van chumphon naar Krabi e.o.

Discussie in 'Thailand' gestart door tonenpauline, 13 jan 2013.

1. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een paar dagen op Koh Tao te verblijven willen we terug naar Chumphon. Via welk vervoer komen we het beste richting het zuiden? We willen waarschijnlijk naar Koh Lanta en omringende eilanden.....De trein vertrekt in Chumphon midden in de nacht.....

2. hoeksie

hoeksie New Member

Lid geworden:
    18 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de boot via Ko Samui naar Surat Thani en vandaar de (mini) bus naar Krabi?

3. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ik die bustrajecten ergens vinden?? Dan kan ik ook net zo goed terug gaan naar Chumphon en daar de (mini)bus nemen?

4. arjen@ksc.th.com

arjen@ksc.th.com New Member

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De Lompraya ferry vaart vanaf de eilanden door naar Chumpon. Ik heb het nooit gedaan, maar schijnt een mooie trip te zijn.

Arjen.

5. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    aap en hoeksie, dank je wel.
    Als ik aankom in Chumphon en na een aantal dagen vanui Koh Tao weer in Chumphon aankom, wat is dan het gemakkelijkste om richting Krabi te gaan? In het zuiden van Thailand is even puzzelen voor ons hoor...

6. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan met de catamaran van Koh Tao naar Surat thani vandaar verder reizen per bus naar krabi.

Groet, Anja

7. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Anja, wat zou het gemakkelijkste en snelste zijn:
    vanaf CHiang Mai vliegen naar Bangkok --> van Bangkok vliegen naar Suratthani en vandaar uit per catamaran naar Koh Tao?? (in 1 dag te doen?)??

of

van Chiang Mai vliegen naar Bangkok. Van Bangkok per bus/trein naar Chumphon en daar de boot naar Koh Tao te nemen???

We willen het laatste gedeelte van de vakantie i.i.g. aan de westkant zitten i.v.m. duiken en chillen.

Hoop dat je nog een waardevol antwoord kunt geven....;-)

8. arjen@ksc.th.com

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat je het zo specifiek aan Anja vraagt. Nu durf ik niet te antwoorden!

Arjen.

9. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ;-) Sorry Arjen....ik reageerde op het laatste berichtje, maar ons verzoek/vraag is uiteraard aan iedereen gesteld die ons enigszins kan/wil helpen.........dus brandt maar los....;-)

10. arjen@ksc.th.com

Lid geworden:
    14 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Arjen brandt niet meer.

11. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Pauline en Ton,

Trek je niets aan van Arjen, hij is iemand die op elke vraag in het forum zich genoodzaakt voelt
    om mensen af te zeiken. Heeft waarschijnlijk niets anders te doen! Begrijpt niet dat dit forum er is om informatie in te winnen en uit te wisselen, jammer dat dit soort mensen niet geweerd kunnen worden!!

Wij vinden het heel leuk om 'n avondje rond te hangen op de Khao San Road, een ervaring op zich. Dus ik kan je aanbevelen om te vliegen vanuit Chiang Mai naar Bangkok, daar bij aankomst 'n bus/boot ticket te boeken en de volgende ochtend te vertrekken naar Koh Tao. Ik kijk nog ff voor je of je eventueel vanuit Chang Mai naar Suratthani kan vetrekken en vandaar de boot kan nemen.

Wordt vervolgd.
    Groet, Anja

12. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
  13. baco101

baco101 New Member

Lid geworden:
    3 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan vanaf Chiang Mai niet rechtstreeks naar surat thani,je zult via BKK moeten.

Ik zou me geen zorgen maken hoe naar krabi te reizen op koh tao 1 of 2 dagen voor vertrek een reis buro binnen wandelen en een ticket naar krabi boeken. Je bent wel een dag onderweg.

14. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    HalloPauline en Ton,

Heb ff voor je gekeken, je kan met Air Asia verschillende tijden vliegen van Chiang Mai naar Bangkok voor THB 1090 p.p. en voor dezelfde prijs vlieg je vandaar naar Koh Phangang ook verschillende tijden, je moet voor de bagage apart betalen per vlucht. Van Koh Phangang ga je met de Lompraya naar Koh Tao voor THB 450 twee vertrektijden nl 8.30 u en 13.00 u. De prijzen zijn aktietarieven dus op tijd boeken, kan nu al.

Groeten Anja

15. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Anja en Baco,

geweldig!! Ik neem aan dat aankomst en vertrek Bangkok beide 'bangkok suvarnabhumi airport' is.
    Vanuit Koh Phangang zouden we de boot van 13.00 uur moeten nemen....als we dat redden vanuit chiang mai...maar denk het niet....dus 1 overnachting op Koh Phangang. Ik ga nog eens even kijken op de site van air asia...(Is het echt verstandig om nu al te boeken Anja?)

We zijn nog in twijfel wat we gaan bezoeken in het westen. We gaan bewust in die tijd naar Thailand (half maart-half april) om de grootste kans op walvishaaien te hebben....en dan kom ik toch bij de similaneilanden uit, dus Koh Lak is ook nog een optie?

16. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Anja, waar heb je die aanbieding gezien?
    Op airasia.com kom ik niet goedkoper uit dan 1490 THB op bv. 26 maart aanstaande?

groetjes

17. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nee het is beide Don Muang Airport.
    Ik ga zelf ook nu al 'n binnenlandse vlucht boeken, dit zijn aktie tarieven anders betaal je 1650 THB p.p. Is ook niet de hoofdprijs natuurlijk, maar we blijven hollanders waarom meer betalen als het niet nodig is!
    Succes!

18. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de aanbieding gezien op de zelfde site als jij, maar dan in juni. Maart is natuurlijk nog hoogseizoen en liggen de prijzen iets hoger. Die 1490 THB is trouwens ook 'n aktie tarief.

19. tonenpauline

tonenpauline New Member

Lid geworden:
    2 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat er op het eiland Koh Phangang een airport is. Dat klinkt erg uitdagend om te gaan doen.
    Het is automatisch Don Muang Airport?? Niet dat ik land op suvarnabhumi en vervolgens naar Don Muang moet haasten...hahaha

20. anjawoltering@zonnet.nl

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zou wat zijn! Op hun site staat DMK als vliegveldcode en dat is Don Muang Airport.

Deel Deze Pagina