Tips korte rondreis met huurauto Marokko?

Discussie in 'Marokko' gestart door Hannah82, 3 jan 2015.

1. Hannah82

Hannah82 New Member

Lid geworden:
    3 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik wil heel graag samen met mijn vriend een rondreis door Marokko maken. Ik ben zelf al 3 keer eerder in Marokko geweest. Een keer een groepsrondreis (Marrakech, Ait Benhaddou, Ouarzazate, Erg Chebbi woestijn, Todra kloof, Draa vallei, Taroudannt, Essaouira, Casablanca). De tweede keer was op eigen initiatief naar Marrakech en met een huurauto naar Essaouira en Sidi Kaouki. Afgelopen jaar een was de derde keer en ben ik in Fès geweest en een uitstapje gemaakt naar Ifrane en Azrou. Mijn vriend houdt niet zo van enorme drukte en wil vooral de natuur opzoeken. Daarom willen we bijvoorbeeld niet te lang in Marrakech blijven. Ik had het idee om naar Marrakech te vliegen, 1 nacht te blijven en dan naar Ait Benhaddou te rijden (eventueel met tussenstop), dan naar het zuiden (bijvoorbeeld via Taliouine) en dan weer naar boven terug naar Marrakech. Weet iemand of de reis via het zuiden vanuit Ait Benhaddou naar Marrakech de moeite waard is? Wat mooie plaatsjes zijn om te overnachten en of de wegen goed begaanbaar zijn in dat deel van Marokko? Of misschien nog andere tips voor soortgelijke rondreizen in een andere regio? Ik hoor het graag! :)

2. Berber Rafting Adventures

Lid geworden:
    4 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Hannah,

Ooit in het oost Atlasgebergte geweest? Ooit van white water rafting in Marokko gehoord?

https://www.youtube.com/watch?v=XbaacrA8gQg

Deel Deze Pagina