reiskosten China

Discussie in 'China' gestart door beenderhaven, 15 apr 2012.

1. beenderhaven

beenderhaven New Member

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben van plan met mijn gezin (vrouw, dochter van 14) in augustus drie weken door China te reizen, aanvliegend op Beijing en dan terug via Sjanghai. Ik heb echter geen enkel idee wat dat aan reiskosten (trein, bus etc), overnachtingen (geen luxe, wel netjes) en eten (eenvoudig) zou kunnen kosten. Wat is de bandbreedte waarbinnen ik moet rekenen?

2. Croontje

Croontje New Member

Lid geworden:
    9 mrt 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Een late reactie waar je nu niks meer aan hebt, maar misschien handig voor andere mensen die dit lezen.

Een taxi vanaf bijvoorbeeld Beijing Airport kan je ongeveer tussen de 20 en 30 euro kosten als je richting het centrum gaat. Metro en bussen zijn vrij goedkoop. Voor een paar cent heb je al een enkeltje met de metro.

Eten is voor westerse begrippen vrij goedkoop. Voor een paar euro kan al ontbijten en lunchen.

Hotel is wat lastiger te zeggen. Het is namelijk echt in welke klasse je zoekt en natuurlijk waar. Je kan bijvoorbeeld al voor een tientje per persoon overnachten in een hostel in Beijing, maar kan net zo goed richting de 100,- lopen in een duur hotel midden in het centrum.

Kijk trouwens op bijvoorbeeld www.vakantienaarchina.nl of www.geledraak.nl
    Daar geven ze algemene informatie over een vakantie naar china.

3. ruttger

ruttger New Member

Lid geworden:
    20 mei 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    China kan heel goedkoop zijn. Ik heb althans behoorlijk goedkoop gereisd in China.

Slapen in hostels voor €3 tot €8 per nacht :)
    Maaltijd in goedkopere restaurants: €0,50 tot €2 per persoon.
    Metro ticket in Beijing: €0,30
    Bustickets in meeste grote steden: €0,20 per rit

Als je het probeert goedkoop te houden, dan is dat ook goed te doen. Sommige restaurants zien er armoedig uit, maar maken heerlijk eten voor weinig geld ;)

Hostels zijn altijd een goede keuze: netjes, gezellig en er wordt Engels gesproken door het personeel. Dat is in hotels niet altijd het geval.

Ik had zelf veel handige informatie gevonden op: http://www.chinatravelboy.com

Deel Deze Pagina