slaapzak

Discussie in 'Thailand' gestart door john_12r6, 7 dec 2008.

1. john_12r6

john_12r6 New Member

Lid geworden:
    7 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga 3 januari tm 26 jan Backpacken in thailand.
    Ik zit nog te twijfelen of ik een slaapzak zal meenemen, Heeft iemand ervaring .
    Ik heb wel een lakenzak.

john

2. Ingeborg

Ingeborg New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey John,

Ik ga zelf nog naar Thailand, maar van wat ik gehoord heb is een slaapzak niet nodig. Maar dat ligt er misschien ook een beetje aan waar je gaat slapen... Maar als je een lakenzak hebt is dat voldoende lijkt mij! En zeker als je gaat backpacken neemt een slaapzak nogal wat ruimte in.
    Veel plezier!

3. marleenn1977

marleenn1977 New Member

Lid geworden:
    14 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit altijd over hetzelfde te twijfelen.
    Laatste reis in feb niet meegenomen, was ook niet nodig. Lakenzak idd wel, als het fris is ergens hebben ze wel dekentjes of iets.

4. bodevries@orange.nl

bodevries@orange.nl New Member

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Slaapzak is echt niet nodig, veel te warm. Lakenzak hebben we één keer meegenomen en nooit gebruikt. Als je eventueel een trekking gaat doen in het noorden en een slaapzak zou nodig zijn, dan kun je die gewoon huren of hij zit bij de prijs in.

5. Chiang Rai Info

Chiang Rai Info New Member

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er helemaal aan waar je in Thailand naar toe gaat. In het noorden van Thailand kan het in de winter 's nachts koud zijn. Hier in Chiang Rai (wij wonen ongeveer 7 km buiten te stad) is het op dit moment 's nachts 12-16 graden. In de bergen kan het ruim onder de 10 graden worden 's nachts. Overdag warmt het lekker op in de winterdag: 27-30 graden. Dat betekent dat de verschillen tussen dag en nachttemperatuur significant zijn. En een slaapzak is dan niet overbodig. Wij slapen echt wel onder een dik dekbed nu hoor! (we hebben geen verwarming hier)

6. bodevries@orange.nl

bodevries@orange.nl New Member

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar daarom hoeft hij er nog niet zelf een mee te nemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er te weinig dekens waren in een guesthouse en als er niets ligt kun je altijd vragen. Het is echt onzin om er zelf een mee te nemen.

7. ernst_moi@hotmail.com

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je toch een trekking gaat doen,
    koop er dan eentje, als hij er niet bij zit,
    op de markt voor 2-300bt en geef em weg als je em niet meer nodig hebt aan een thai!

8. JannekeH

JannekeH New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben onze lakenzak toch wel een aantal keer gebruikt afgelopen zomer. Vooral wanneer we echt budget gingen. En ook een keer omdat er alleen maar een hele dikke deken was, haha. Daarmee jouw probleem direct opgelost. In augustus was het echt heeeeet namelijk.
    Als je van plan bent soms budget te gaan zou ik hem gewoon meenemen. Het weegt niks en neemt bijna geen ruimte in beslag (wij hadden van die mummyzakken bij de Xenos gehaald, erg licht).

9. Chiang Rai Info

Chiang Rai Info New Member

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal eens Bo, dekens kosten weinig hier en...het scheelt je ruimte!

10. maartjebs

maartjebs New Member

Lid geworden:
    2 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik ben momenteel in Thailand en ook ik twijfelde om een slaapzak mee te nemen. Ik heb het wel gedaan en ik heb echt spijt!! Het is echt niet nodig, ik heb in het noorden gezeten waar het kouder was, maar je krijgt dan gewoon extra dekens uitgedeeld. Niet meenemen dus!

Deel Deze Pagina