tijdelijk wonen en werken in Portugal

Discussie in 'Lissabon' gestart door geertenmarjan, 30 sep 2007.

1. geertenmarjan

geertenmarjan New Member

Lid geworden:
    30 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

wij zijn 2 Belgische studenten (22 & 23 jaar) die in januari 2008 afgestudeerd zijn. Het is onze grote droom om daarna een 5-tal maanden in Portugal te gaan wonen. Heeft iemand tips voor ons i.v.m.:
    - HUISVESTING: We lazen een bericht dat iemand zijn huis gratis een tijdje wilt laten bewonen. Gebeurt dit meer? En zo ja, hoe regel je dat? Of zou het mogelijk zijn een studentenkamer te huren (in Lissabon)?
    - WERKEN: Is er een tewerkstellingsvergunning nodig? Vind je gemakkelijk werk? ...
    - VERVOER: Een autootje huren? Openbaar vervoer duur?
    - waar zeker wel / niet naartoe?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes

2. Sandrine

Sandrine New Member

Lid geworden:
    30 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik studeer een jaar in Lissabon als erasmusstudent. De stad is zeker en vast een aanrader. Er zijn massa's dingen om te bezoeken. Ik ben hier nu een maand en de tijd vliegt voorbij. Hier zijn redelijk veel studentenkamers te vinden, met een gemiddelde prijs van 200-250 euro/maand. Het maandloon ligt hier wel behoorlijk laag. Volgens mij moet je zeker niet rekenen op meer dan 1000 euro per maand. Het openbaar vervoer is behoorlijk handig. Met de metro kan je bijna overal naartoe, en een maandelijks abonnement kost amper 20 euro.
    Succes!

3. geertenmarjan

geertenmarjan New Member

Lid geworden:
    30 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Sandrine,

hoe is het voor de rest in Lissabon?
    Die stad staat zeker op ons verlanglijstje. Dankjewel voor de info, we kunnen er zeker iets mee doen.
    Als we nog vragen hebben, zal je zeker iets van ons horen.

Groetjes, Geert en Marjan

Deel Deze Pagina