reistijd van Koh Chang naar vliegveld BKK

Discussie in 'Thailand' gestart door au321, 14 jan 2008.

1. au321

au321 New Member

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen hoeveel reistijd uitgetrokken moet worden van Koh Chang-vliegveld Bangkok? Wij moeten nl. om 10.50 uur het vliegtuig halen naar Nederland. De 1e ferry naar het vaste land gaat om 06.00 uur en duurt 50 min. Hoe lang duurt het met een taxibusje om vervolgens op de luchthaven aan te komen?

2. bodevries@orange.nl

bodevries@orange.nl New Member

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lukt je nooit, volgens mij is het zo'n 4 à 5 uur reizen en je moet minstens 2 uur van te voren op het vliegveld zijn.

3. Birkit

Birkit New Member

Lid geworden:
    23 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat red je niet au321
    Vanaf het vaste land deed ik er 5 uur over om naar Bangkok te komen.
    Heb genoeg verhalen gehoord met een langere reistijd. Met een taxibus zal het iets korter zijn, maar dan nog zeker een paar uur.
    Als ik jou was, zou ik ervoor zorgen dat ik de dag ervoor al in Bangkok ben, dan kun je die ochtend op je gemak met bijvoorbeeld de airport bus naar het vliegveld.

Want dit ga je zeker niet redden!

4. Mojo5

Mojo5 New Member

Lid geworden:
    24 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ook onze ervaring was vanaf Jomtien beach ruim 4 1/2 uur met busje/boot.
    Ik zou zowieso nooit riskeren om pas op dezelfde dag van terugreis in Bangkok aan te komen als de reis er naartoe langer dan een uur duurt.Maar zelfs dan, remember "This is Thailand-relax", dit betekent dat ook zomaar een trein/bus/ boot verbinding kan wijzigen/ uitvallen...en je zou maar op de dag van terugkeer te laat komen! (dan liever een dag van tevoren).

5. marleenn1977

marleenn1977 New Member

Lid geworden:
    14 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmmm, nee die gok zou ik ook niet wagen, lijkt me erg stressen ook al zou je het net wel halen. Als ze je dan nog eens even ergens een maaltijdje willen slijten zit jij op hete kolen...

6. au321

au321 New Member

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, duidelijk. Dit gaan we dus niet doen.
    Alternatief : niet naar Koh Chang maar naar Koh Samui. Na enig zoekwerk schijnt Air Asia op Surat Thani-BKK te vliegen. Heeft iemand ervaring met deze vliegmaatschappij? Hoelang duurt de oversteek Surat Thani-Koh Samui?

7. bodevries@orange.nl

bodevries@orange.nl New Member

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je vliegtuig om 10.50 uur vertrekt ga je dit ook zeker niet redden. De enige mogelijkheid is dan misschien nog een rechtstreekse vlucht van Koh Samui naar Bangkok, dit kan geloof ik alleen met Bangkokair. Waarom ga je niet gewoon de dag van tevoren terug naar Bangkok. Als de boot of het vliegtuig niet gaat of vertraging heeft dan zit je met een groot probleem. Ik zou dat risico echt niet willen lopen.

8. j.m.a.hidding

j.m.a.hidding New Member

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaring, maar wij vliegen ook om 10.50 terug. LTU zeker? Wij komen die dag ervoor ook van Koh Samui, en dat moet je echt niet doen op de dag zelf hoor! Je moet ook nog eens ca. 2 uur van te voren er zijn (uiterlijk 90 minuten van te voren inchecken. Als je het jammer vindt van je laatste dag vlieg je toch gewoon het einde van de middag of 's avonds terug die dag ervoor. Dan kun je 's ochtends nog op het strand liggen o.i.d.

9. Birkit

Birkit New Member

Lid geworden:
    23 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Neeeee! Wel naar koh chang gaan! Ik ben er in november/december geweest: aanrader!
    Wat is het probleem? Je kunt er toch gewoon voor zorgen dat je de dag van tevoren al in Bangkok bent? Dat doet vrijwel iedereen hoor. In Thailand kun je de gok niet nemen om alles in een paar uur te willen proppen..

10. j.m.a.hidding

j.m.a.hidding New Member

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom naar koh chang ipv koh samui en omgeving? Zelf willen na 2 weken rondreizen als hoofdeiland naar Koh Phangan met uitstapnachtjes naar Koh Tao en als laatste Koh Samui. Ik heb het idee dat daar meer te doen is, meer te zien is, en mooier is. Of heb ik het mis?

11. Birkit

Birkit New Member

Lid geworden:
    23 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet naar samui geweest, dus ik kan het niet zeggen. Ik kan alleen zeggen dat koh chang echt de moeite waard is. Ik ben daar ook veel mensen tegengekomen die chang mooier vinden dan samui, maar dit blijft persoonlijk.
    Maar koh chang heb ik echt als heel mooi en heel gezellig ervaren!

12. j.m.a.hidding

j.m.a.hidding New Member

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, klinkt ook goed. Wat heb je daar zoal gedaan behalve heerlijk relaxen natuurlijk?
    Ik heb nog 6 maanden om te plannen, dus kan nog alle kanten op.

13. mitchel boelee

mitchel boelee New Member

Lid geworden:
    15 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook nog vanaf het vaste land bij ko chang naar bangkok vliegen. dat is nog geen uurtje.misschien een optie als je toch naar ko chang wilt?

14. Birkit

Birkit New Member

Lid geworden:
    23 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jannes: koh chang heeft een erg mooi park. Ik heb er verder weinig gedaan: alleen watervallen bezocht, op olifant door jungle gereisd en boottocht naar kleine eilandjes gedaan.
    Maar er is genoeg te doen!

15. max velda

max velda New Member

Lid geworden:
    3 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ,daar zat even op dit forum,en mijn vraag is wie weet hoe lang het vliegen is van bkk-koh chang,(trouwens is hier wel een vliegveld)als ik dit zo lees gaat ieder met de boot

16. Theo Meijer

Theo Meijer New Member

Lid geworden:
    25 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bangkokair is de enige maatschappij die op Trat vliegt. Dit is het dichtsbijzijnde vliegveld bij Koh Chang.
    Persoonlijk zou ik ook voor Koh Chang kiezen en uitstapjes naar een van de andere eilandjes (ongeveer een 40) in de buurt is zo geregeld.

Deel Deze Pagina