Problemen douane Brazilie airport

Discussie in 'Brazilië' gestart door Danoontje, 30 mrt 2010.

1. Danoontje

Danoontje New Member

Lid geworden:
    26 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een paar vraagjes:
    * Welk probleem kan ik verwachten als ik een goedkope vakantiereis inclusief vliegticket boek, en vervolgens niet op de betreffende retourdatum terugkeer, maar later terug vlieg (na drie maanden) naar Nederland?
    * Aan welke condities moet ik voldoen om mijn verblijf in Brazilie van 3 maanden, te verlengen naar 6 maanden?

Alvast bedankt!

Groetjes Danoon

2. Marcus

Marcus New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel simpel.
    Ga voordat die 3 maanden verstrijken naar de Policia Federal en vraag daar een verlenging aan van nog eens 3 maanden. Dat is de max als toerist zijnde.
    Dus 90 dagen mag je hier vrij verblijven, ik raadt je aan om dan zo een 5 dagen daarvoor naar de PF te gaan.
    Je betaald een taxa bij Banco Brasil en krijgt een stempel in je paspoort. Klaar!

Mbt de retourvlucht, een goedkope, vraag dat aan de tour operator. Want het is soms zo dat je ticket maar max 30 dagen geldig is en dus komt te vervallen. Dat betekend dat je vanuit NL een e-ticket moet boeken, of duurder, in Brazilië een ticket moet gaan boeken voor de terugreis.

3. christina05@live.nl

christina05@live.nl New Member

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet zozeer om een goedkoop ticket wat je boekt, maar als je terugkeert na de 3 maanden dan krijg je als eerste een boete. Als je van plan bent om langer te blijven in brazilie dan 3 maanden, dan raadt ik je aan om dat daar aan te geven bij het nederlandse consulaat en de federale politie in brazilie. Hun weten wat je verder kan doen. Waarom wil je langer blijven?

gr

4. christina05@live.nl

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ooh handig....we zeggen het zelfde..had het helemaal niet gezien :d

5. reikigroepstedebroec@hotmail.com

Lid geworden:
    27 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo Danoon
    mijn vriend had het zelfde probleem
    kon niet verlengt worden
    ga je later dan krijg je een Multa vertelde mijn vrien
    verders weet ik het ook niet
    informeer goed ok
    suses

6. reikigroepstedebroec@hotmail.com

Lid geworden:
    27 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    als je naar het Nederlandse consulaat gaat
    hoop dat je portuques of engels spreekt want Nederlands spreken ze daar niet ook zo iets doms

7. Marcus

Marcus New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @brasilboy,

waarom kon het niet verlengd worden? Ik meen toch echt dat je 90+90 dagen in Brazilië mag verblijven mits je voor het verstrijken van die eerste 90 dagen tijdig naar de PF gaat om een verlenging van nog eens 90 dagen aan te vragen.

Ja

8. Marcus

Marcus New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    @Brasilboy,

op het NL Consulaat Generaal te Sampa spreekt men wel gewoon Nederlands. Nu weet ik niet waar topic starter heen wilt, maar inden je problemen hebt, vraag gewoon naar een NL sprekend persoon.
    Verder mbt verlenging, je hoeft helemaal niet

9. Marcus

Marcus New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het Consulaat Generaal te Sampa werkt een gast, een Nederlander die je heel behulpzaam is. Altijd strak in het pak en met een bril op. Toffe gozer. Meen al 4 jaar werkzaam aldaar.
    Dit even als offside info.

10. christina05@live.nl

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey brasilboy, op het consulaat waar ik contact mee had toen ik problemen had ( ik was zo slim om met mijn nederlandse paspoort brazilie in te reizen en probeerde ook uit te reizen , maar was mijn braziliaanse paspoort vergeten waardoor ik problemen kreeg omdat ze zagen dat ik gewoon braziliaan was) spraken ze gewoon nederlands. Hoeveel consulaten zijn er in brasil? heb namelijk geen idee, ik heb het over het consulaat in SP.

11. Danoontje

Danoontje New Member

Lid geworden:
    26 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hummm,

bedankt voor de tips. Gewoon dus naar de FP. Dit heb je hoop ik in elke stad? Ik wil 6 maandjes gaan (2 X 3 maanden) om hier en dqaaqr vrijwilligerswerk te gaan doen.

groetjes

12. christina05@live.nl

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het dan niet mogelijk om via de organisaties waar je vrijwilligers werk gaat doen een visum te krijgen of dergelijke?

13. christina05@live.nl

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien is een bezoekje aan het braziliaanse consulaat te rotterdam een idee....?

14. Marcus

Marcus New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals Christina,

voor 2X3 maanden heb je geen speciaal visum oid's nodig. Gewoon een verlenging van je toeristen visum is voldoende.
    Simpel: ga 5 dagen voor verstrijken eerste termijn, dus op 80 dagen naar een delegacia de PF en verleng het. Neem je paspoort mee, kom niet aan in korte broek en slippers (voor mannen) en ga ff snel naar Banco Brasil en terug naar de PF. Stempel is gezet en hup, wederom 3 maanden in Brazilië.

Niet moeilijk doen, gewoon dit aanhouden. Klaar is Kees.

15. christina05@live.nl

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    nou doe maar rustig hoor, ik heb er geen ervaring mee, ik heb gewoon een braziliaans paspoort.

16. Marcus

Marcus New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    No offense Christina ;)
    Sorry indien je het zo opvatte. Niet mijn bedoeling.

17. christina05@live.nl

Lid geworden:
    8 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
  18. adrinalino

adrinalino New Member

Lid geworden:
    18 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee hoeveel die boete dan is?

19. Hazel

Hazel New Member

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    De boete is R$8 per dag die je illegaal in het land verblijft met een maximum van R$800.

Deel Deze Pagina