond het voor een nacht ook prima!
    Dus ligt er maar net aan wat je wilt.
    Als je Bangkok kiest zou ik als ik jou was ook vroeg daar aankomen, kan je 's middags fietsen met Co van Kessel, enorm leuk 'n ervaring, gaan wij dit jaar wederom zeker doen alleen 'n andere route dan twee jaar geleden.
    Ik zou het wel weten!

9. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehh ergens gaat er iets mis hier. Er is geen vliegveld op Koh phangan!

10. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt Maliana....waarschijnlijk vliegen op Surathani, met inbegrip van transfer en ferry

11. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik tonenpauline, ik begrijp alleen niet waarom koh phangan opeens genoemd wordt. Zeer omslachtig om vanaf surat tani naar koh tao via nachtje koh Phangan te gaan.
    Kijk ook eens bij nokair voor jouw datum is dat goedkoper.

12. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nokair vliegt vanuit bangkok naar chumpon.

13. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Maliana,

bij NOKAIR van DMB naar Surathani op 26-03 ben ik 2780 BHT kwijt voor 2 personen. Kom 's morgens van CHiang Mai af....dat lukt....of ik diezelfde dag dan nog op Koh Tao sta, weet ik niet...Vanuit Surathani hop ik via alle eilanden, toch? nl. Koh Samui, Koh Phangan en dan Koh Tao??

14. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nok air:
    Chiangmai-bangkok totaal 1490 bht incl 15 kg.
    Nachtje bangkok bij vliegveld
    Bangkok chumpon totaal 1590 bht incl 15 kg.
    Chumpon- koh tao met lompraya

Air asia komt nog kosten bij

15. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Maliana,

ik ga er even van uit zoals je zegt dat de prijzen van Nokair incl. zijn.

Dan zou het er voor ons 2-en zo uitzien:
    Dinsdag 26 maart 2013: Chiang Mai naar Bangkok (DM) met Nokair: 2980 Baht totaal. 14.25-15.30 uur.
    Dinsdag 27 maart 2013: Bangkok(DM) naar Chumphon met Nokair: 3180 Baht totaal. 08.30-09.40 uur.

- Dat houdt dus ergens bij/op het vliegveld een kamertje boeken in?? (suggesties?)
    - Een ticket boeken bij Lompraya om naar Koh Tao te komen. Dan sta ik rond de middag op Tao....

Als dit hem het is, zou ik dit kunnen boeken nu, toch.....of zou het rond die tijd daar ook kunnen bij aankomst in Chiangmai op 19-03??

16. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees elders dat je naar samui wou. Volgens mij weet je nog niet helemaal wat je wil. Waarom vlieg je vanuit Chiangmai niet naar
    Phuket en ga daar naar krabi, phi phi similan e.d. Die kant is zo mooi en groot om te ontdekken. Vergeet niet dat de afstanden in thailand enorm zijn. Bewaar Koh Tao voor de volgende keer :)

17. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent afhankelijk van 2 vluchten. Als je het zeker weet meteen boeken natuurlijk!
    Mijn laatste bericht heeft dat van jou gekruist, denk er goed overna of je het er voor over heb al dat gereis

18. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    tja,.....dat heb ik meer gehoord :)!!
    Misschien willen we teveel...hoewel we wel totaal 4 weken hebben.

Als we op Chompun aankomen, kunnen we ook pas de boot van 13 uur hebben....al met al ook nog lang onderweg..............
    We willen prachtige duikervaringen op doen en geen direct massatourisme, dus lekker strandje, paar dagen duiken, eiland-hoppen etc....

19. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeps per ongeluk op verstuur gedrukt.
    Ik heb geen ervaring voor hotel bij Don Muang.

20. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    van chiang mai naar phuket wordt dan airasia....konair zie ik niet zo vluchten die kant op gaan...;-)

Deel Deze Pagina