Sharm el sheikh nooit meer !!!!

Discussie in 'Sharm el Sheikh' gestart door scharfenberg.peter, 6 sep 2007.

1. scharfenberg.peter

scharfenberg.peter New Member

Lid geworden:
    15 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben net terug van sharm el sheikh.En ik kan je nu al vertellen dat ik er nooit van mijn leven nog heen ga.
    Het is allemaal heel mooi voor te zien maar je mag je hotel niet uit of je wordt er lastig gevallen.Als je de mensen dan negeert dan durven ze je nog bedreigen ook.Bv: mijn vrouw geeft een tip van 35ep +- 5euro...ze krijgt het gewoon in haar gezicht gegooid omdat het niet voldoende is... kinderen spuwen naar je als je niks van hun koopt..taxi's zetten je niet af waar je wilt maar in winkels van familie..etc...het houdt gewoon niet op !!!
    Ik kan enkel zeggen blijf hier weg !!!
    enkel mooi als je wilt duiken....
    Voor mij geen islamitsch land meer.Voor meer info mag je me altijd mailen

2. tarekyahia

tarekyahia New Member

Lid geworden:
    6 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    soms zijn er vervelende personen tussen maar als je een grap met ze maakt en weet hoe je met hun om moet gaan doen ze alles voor je
    egyptenaren zijn erg aardig
    wat jullie meegemaakt hebben komt zelden voor

3. jackyrosetta

jackyrosetta New Member

Lid geworden:
    17 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil hier even op reageren.
    ik ben nu al 4 keer in sharm geweest en het bevalt mij zeer goed. heb nergens problemen meegehad.
    iedereen was even aardig,de ervaringen van peter zijn heel erg,maar ik heb mijn verblijf in sharm nooit zo ervaren.

4. efhkefh

efhkefh New Member

Lid geworden:
    7 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ooit meegemaakt in Tunesie en ik ga nu na 5 jr EYpte maar eens proberen (durfde gewoon niet meer op vakantie) Tunesie konden anderen zich ook niet voorstellen. Waarschijnlijk tref je gewoon precies de verkeerde en krijg je daarna een verkeerde instelling

5. Danielle_baars

Danielle_baars New Member

Lid geworden:
    20 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Nou ik kom elke twee maanden in Sharm el Sheikh en ik heb het er altijd enorm naar mijn zin! Ik ben een meisje van 19 jaar en blond en als je een beetje van je af kan bijten komt dat allemaal best goed. Wat jullie hebben meegemaakt komt bijna nooit voor. Overal heb je slechte en goeie dingen gewoon doen hoor sharm hartstikke leuk!!!!

6. Marjolein Koole

Marjolein Koole New Member

Lid geworden:
    13 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Jeetje dan wil ik niet weten waar jij in Sharm el sheikh hebt gezeten want ik woon hier nu al bijna 3 jaar en die onzin heb ik nog nooit gehoren of gezien.
    Dan heeft die geene vast wel iets ergs onbeleefd tegen die persoon gezegd als ze zo reageren.
    ik durf hier sneller savonds over straat dan in nederland.
    De mensen hier doen niks kwaad en daarbij ben ik ook een dame.
    En tuurlijk proberen mensen of je in hun winkeltje komt kijken, maar als je netjes nee dankje zegt dan gaan ze daar al mee akkoord die mensen proberen ook enkel maar hun boterham te verdienen.
    Sharm el sheikh is gewoon een leuke plek met veel leuke voorzieningen en activiteiten!
    Raad het iedereen aan!

Chris van Erne vindt dit leuk.
  7. Maurice Meijer

Maurice Meijer New Member

Lid geworden:
    26 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn 2x in Sharm El Sheikh geweest en ook wij werden erg lastig gevallen buiten ons complex. Vooral in de smalle straatjes werd aan je getrokken om in de winkel te komen. Waarom begrijpen mensen niet als je gewoon in winkel blijft je meer klanten zult krijgen. Ik heb dit gevraagd aan iemand in een sjiek winkelcentrum die dit niet deed en hij gaf aan dat hij zelf een opleiding had en het zo had geleerd en de mensen in de andere winkels niet beter wisten omdat iedereen het deed. Wij vinden Egypte geweldig bij ons hotel en om te snorkelen, maar buiten het hotel zie je ons echt niet meer. Dus ik ga wel mee met Peter.

8. bdegraaf

bdegraaf New Member

Lid geworden:
    14 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik nog nooit van gehoord of gezien
    Ik kom daar al jaren 3 x per jaar.

9. Mirabel

Mirabel New Member

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Peter zegt is wel erg kort door de bocht. Wellicht moet hij eens nagaan bij zichzelf hoe híj zelf de mensen benaderd!
    Wij hebben in ieder geval nog nooit problemen gehad in wat voor islamitisch land dan ook.

10. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben in Hurghada ook vervelende ervaringen, we werden sávonds in down Town afgezet en voor we het wisten zaten we al in een shopje, de deur ging achter ons dicht en die man probeerde ons van alles en nog wat aan te smeren, om van het "gezeik"(sorry) af te zijn hebben we maar een sjaal gekocht waar we schandalig veel voor betaald hebben (€20,-) en ook toen was de persoon geenzins van plan om ons te laten gaan. We hebben het echt heel vriendelijk geprobeerd en toen dat niet hielp zijn we idd wat minder aardig geweest maar beslist niet grof. Efin ook voor ons een vervelende ervaring we zijn die vakantie maar niet meer naar destad geweest. vorig jaar in El Gouna hebben we niets geen last gehad, dus het kan schijnbaar ook anders.

