temperatuur

Discussie in 'Jordanië' gestart door gineke, 15 okt 2011.

1. gineke

gineke New Member

Lid geworden:
    15 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    wij zijn voornemens om in februari of maart 2012 een rondreis te maken in jordanie (amman,dode zee, petra, aqaba). wie kan mij vertellen wat ongeveer de temperaturen, overdag s nachts en water zijn in deze periode

2. JordanieXpert

JordanieXpert New Member

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Gineke,

Wij wonen in Amman, Jordanie vanaf april 2010 dus we hebben een redelijk beeld van het klimaat hier. Als ik advies zou mogen geven zou ik niet in februari reizen maar in maart omdat het dan al een stukje lekkerder is en de kans op regen is minder (maar er zullen hoogstwaarschijnlijk wel een of twee buien vallen).

Gemiddelde dagtemperatuur voor Amman is in februari zo'n 13 graden en in maart zo'n 17 graden. De nachttemperatuur voor Amman is in februari 5 graden en in maart zo'n 7 graden. Voor Aqaba (Petra ongeveer hetzelfde) is de temperatuur in februari overdag zo'n 22 graden en in maart zo'n 26 graden. Nachttemperaturen in Aqaba voor februari zo'n 11 graden en in maart zo'n 14 graden.

Mocht je meer informatie willen over Jordanie dan kan ik je onze site van harte aanbevelen:
    http://www.jordaniexpert.nl

Wat nog niet op de site staat maar we wel kunnen regelen is bij aankomst in Amman een taalles van zo'n 1,5 uur. Een leuk begin van je vakantie die garant staat voor leuke gesprekjes en waarschijnlijk hier en daar wat kortingen...

3. Discover Jordan

Discover Jordan New Member

Lid geworden:
    3 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

Deel Deze Pagina