snorkelen gevaarlijk?

Discussie in 'Egypte' gestart door leighnie, 18 mrt 2012.

1. leighnie

leighnie New Member

Lid geworden:
    11 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    oepss het ging iets te snel, is het gevaarlijk om te snorkelen in egypte??
    vorig jaar ben ik ook wezen snorkelen en heb ik aardig wat enge wezens gezien, een moeder rog die vanuit het zand omhoog kwam om een waarschuwing te geven(geen idee wat voor rug het was) verder een koraalduivel gezien, die was zo dichtbij dat ik er een foto van kon maken, ik heb een morene gezien niet giftig maar kunnen wel erg gemeen bijten, nu ook gelezen dat er giftige vissen zwemmen,vorig jaar zonder enig idee wat ik kon verwachten wezen snorkelen maar dit jaar heb ik toch zo me twijfels na wat ik allemaal gezien heb onder water.
    uiteraard zijn er gidsen maar er zijn er maar 2 of 3 en je bent toch wel met een ploeg van 20 man en uit ervaring blijven ze toch niet helemaal bij elkaar.
    wat zijn jullie verdere ervaringen, zijn jullie nog enge vissen tegen gekomen in de buurt, en ooh ja hoe zit het met haaien, stel een vrouw is ongesteld zullen ze daar ook op afkomen, je zwemt immers toch in open water.
    sorry voor deze belachelijke vraag, maar wil toch even gerustgesteld worden en weten of het wel veilig is of dat ik toch beter op de boot kan blijven

2. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Leighnie, nee, snorkelen is niet gevaarlijk zolang je er maar serieus mee bezig bent. De dieren die onder water leven zullen je niets doen zolang ze zich veilig voelen. Breng ze niet in het nauw en probeer ze al helemaal niet aan te raken.

Ook voor de haaien hoef je niet bang te zijn, geniet van het moment dat je ze ziet, ook wanneer je ongesteld bent (dit is te weinig bloed om haaien aan te trekken :)).

Als je de mogelijkheid hebt probeer dan ook een duikje te maken met een ervaren gids, dit is nog veel mooier dan het snorkelen! Veel plezier!

Deel Deze Pagina