Route - 3 weken

Discussie in 'Thailand' gestart door jitsketje, 3 sep 2012.

1. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Daantje: Het is 2 minuten lopen vanaf het strand dus daar doe ik het wel voor!! De prijzen zijn bij hun echt heel erg goed ook in het hoogseizoen waar ik in reis. Verder ziet het er goed uit en lees ik alleen maar positieve reviews.

2. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, het ziet er erg leuk uit, de prijzen zijn erg laag en de reviews zijn ook lovend, ik hoor nog heel graag hoe het er was.

3. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik laat het zeker weten!
    Kan niet wachten er heen te gaan, haha.

Vanavond wil ik de knoop door hakken welke route ik ga nemen zodat ik de data's kan vastleggen en de vluchten kan boeken.
    Waar kan ik het beste de nachttrein boeken?

Nog even voor mijn route en gemoedsrust omdat er niet veel over te vinden is.
    Ik kan dus vliegtuig in Trang naar Bangkok die einde middag vertrekt halen vanaf Koh Lanta in 1 dag. Dus ochtend weg in Koh Lanta en in de middag vliegtuig vanaf Trang?

4. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Vliegtuig in Trang gaat om 11.25uur of 18.55uur.
    Dus dan zal 18.55uur wel een mooie tijd zijn!

5. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat kan, haal je makkelijk.
    De nachttrein kan je hier boeken, even op eng clicken als je geen Thai spreekt of leest.
    www.thairailticket.com pas 60 dagen van te voren te boeken en je hebt een credit card nodig.

6. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Of het vertrek uit Trang 18:55 wel een mooie tijd is durf ik niet zeggen. Het is al quasi donker op dat uur, voeg daar nog je volgende reisbestemming aan toe ... Ik lees dat je onder de 500 bht per nacht wil blijven, dat maakt omgerekend 4 tassen koffie in een Belgisch doorsnee restaurant.

7. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem vanaf het vliegveld in Bangkok dan wel een taxi naar mijn guesthouse/hotel omdat het donker is. Dat zal qua prijs wel meevallen denk ik? Je komt met AirAsia wel op ander vliegveld aan dan vanuit Nederland.

Is onder de 500/600baht echt zo gek?
    Ik dacht dat dat vrij normaal was in Thailand.
    Ik hoef dan dus ook niet enorme luxe hoor. Gewoon een kamer, bed, douche en dan ben ik tevreden. Het mag altijd luxer :p
    Als ik iets in mijn hoofd haal wat niet haalbaar is dan hoor ik het ook graag dan stel ik mijn verwachtingen weer even bij, haha.

8. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nokair vliegt om 17.00uur, is ook nog een optie!
    Aaah, lastig dit, haha.

9. Annelies

Annelies New Member

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze ook gezien en ziet er wel leuk uit ook. Ze hebben er geloof ik 5 kamers, heel basic maar zover ik kon zien schoon. Perfecte locatie!!
    http://www.orientalgardenchiangmai.com/guesthouse.html

10. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel neem dan deze optie van Nok air, sluit dat niet beter aan met de check out time in Ko Lanta... ik weet het niet, ben nooit in Ko Lanta geweest. Heugh, de taxi uit Don Muang waar momenteel de goedkopere vluchten landen zal ongeveer 650 bht kosten ( dat was de prijs van jaren geleden )

11. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zou een goede optie kunnen zijn.
    Is wel iets duurder.
    Weet iemand hoeveel kg bagage je mee mag met Airasia?
    Bij Nokair was dit 15kg nu hoop ik daar niet boven te zitten met mijn backpack maar goed je weet het nooit, haha.

12. Maliana

Maliana New Member

Lid geworden:
    6 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Air Asia is handbagage gratis, voor de rest betaal je. Boek dit wel met je ticket, ter plaatse kost het duurder. Je betaald een toeslag voor 15,20 of 25 kg. Voor 15 kg betaal je rond de 250 bht. Let op, bij boeken moet je goed op letten dat je de verzekeringen die ze je aan willen smeren niet accepteer. Check ook bij stoelreservering, je word soms automatisch op de duurdere stoelen gezet dus ook daar betaal je weer meer voor. Bij nokair is de prijs die je in beeld ziet ook daadwerkelijk de prijs.

13. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok!
    Dan komt Nokair dus niet echt duurder uit dan Air Asia.
    Dat scheelt weer.
    Want mijn backpack mag vast niet mee als handbagage :p
    Dan wordt het gewoon NokAir voor Trang-BKK en ik wil toch onder de 15kg blijven en dan ga ik shoppen in Bangkok de laatste dagen, haha.

14. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom neem je eigenlijk niet de Nachttrein terug naar Bangkok dan sla je 2 vliegen in 1 klap, vervoer en een nacht,je kan op je gemak vertrekken vanuit Koh lanta 's avonds neem je de trein en je bent dan 's morgens vroeg in Bangkok en kan dan meteen door naar waar je heen wil, geen tijdverlies, wij vinden het perfect en we slapen er altijd best goed.

15. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben niet echt een goede nachttrein slaper, haha. Daarbij is het verschil tussen de prijs van de trein en het ticket maar heel erg weinig.
    Al spaar je wel één nacht in BKK uit natuurlijk.
    Tsjaah! Je zet me weer voor een dilemma.
    Opzich wel een mooie optie eigenlijk als ik er zo nog beetje over nadenk, haha.
    Hoelaat gaat de trein? Weet je dat toevallig en vanuit Trang is dat rechtstreeks naar Bangkok? Hoelaat ben kom je dan in BKK aan?

16. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De trein vertrekt vanuit Trang om 17.25 en komt aan in Bangkok om 8.35

ANF24
    1
    Berth
    Lower Berth = 1480/Upper Berth = 1280

ANS40
    2
    Berth
    Lower Berth = 831/Upper Berth = 761
    Het engelse woord voor bed is blijkbaar moeilijk voor de Thai.

Heb je al eens in de trein geslapen? Je hebt gewoon een bed met dekens en een kussen.

17. jitsketje

jitsketje New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, Berth.
    2de klas was prima toch?
    Want dat scheelt ook nog wel weer wat in prijs.
    Heb al paar keer in de trein geslapen en heb daarvan 1x super goed geslapen en de rest eigenlijk amper geslapen. Dat overleef ik verder wel voor een keertje hoor.
    Hoe is dat in Thaise treinen eigenlijk. Is er drinken/eten te koop? Gewoon normale toiletten?
    Ik denk dat ik gewoon voor de nachttrein ga!! Je hebt me overgehaald.

18. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk :) ha,ha,
    2e klas is zeker prima, eten en drinken is er volop, de wc tja, wat moet ik hier van zeggen, zoek even op dit forum, een tijdje terug is er behoorlijk wat over geschreven.
    Het valt wel mee, je moet alleen geen smetvrees hebben, in eerste instantie nam ik de gewone wc maar achteraf is het toch beter om de Thaise te nemen, het gat dus, dan hoef je zeker niks aan te raken.
    Tandenpoetsen doe ik altijd pas bij aankomst in mijn hotel, dat kan ik echt niet in de trein.
    Ik ben een behoorlijke viesneus en ik reis graag met de nachttrein, hopelijk zegt dit genoeg, gewoon doen dus.
    De bedden zijn echt gewoon schoon hoor, alles komt uit plastic.

19. Daantje

Daantje New Member

Lid geworden:
    6 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog iets, ik ben ooit met de trein naar oostenrijk gegaan maar dat is niet te verglijken met Thailand.
    Mijn oren hebben toen nog 2 dagen na gesuisd, dat heb ik in Thailand dus niet, komt misschien ook omdat een auto harder gaat dan deze trein.

20. templeflower

templeflower New Member

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Guest house Chiang Mai: mooie locatie de standaard kamers weet ik niet (wij hebben deluxe gehad) maar de acco is schoon en heeft zelfs een groen tuintje :>) Inclusief ontbijt

http://www.riversidehousechiangmai.com/photo_album.html

Deel Deze Pagina