Tips Dalmati�

Discussie in 'Kroatië' gestart door IlkeDV, 6 apr 2015.

1. IlkeDV

IlkeDV New Member

Lid geworden:
    6 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!

In september is het eindelijk weer tijd voor een reisje! Dit keer zouden we (mijn vriend en ik) graag de Dalmatische kust bezoeken. We hebben hiervoor 11 dagen uitgetrokken.

We zijn er nog niet helemaal uit of we met de eigen auto zouden gaan (en dan ook een aantal dagen zouden toevoegen voor de heen- en terugrit) of we het vliegtuig zouden nemen en een huurauto reserveren. We deden een korte berekening en met de eigen auto zou niet zo veel goedkoper uitkomen dan het vliegtuig te nemen. We maakten ook nog nooit zo'n lange reis met de auto, maar overwegen deze optie wel nog. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Dit zou onze planning zijn als we het vliegtuig nemen naar Split. Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie dingen anders doen? Is het haalbaar?
    - Dag 1: Van Split luchthaven naar Zadar - (bezoek Zadar + overnachting)
    - Dag 2: Naar Sibenik (dagtocht door het binnenland + overnachting)
    - Dag 3: Krka nationaal park
    - Dag 4: Primosten, Trogir, Kastela-route + overnachting
    - Dag 5: Salona, Split
    - Dag 6: Podstrana, Omis, Imotski en doorrijden naar Mostar + overnachting
    - Dag 7: Mostar bezoeken en doorrijden naar Dubrovnik + overnachting
    - Dag 8: Dubrovnik
    - Dag 9: Trsteno, Ston
    - Dag 10: eventueel Vrgorac, Biokovo (wandeling) + overnachting
    - Dag 11: Terug naar huis

Alvast bedankt voor de tips!

2. boebes

boebes New Member

Lid geworden:
    26 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Mijn ervaring is het dat een reis per auto duurder uitpakt dan met het vliegtuig (tenzij je met kinderen reist). Tel de tol, stops met versnaperingen en benzinegeld maar eens bij elkaar op. En inderdaad ook een extra overnachting als je niet in 1 keer door wilt jakkeren. Tegenwoordig hoef je ook niet meer de hoofdprijs te betalen voor een vliegticket naar Kroatische kust; http://vakantieinkroatie.weebly.com/vliegtickets-kroatieuml.html

Deel Deze Pagina