Stukje strand kopen.

Discussie in 'Brazilië' gestart door marcus100, 25 mrt 2010.

1. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,ik zou graag een stukje strand kopen vlakbij Fortaleza om daar een bungalow(tje)
    te laten bouwen.
    Graag in de buurt van een golfbaan.
    Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij aan
    informatie helpen?
    Heb ook begrepen dat er een resort in aanbouw is vlakbij Fortaleza?
    Zijn daar nog bungalows te koop,dat was toch al bijna klaar?

Marcus.

2. borbelius

borbelius New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag eens bij de lokale makelaar,

zijn er vast een aantal die je wel aan een stukje strand willen helpen.

moet je alleen wel zorgen dat je binnen 3 uur je huis hebt staan anders heb je vergunningen nodig die je niet kan krijgen.

zo wordt iedere favela gebouwd.

succes

3. Bert V.

Bert V. New Member

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle strand al opgekocht plus een overjarig marineschip om iedereen weg te schieten die poogt om er iets te bouwen. Vergeet het dus maar.

4. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie jongens,heel grappig!
    Nu gaarne serieuze reacties!

5. Bert V.

Bert V. New Member

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst een serieuze vraagstelling aub.

6. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan geen stukje strand kopen in Brazilie. Daar is zelfs Luciano Huck achter gekomen. Als je met een bootje komt, kan je lekker op zijn strandje in Angra dos Reis een BBQ houden. Kan hij niets aan doen.

7. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb toch in de serie "ik vertrek" van een jaar of twee jaar geleden ook een gezin gezien die een stuk strand kochten bij Fortaleza.
    Die werden bijgestaan door een Hollander die al een jaar of tien daar woont.
    Weet iemand hoe het daar mee is?
    Er bleek iets mis te zijn met de bouwvergunning,maar dat zal toch nu wel opgelost zijn?

8. Bert V.

Bert V. New Member

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Is toch een 100km boven Fortaleza. Niet echt in de buurt dus. Daarnaast hebben ze een stuk grond gekocht in de buurt van het strand, niet op het strand. Alles wat maar fout kon gaan is daar ook fout gegaan. Ze verkopen je graag een stukje grond. Als je de ellende in wil, dan moet je dat kopen.

9. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @BertV.
    100km boven Fortaleza zit je in zee,dit is de tweede onzinnige reactie van jou.
    Heb je niets anders te doen?

10. sven

sven New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zal niet opgelost zijn, ja kan namelijk geen stukje strand kopen. Je zal daar dus ook niet mogen bouwen. Strand is eigendom van de "União" en daar mag iedereen gebruik van maken.

En 100 km boven Fortaleza zit je in Traini.

11. Bert V.

Bert V. New Member

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat Marcus, koop lekker je stukje grond van die Nederlander, het probleem met de bouwvergunning is helemaal opgelost, echt waar ik heb het uit eerste hand. Het kost bijna niets, je zet er een huisje op en verkoopt/verhuurt het voor de hoofdprijs. Heel Fortaleza zit te springen om dit soort initiatieven. Gewoon doen Marcus. Ik zou zeggen koop er twee, dan heb je vanwege het rendement de tweede woning gratis en je hoeft nooit meer te werken.

Overigens kan je volgens mij inderdaad beter je geld in de zee gooien, daar heb je minder chagrijn en zorgen van.

12. Gerard

Gerard New Member

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met stijgende verbazing de reacties te lezen niet alleen bij dit item maar ook bij diverse andere onderwerpen. Wat een negatief gefrustreerd stelletje bij elkaar. Afkatten, afzeiken enz..
    Bovendien lijkt het kringetje deelnemers erg beperkt in aantal te zijn. Is dit typisch voor de Nederlander van deze tijd ? Deus me livre...

13. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
  14. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Gerard,ik ben het volledig met je eens!
    De meeste reacties zijn van een kinderlijk niveau!

15. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe het staat met realisatie van dat bungalowpark?
    Ze werden toch bij gestaan door een nederlandse makelaar?
    En als die makelaar dit forum ook leest,kunt u dan enige informatie geven?

16. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Nederlandse "makelaar" is waarschijnlijk een persoon die in die reportage opdook en bekend is als "Kale Rob".
    Rene van Fortalezahouses (die inderdaad wel echt makelaar is, met creci) beval hem wel aan, wat ik vreemd vond, want hij zou de Br wet toch moeten kennen zou je zeggen.

Maar goed. Officieel is strand dus niet te koop. Alles wat binnen een honderdtal meters van de hoogwaterlijn ligt (Sven weet het exacte getal) is van de Staat, en mag niet worden afgezet voor privee-gebruik.
    Een bouwvergunning kan worden aangevraagd, maar dan moet je niet meteen beginnen met wat smeergeld aan te bieden.

Of dat ooit nog wat wordt, met het bungalowpark etc, is de vraag. Misschien dat het na lang touwtrekken nog wel goed komt, en met zakken geld voor advocaten.
    Ik maak me daar absoluut niet vrolijk over. Integendeel, ik maak me ernstige zorgen over dat echtpaar dat op aanraden van bovengenoemde persoon alle schepen achter zich verbrandden (een goed lopend restaurant) en nu een restaurant willen runnen waar tot in de verre toekomst niet voldoende klanten komen. Pas als dat bungalowpark AF is, en verkocht, ja dan...

Maar dat wist je toch allemaal al marcus ? Een fortalezakenner weet toch hoe de zaken daar gedaan worden ? Er zijn een aantal gunstige uitzonderingen. Deze is dat niet.

17. Bert V.

Bert V. New Member

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze werden helemaal niet bijgestaan door een makelaar, dat is dus het probleem. Makelaar R. Savonye kent deze Rob inderdaad maar beveelt hem niet aan, alleen hij schrijft dat deze Rob over-enthousiast is geraakt. Overigens het stuk grond ligt niet aan het strand maar een stuk er vandaan.

Maar goed het verhaal deugt dus van geen kanten. Maar als marcus100 simpel stelt dat Lagoinha geen 100km boven Fortaleza ligt (ik heb het even nagekeken, 97 km om precies te zijn en 10 km voor Traini), wie is dan de azijnzeiker?

18. marcus100

marcus100 New Member

Lid geworden:
    17 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @Maarten.
    Inderdaad,Rob is de naam,die een vriend van de familie van het desbetreffende echtpaar is.
    Een hele vreemde situatie in die tv reportage is de huisvesting die hij aanbiedt!
    Ook zie ik in de reportage bulldozers in de duinen(vlak aan zee)druk

19. reikigroepstedebroec@hotmail.com

Lid geworden:
    27 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    zelf ga ik wel een stuk grond kan ik zelfs per mnd betalen is van mijn schoonvader
    achter is een meertje alleen staat nu droog
    dus we wachten op wat regen laat ik er zand storten en heb een strandje kunnen de bewoners tegen betaling naar het strand hahha
    verkoop er bier patat friet
    momenteel in het weekend help ik mijn schoonvader heeft een bar en geeft forró dansavonden sta er met een zwager als portier
    je weet die knapen als ze bier ophebben kunnen ze soms best lastig zijn
    suses door met het kopen van een strand
    maar wees voorzichtig

20. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je gaat per maand je schoonfamilie betalen? Niks nieuws onder de zon, dat doet zowat iedere Huilander op dir bord.

Deel Deze Pagina