route calgary-vancouver: top 5

Discussie in 'Canada' gestart door liz@tcgo.nl, 12 jun 2008.

1. liz@tcgo.nl

liz@tcgo.nl New Member

Lid geworden:
    12 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Canada-fans,

Mijn vriend en ik gaan de komende zomer 3 weken naar canada vanaf half augustus tot begin september 2008. We komen aan in Calgary en vliegen terug vanuit Vancouver. We huren aldaar een auto en zijn van plan om te gaan kamperen. Nu we ons aan het orrienteren zijn op interessante, mooie routes en plaatsen zien we door de bomen het bos niet meer. We hebben een aantal persoonlijke sites met reisverhalen bekeken en de lonely planet al aangeschaft...

Wij houden van wandelen, fietsen, veel natuur een actieve vakantie en een vleug culturele activiteit.

Mijn vragen: Is het verstandig om van te voren een route te plannen? Kan jij een top 5 noemen van de plekken die echt de moeite waard zijn om te bekijken (route calgary-vancouver) Want...wij weten het echt niet meer!

alvast hartelijk dank! Groet, Lisette

2. walliededas@hetnet.nl

Lid geworden:
    26 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej Lisette,
    Er bestaat ook zo iets als tè veel informatie.
    Een top5 samenstellen wordt dan steeds moeilijker. Tussen Calgary en Vancouver kun je overigens zonder moeite een top100 bedenken. En dat is dan ook vaak het probleem, want wat te schrappen van de lijst?
    Om te beginnen zou ik bij een reisboekwinkel een wegenkaart kopen. Vanuit Calgary heb je, even kort samengevat, drie keuzes: Onderlangs, middendoor of bovenlangs. Alle drie routes zitten boordevol hoogtepunten aan bezienswaardigheden.
    De route bovenlangs via Banff, Lake Louise, Jasper, Valemount ligt zo'n beetje vast tot aan Clearwater.
    De route onderlangs kun je vanaf de Bow Valley Parkway tussen Banff en L.L. al enigzins variëren(b.v. Hwy 93 of eerst Hwy 1 en dan Hwy 95)
    De route middendoor kun je ook vanaf Revelstoke combineren met de zuidelijke route.
    Ik zou zeggen, kies voor één van deze mogelijkheden en leg je erbij neer, dat je heel veel gaat missen. Dat is, helaas, onvermijdelijk. Daar staat tegenover, dat, welke route je ook kiest, er heel veel moois te zien zal zijn, welke route je ook kiest. Mogelijkheden om te wandelen en te fietsen zijn er overal volop. Ook qua natuur en cultuur zul je volop aan je trekken komen.

Veel plezier met de voorbereiding en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groet,
    Wallie.

3. k.kluit

k.kluit New Member

Lid geworden:
    19 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Lisette,

Zoals het spreekwoord zegt, er zijn meer wegen.....juist. En er zijn heel erg veel mooie wegen in Canada dus het is geen gemakkelijke vraag. Je zal toch zelf die keuzes moeten maken.
    Een advies wil ik je meegeven, de Icefield Parkway en omgeving moet je absoluut gereden,gezien en beleefd hebben. Alleen daar kun je al een vakantie aan besteden.
    Je hebt al veel sites bezocht zeg, je. Ik weet niet of je al op onze site geweest bent maar daar vindt je in ieder geval hoe wij het gedaan hebben. Incl videofilmpjes om je een nog beter beeld te vormen.
    Rondje West Canada
    adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

Succes met het maken van je keuzes en laat nog eens weten wat het geworden is.

Greetzz
    Toon

4. xander

xander New Member

Lid geworden:
    13 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig kun je via www.google.nl/maps je eigen kaarten maken. Je kan de route's intekenen. Zo kom je langs de plaatsen op de kaart en deze kun je weer bij google invoeren en zien wat er te doen is in de plaats. Wij zijn zo zelf ook onze reis naar Canada aan het plannen. Wij gaan overigens in dezelfde periode. Veel plezier met de voorbereiding
    ;-) Xander

5. hanshaen

hanshaen New Member

Lid geworden:
    27 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Lisette,
    Wij (gezin met 2 kinderen) zijn net terug uit Vancouver (26 juli 2008) en hebben een reis met een camper gemaakt van 3700 kilometer in 3,5 week, de kilomteres gaan wel maar de tijd is veel te kort, er is zoveel te zien en te wandelen. Indien je voor de zuidelijke route van Wallie neemt vergeet dan zeker niet de Kettle railway in Manning park te doen op een fiets of te voet.
    Kijk tevens hierop marktplaats om voor een koopje de Nationale Parkenpas op de kop te tikken (zijn 1 jaar geldig)

Veel plezier, Hans
    Indien je meer info wil mail maar even

6. reisfan

reisfan New Member

Lid geworden:
    10 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Canada-fans,

Banff en Jasper (Rockies) zijn allebei echt de moeite waard, vooral met de Icefield Parkway ertussen.... Banff is groter maar ook duurder en toeristischer.

Lisette: ik neem niet aan dat je je auto toevallig bij www.easycar.nl hebt gehuurd?

of heeft iemand anders misschien ervaring met autoverhuur-sites? (ben laatste keer met openbaar vervoer gereisd)

alvast bedankt!

7. Jensen

Jensen New Member

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De beste camping route van west-canada vind je op de site van rent-a-tent-vancouver en dan op de link camping tour. (http://www.rent-a-tent-vancouver.com/Default.aspx?page=Camping#2). Heel veel info staat erop, Rockies, okanagan, Calgary,Vancouver etcetera.

Deel Deze Pagina