Rondreis Java met Rachmanreizen

Discussie in 'Indonesië' gestart door Jose S., 25 sep 2014.

1. Jose S.

Jose S. New Member

Lid geworden:
    25 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Van 14 tot en met 26 juli hebben wij (2 volwassenen, 2 kinderen van 14 en 17 jaar) een individuele rondreis op Java gemaakt met Rachmanreizen. Grotendeels hebben wij gebruik gemaakt van de voorbeeldreis, maar hier en daar hebben wij er onze persoonlijke invulling aan kunnen geven. Het was in 1 woord: fantastisch! Onze Nederlands sprekende gids Ekko heeft ons geweldig begeleid. Niets was hem te veel. Bij Rachman thuis was een unieke ervaring. Hier kwamen we echt tot rust in een voor ons ongewone omgeving: de schoonheid van de sawa's en bergen, de rust en zonder de hectiek van het gewone- en digitale verkeer. Een echte aanrader. Een kleine greep uit onze reis: Salak Mountain, Anklungschool in Bandung, Yokyakarta, Merapi vulkaan, raften, Borobodur, Prambanan, Bromo, Sukamade. Onze ervaring met Rachmanreizen: Super! Zowel het contact met Lex Romeijn (contactpersoon in Nederland) en Rachman verliep heel erg prettig. Wij bevelen hen dan ook bij iedereen van harte aan!

2. Tamara W-B

Tamara W-B New Member

Lid geworden:
    19 feb 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    In januari 2015 heb ik samen met mijn moeder een rondreis gemaakt door Java. Onze 'roots' liggen daar en het was daarom ook een droom die uitkwam om dit land nu eens echt te zien en ervaren.
    Via Rachmanreizen heb ik deze individuele rondreis geregeld en ik zou het zo weer op deze manier doen. Wij hebben echt de reis van ons leven gehad!

Onze chauffeur meneer Halim en onze gids Eko hebben alles eraan gedaan om ons te helpen onze roots te daadwerkelijk te vinden. We hebben een geweldige week met hen gehad, zulke lieve en warme mensen met het hart op de goede plek. Ditzelfde geldt voor meneer Rachman en zijn familie. De tijd op de homestay heeft indruk gemaakt. Een prachtige plek midden in de rijstvelden. De vrouw van meneer Rachman kan echt goed koken en ze zijn zeer gastvrij. Ook zijn wij bij de familie van meneer Halim geweest, ontzettend lieve mensen. Wij hebben ons heel veilig gevoeld met meneer Halim en Eko op reis, zowel op de drukke autowegen als op straat of bij de meer toeristische bezienswaardigheden. Zij waren zeer behulpzaam en dachten ook echt na over wat bij ons zou passen qua dagprogramma. Zo heeft mijn overgrootopa gewerkt op een suikerplantage en gingen zij op zoek naar de specifieke plek waar deze heeft gestaan met behulp van de lokale bevolking. Het leek het programma spoorloos wel! Ook vonden wij het huis waar mijn oma geboren is, wat heel bijzonder was. Meneer Halim en Eko hadden als verrassing een bezoek een suikerfabriekmuseum geregeld, heel leuk om te doen.

Wat ik heel fijn vond aan deze manier van reizen was dat het heel relaxt was, we hoefden zelf nergens aan te denken en konden echt genieten. Daarnaast is het heel flexibel, je kunt zelf aangeven wat je wilt. Ik heb van tevoren namelijk getwijfeld over een groepsreis omdat ik samen met mijn moeder in een korte termijn veel wilde zien. Ik ben echt heel blij dat ik de keuze heb gemaakt voor Rachmanreizen, zeker nadat ik heb gesproken met medereizigers in de treinrit van Bandung naar Yogjakarta. Niet dat ik denk dat er iets mis is met groepsreizen, maar het tempo en programma is dan toch anders en dat moet bij je passen. Ik werd bevestigd in de indruk dat wij het 'echte' Indonesië hebben leren kennen door deze manier van reizen.

Het regelen zelf was heel prettig doordat ik van tevoren contact had met Lex Romeijn. Ik heb hem veel vragen gesteld die altijd netjes werden beantwoord, ook dacht hij mee over de invulling van ons programma, passend bij onze wensen. Betaling van tevoren gedaan, wat ik enigszins spannend vond maar achteraf ook heel logisch omdat er zaken van tevoren moeten worden geregeld (en betaald) door meneer Rachman en zij daarna niet het risico kunnen lopen dat mensen na een reservering toch niet komen opdagen.
    Overigens krijg je bij reserveren een mooi reisoverzicht met handige tips erbij.

Kortom, ik kan het iedereen aanbevelen, het was echt geweldig!

Tip: kleding over? neem mee voor de eerste dagen en laat achter bij familie Rachman, zij verdelen het over de mensen in de Kampung. Scheelt in de koffer op de doorreis en deze mensen zijn er echt ontzettend blij mee!

3. boompie

boompie New Member

Lid geworden:
    7 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij hebben van 24 april tot 4 mei 2015 met Rachmanreizen 11 dagen over Java rondgereisd. Yusuf was onze chauffeur en gids. Een zeer relaxte man, die weet veel over Java. Het was met ze drieën erg gezellig en Ysuf hield altijd rekening met onze wensen. Ook wij zijn 3 dagen bij de familie Rachman in huis geweest. Het was daar fantastisch. de rust, kookkunst van Roomshie en de oorspronkelijkheid waren indrukwekkend. De armoede is erg groot. de hoogte punten waren : bij de familie Rachman,treinreis naar Yokyakarta en de Bromo. Minder leuk vonden we de erge lange auto ritten van 10-12 uur over een zeer over bevolkt eiland. Dat is dus niets voor ons, zijn we achter gekomen. maar als je dat prima vindt, of als je wat langer de tijd neemt......geniet er van, ga 2 dagen naar de Broma ipv 1 nacht en vraag Ysuf als chauffeur!
    Een reis voor ervaringen en belevenissen, volledig ingericht op wat jij wilt.
    Gert en Vera

4. Lex123

Lex123 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Commentaar van Rachman Reizen:
    Wij attenderen altijd al onze gasten erop dat reizen vermoeiend is in Java (Indonesie) en dat de reistijden van Yogya naar Bromo en door naar Bali lang zijn.Helaas hebben veel toeristen haast om overland door te reizen naar Bali.Een goed alternatief is de trein van Yogya naar Malang, ook lang maar lekker ontspannend en luxe

Deel Deze Pagina