11. miriambee

miriambee New Member

Lid geworden:
    26 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat iemand binnnenkort naar Sharm?
    Ik heb een heel speciaal en dringend verzoek.
    m.b.t. een hondje

Graag mij mailen.
    Ik geef u er 50 euro voor als u mij helpt.

gr.
    Miram

12. miekematheve

miekematheve New Member

Lid geworden:
    22 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan binnenkort voor de 6de keer naar Egypte en kijken weer enorm uit naar onze vakantie, natuurlijk willen de mensen in de centra je met alle mogelijke middelen in hun shop krijgen, dat is hun boterham! En dat ze dit op een andere manier doen dan bij ons??? Logisch of niet??? Is ook een deel van de charme van een ander continent.
    Als Egyptenaren bij ons winkelen vinden ze onze manier van doen ook niet normaal maar ik ga er vanuit dat men de regels van het land waar ge naartoe gaat respecteert!!! Als je op een vriendelijke manier "no thank you" zegt dan haken de meesten af van de eerste keer.
    Ik heb ook ééns meegemaakt dat een puber niet tevreden was met de 2 euro fooi die ik hem gaf, ik heb ze dan terug genomen en voor zijn ogen aan een kleinere jongen gegeven. Maar hoe zijn pubers bij ons??? Altijd beleefd???
    Natuurlijk is het logisch dat de mensen van het hotel de gasten afzetten bij souvenirsshops van hun familie, hoe zou je zelf zijn??? Die mensen moeten daarvan leven, dat is hun boterham en die gun je toch liever aan je familie dan aan iemand anders niet?
    Ik vind Egyptenaren aangename mensen en ik kan iedereen alleen maar de raad geven om zich een beetje te informeren naar de cultuur van het land waar je naartoe gaat.

13. ikbengek

ikbengek New Member

Lid geworden:
    22 okt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij gaan voor de 2e keer terug naar Egypte volgende week! In de zomer zaten wij in Hurghada, natuurlijk is het zo dat de Egyptenaren opdringerig zijn voor hun winkeltjes. Onze truc was niet op de stoep lopen maar wat meer aan de zijkant van de weg, nergens last van!! En als je dan een keer een leuk winkeltje ziet kun je er op af gaan, door beleefd te doen en af en toe een grapje te maken zijn zij ook beleefd tegen jou. Het is jouw geld en je kunt er mee doen wat jij wilt! Tip: Probeer zoveel mogelijk gepast te betalen! Vooral in taxi's.

Het is een heel erg mooi land, ontzettend lekker weer, heel veel te zien (cairo, luxor, snorkelen, duiken noem maar op) met aardige maar arme mensen. Kortom: topland!

14. match1509

match1509 New Member

Lid geworden:
    26 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    OO O Ik wil hier kort over zijn HET kan ( en ligt meestal ) ook aan de tourist zelf liggen. Respect is een schone zaak . Blijf anders lekker thuis aan de boerenkool..
    Ik geniet van deze mensen ...

15. R.Suiker

R.Suiker New Member

Lid geworden:
    19 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ben benieuwd!Wij gaan 16 mei!Heb er gemixte verhalen van gehoord!maar met Peter kan ik me inleven!

16. henkdeknegt1

henkdeknegt1 New Member

Lid geworden:
    14 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ben nu 5 keer in sharm geweest en 3 keer in nhurghada en heb mn zakken vol van die lui.zeg je no thank you tot drie keer toe blijfen ze nog zeuren nbooit maar nooit meer egypte echt waardeloos volk money money money alloes draait erom

17. Inge Hellings

Inge Hellings New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon al bijna 7 jaar in Sharm el Sheikh en inderdaad shop verkopers vallen je wel eens lastig en nl. met 3 vragen :
    1. where you from?
    2. what's your name?
    3. Have a look at my shop

Indien U beleefd chokran (nee) zegt, haken ze af en het is me op die 7 jaar nog nooit voorgekomen dat kinderen naar je spuwen!!!! In het begin vond ik het soms ook vervelend, maar alles hangt ervan af hoe je ermee omgaat en heb dan ook nooit problemen gehad.
    Jammer dat Peter een nare ervaring heeft gehad, maar als ik tussen de regels kan doorlezen denk ik dat hij een heel nerveus persoon moet zijn en dan ben je hier niet op je plek : geduld is hier de boodschap! Behandel je naaste zoals je zelf wilt behandeld worden!!!!!

18. switsch35

switsch35 New Member

Lid geworden:
    7 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom al 9 jaar in Egypte en ben daar nooit lastig gevallen. Ze zijn wat vrijer in de omgang. Vergeet niet dat een hele familie moet leven van de omzet van hun winkel. Gedraag je als gast en niet als de rijke betweterige westerling. Koop geen dingen op straat, geef geen geld aan bedelaars en je kunt rustig kijke, kijke en niet kopen.

19. melpaul1969

melpaul1969 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een wissellende berichten; ik ga in Juli twee weken naar Hurghada met mijn zoon;
    goed voorbereiden op de cultuur is een must;
    en verder ben ik erg benieuwd; en heb er zin in!

20. Josephine minten

Josephine minten New Member

Lid geworden:
    1 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vertrek op 11-4 2011 naar Sharm..
    alleen nu ben ik op zoek naar nederlanders die daar al wonen of in die periode ook naar toe gaan.
    want het is mijn eerste x naar egypte en is dan makkelijk als je iemand hebt die je eigen taal spreekt !!

grtjss Jo

Deel Deze Pagina