Tips route

Discussie in 'Argentinië' gestart door l.heijnis, 28 mei 2010.

1. l.heijnis

l.heijnis New Member

Lid geworden:
    28 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Van half november tot half december willen we 1 maand rondreizen in Argentinië.
    Na het afstruinen van diverse sites en forums willen we graag naar de volgende plekken:
    - Buenos Aires 3 dagen
    - Iguazy 3 dagen
    - Salto e.o 4 dagen, auto huren
    - Mendoza 2 dagen, fietsen, bodega’s
    - Bariloche 4 dagen, autohuren; merenroute, MTB-en, raften
    - El Calafate 2 dagen
    - Torres del Paine 4 dagen
    - Ushuaia 3 dagen
    - puerto madryn 2 dagen
    - Buenos Aires 2 dagen

Deze indeling is inclusief reisdagen

Ik heb de volgende vragen
    - Is dit te doen in 1 maand? We zijn actief, hoeven niet dagen op 1 plek te zitten en houden ervan om rond te reizen. Maar we willen de plekken natuurlijk wel echt beleven door er daar op uit te trekken: wandelen, auto huren, excursies
    - Wat vinden jullie van de verdeling van dagen
    - Wat is de beste volgorde om deze plekken aan te doen. Rekening houdend met walvissen/orka’s zien in Puerto Madryn, warmte in het noorden en kou in het zuiden en natuurlijk ook qua reizen van de ene naar de andere plek
    - We willen een aantal binnenlandse vluchten doen en aantal keren met de bus. Wat raden jullie aan voor welk traject
    - Torres del Paine of El Chalten voor een trekking? Welke is aan te raden rekening houdend met de natuurschoon, tijd en kosten?

Alle tips zijn welkom!

Bedankt,
    Lotte

2. Heart of Argentina Travel

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola Lotte,

Ziet er uit als een goed programma, wel erg vol en eigenlijk verblijf je naar mijn mening te kort in bepaalde regio´s. In de regio Salta & Jujuy kun je bijvoorbeeld makkelijk een week blijven hangen.... maar ik krijg sterk de indruk dat jullie heel Argentinië willen doen in 3-4 weken tijd, iets wat niet onmogelijk is, maar veel reizen betekent en gewoonweg inhoud dat je nooit ergens een week zult verblijven.

Puerto Madryn zou ik naar voren halen in het programma, half december zijn de meeste walvissen al weer vertrokken. Dus ik zou beginnen in het zuiden en dan naar het midden & noorden van Argentinië trekken.

Qua vluchten/bussen: neem in Patagonië zoveel mogelijk vluchten, dat scheelt veel tijd. Ook het traject Iguazú - Salta is tijdrovend over land, zou ik ook vliegen (Andes doet dit rechtstreeks, net als Puerto Madryn vanaf Buenos Aires trouwens > www.andesonline.com).

Veel plezier, suerte,

Jan

3. jolanda.verweij

jolanda.verweij New Member

Lid geworden:
    17 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi lotte, klinkt als mijn ideale programma, maar voor mij 2011, aangezien ik net terug ben uit tanzania/zanzibar. kun je me laten weten hoe dit bevallen is en wat de uiteindelijke kosten worden? zou super zijn om een idee te hebben. en ga je alles boeken vooraf, of ter plaatse?
    gr jolanda

Deel Deze Pagina