stage in Argentinie

Discussie in 'Argentinië' gestart door yvrijsen, 21 feb 2007.

1. yvrijsen

yvrijsen New Member

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    ik ga in september van dit jaar stage lopen in Buenos Aires, daarover heb ik een aantal vragen:
    - is het gewoonlijk dat er een stagevergoeding wordt gegeven?
    - hoeveel is de huur van een app. ongeveer? (hoeft niet luxe te zijn, denk aan studentenkamer ofzo)
    - hoe vlieg ik het goedkoopste naar Buenos Aires? en wat zijn daar de kosten dan weer van?

Beetje over de kosten dus, maar ik wil het graag even op een rijtje hebben dan weet ik waar ik zo'n beetje aan toe ben.

alvast bedankt!
    groetjes
    Yvette

2. info@visitargentina.eu

Lid geworden:
    23 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!
    - Normaal gezien wordt een stage enkel betaald als ze tijd in jou moeten steken en dat de opleiding geld kost qua tijd. Normaal gezien wordt je snel produktief binnen het bedrijf zodat het eerder een opbrengst wordt.
    - Je moet snel rekenen op 200 euro op Europees niveau voor een gemeubeld studiootje in het centrum. Je kan natuurlijk goedkoper,zelfs aan de helft van de prijs en minder, maar dat raad ik als vrouw niet echt aan... dan krijg je zeker wel problemen met buren, met mannen en moet je het sanitair delen. Het goedkoopst is ongeveer 55 euro (dan zit je echt niet meer goed, maar het kan als het moet)
    - de prijzen van de maatschappijen zijn bijna overal hetzelfde. Wil je wel enkele binnenvluchten doen, dan raad ik je Aerolineas Argentinas aan,want die hebben echt een monopolie binnen Argentina. Dus als je boekt via hen voor je transatlantische vlucht krijg je Uw vliegtickets in het binnenland aan ongeveer 50% van de officiële prijs. Ga je echter reizen met de bus... kijk dan ook even bij TAM (via Brazilië), Iberia, KLM, Alitalia (maar hier opletten voor het nakend faillissement of overname), Lufthansa, Air France of British Airways. Kijk ook of je heen en terug kan boeken op langere termijn en vraag zeker de voorwaarden. Is wel belangrijk als je langere termijn hier gaat doorbrengen (bv 1 jaar). Want enkel een heenvlucht boeken kan soms wel problemen stellen als je niet voldoende papieren meehebt ivm. je stage !(immigratiediensten zijn niet happig op mensen met enkel een vliegticket naar BsAs en niet terug)
    - Leefomstandigheden... reken toch snel op 7 à 7,50 euro overlevingsgeld per dag (eten). In het centrum kan je goedkoop eten in de tenedores libres ! (ongeveer 4 euro met drankje), de supermarkten in het micro-centro zijn echt duur !

3. yvrijsen

yvrijsen New Member

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de snelle reactie Peter,
    had ik nog één vraagje,
    kan ik vanuit Nederland een studio regelen in Buenos Aires? Of is het toch slimmer om eerst even een hotel aan te doen en daarna op zoek te gaan naar een studio?
    Het zou voor mij namelijk wel makkelijk zijn als ik dat vanuit NL zou kunnen regelen.
    alvast bedankt!

4. yvrijsen

yvrijsen New Member

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wel grappig trouwens want hier boven bij de 'advertenties' staat het bedrijf waar ik ga stage lopen
    RutaSur

5. info@visitargentina.eu

Lid geworden:
    23 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ! ik zou alvast niets op voorhand huren want alle website van verhuringen op korte termijn zijn schromelijk duur... alles hangt er natuurlijk van af hoeveel dagen je stage loopt. Is het slechts enkele weken of is het verschillende maanden... in buenos aires kan je goedkoop even op hostal/jeugdherberg gaan en dan kan je nog wel zoeken naar je kamertje. Via de lokale krant vind je zeker wel iets.
    Kan je eventueel niets regelen via je stage-leider Rutasur, want als ik mij niet vergis zijn zij toch Hollands of hebben toch nauwe banden met Nederland, want ik heb al enkele Hollandse meisjes op het internet ontmoet die daar werkten of stage liepen !
    Wij beginnen vanaf januari 2008 in Tigre (op een eilandje) een luxe guesthouse ! Als je in BsAs bent...laat mij gerust maar een telefoontje 4783-4003. Ik woon op de grens van Barrancas met Las Cañitas in Belgrano (5 cuadras van het Belgrano station). Groetjes Peter (mijn email info@visitargentina.eu )

