reizen in the southwest

Discussie in 'Verenigde Staten' gestart door Michel op den Brouw, 18 jul 2009.

1. Michel op den Brouw

Michel op den Brouw New Member

Lid geworden:
    18 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk er over om in maart 2010 een trip te maken van Phoenix, arizona, naar San Francisco, California. Ik wil graag per gehuurde auto reizen en een aantal hightlights zoals Las Vegas, grand canyon, bryce canyon, monumnet valley aandoen. Vermoedelijke reistijd: vier weken. Graag verneem ik het budget waar ik per dag (of voor de hele trip) rekening mee moet houden.

2. globye

globye New Member

Lid geworden:
    29 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Budget per dag reken op 100 USD exclusief hotels. Reizen in maart kan echter wel problemen opleveren. Veel van de highlights kunnen dan onder een dik pak sneeuw liggen (Bryce!) en veel passen zijn dan gesloten. Houd er ook rekening mee dat de afstanden enorm zijn. 700 km op een dag is heel normaal, en een stevige en comfortabele auto is zeer aan te raden. Een goede aankoop is een koelbox waar je oa dranken en etenswaren koel in kan houden. Door in te kopen in de supermarkt kun je aardig besparen op je budget.

3. berkhout_33

berkhout_33 New Member

Lid geworden:
    2 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in 2009 halverwege mei vertrokken voor tocht van Denver naar San Francisco. Je hebt dan nog aardig "last" van de sneeuw. Vooral in de Rocky Mountains zijn nog veel wegen dicht, maar het zorgt wel voor prachtige plaatjes. Sneeuw in Yosemithe is ook prachtig!

Je kan redelijk goedkoop de vakantie doorkomen. Overnachten is niet erg duur, vooral buiten de zomermaanden. Ga je overnachten in een Nationaal Park is het wel verstandig een hotel vooraf te boeken. Zeker als je in een weekend daar bent.

Bespaar niet op je auto. Neem er liever een die te groot is en comfortabel, want je zit er de hele vakantie in. Afstanden zijn wel groot, dus comfortabel reizen is dan wel prettig.

Een aangezien je 4 weken gaat, niet haasten!

Deel Deze Pagina