6. yvrijsen

yvrijsen New Member

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga stage lopen bij rutasur van begin september tm eind januari. Klinkt leuk van dat guesthouse, ik laat je zeker nog wat weten als het zo ver is, want het duurt natuurlijk nog een hele poos.
    Alvast bedankt voor alle info, en als ik nog vragen heb laat ik ze hier gewoon even achter! Bedankt!
    groetjes Yvette

7. Melvin van der Veen

Melvin van der Veen New Member

Lid geworden:
    15 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Yvette!
    Ik las je berichtjes over je stage die je afgelopen half jaar in Argentinië hebt gelopen. Zelf wil ik ook erg graag naar Argentinië.
    Omdat jij naar RutaSur bent gegaan, heb ik uiteraard even een kijkje genomen op de site. En het lijkt mij ook een erg leuk bedrijf om er stage te lopen.
    Zou je met mij contact op kunnen nemen via de mail? Ik heb namelijk geen idee hoe dat werkt via deze site.. weet jij hoe dat kan?
    Groetjes, Melvin

8. vicky

vicky New Member

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Yvette,

Betreft ticket is het idd waar wat Peter zegt. Als je langer dan 3 mnd weggaat, zorg ervoor dat je al bij de check in een onward of return vlucht kan aantonen, anders word je niet eens ingechecked. Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en er zijn genoeg mensen die ter plekke nog een ticket moesten kopen, wat erg duur is, of niet eens mee gingen op de vlucht.

Succes!

9. age

age New Member

Lid geworden:
    28 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beetje laat he vicky..

10. isawinter97

isawinter97 New Member

Lid geworden:
    30 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is jouw probleem age.....!
    wellicht een beetje laat dat bericht, maar het gaat toch gewoon om het idee dat de een de ander wil helpen. is dus niet nodig om zo een zinloze opmerking te plaatsen!

trouwens ruim anderhalve maand jouw reactie plaatsen is ook een beetje mosterd na de maaltijd!

11. ingee15

ingee15 New Member

Lid geworden:
    21 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Yvette,

Ik las toevallig je bericht hierboven en was erg benieuwd over je bevindingen van het stage lopen in Argentinië.
    Ik hoop dat je dit leest, want ik ben erg benieuwd over alles!

Groetjes,
    Inge

12. fabienne

fabienne New Member

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik heb even een aantal van jullie gesprekken gelezen en ben hier al een stuk wijzer van geworden over heel veel dingen. Bij mij is het probleem alleen dat ik nog geen stage plaats heb. Ik moet ook ongeveer vanaf eind september, begin oktober en wil heel graag naar buenos aires. Ik heb al via een aantal mensen tips gekregen over woning maar ik ben heel erg opzoek naar een bemiddelings bureau voor een stage in het media vak. Heeft iemand misschien een idee waar ik dit kan vinden want op google is er weinig. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
    groetjes!

13. marlies.klicks

marlies.klicks New Member

Lid geworden:
    31 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    In Buenos Aires zit Endemol ook.....

14. lisa.poll

lisa.poll New Member

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Word er niet iets vanuit je school geregeld dan? Ik ga daar ook stage lopen van september t/m eind november, maar als je dit allemaal zelf wilt regelen wordt het volgens mij echt heel lastig... via mijn school konden ze al moeilijk dingen voor elkaar krijgen!

Maargoed, waarschijnlijk wel genoeg bemiddelingsbureaus die je kunnen helpen...

Succes iig!

Deel Deze Pagina