Prive onderwijs - Noodzaak?

Discussie in 'Brazilië' gestart door Nordestino, 18 apr 2015.

1. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind trouwens dat het maar eens afgelopen moet zijn met je achterbakse gekonkel.

Achter onze rug om onze gesprekken hier naar fortalezacorner copieeren en er dan in het openbaar vuile opmerkingen over maken. Wat dacht je, dat dat netjes is of zo?

Ik wil dat gestook en gezeur eigenlijk helemaal niet meer lezen, daarom verdom ik het langer om daar te posten.
    Blijf lekker daar. Veel rustiger voor iedereen.

2. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    We wijken wat van de oorspronkelijk vraag af, onze kinderen......openbare of privescholen.
    Voor mij, vooral in de grotere steden, prive onderwijs.
    Voor het personeel op de openbare scholen, meestal k
    onderwijzeressen, niets dan lof, de meerderheid.
    Velen geven les als een roeping.
    Maar ze worden door de gemeentes, deelstaten als vuil behandeld. Salarissen waardeloos.
    De scholen, de bouw en ondeehoud, veelal schandalig.

Voor de kinderen en de ouders ook belangrijk.
    Zo n beetje elk jaar roepen de vakbonden oo tot staking. Die kunnen werkelijk maanden duren, scholen gesloten, geen les.

Overigens is Dutch_man wat mij betreft hier ook welkom.
    Ook al geeft ie zn meningen over dit forum en wat er geschreven wordt niet hier, maar ergens anders,. Zn negatieve mening.
    Die kritiek zou hier wat mij betref welkom zijn..
    Mischien komt hij en zij tot inkeer.
    Ipv zich als ouwe wijven op hun Benidorm achtige forum te gedragen, te mekkeren..

3. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens wie ben ik om te zeggen ze zijn hier welkom...
    Dat maakt de moderator maar uit.
    Ik denk dat hier iederen zich kan inschrijven, zonder dat de moderator je een preventieve ban oplegt. Zoals daar.
    Waar je posts en antwoorden pas geplaatst worden, of niet, als de "moderator" tijd heeft om ze te lezen. Ik krijg sterk die indruk.

4. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed onderwijs is een noodzaak voor Brazilie.
    Kan me van dik 30 jaar geleden landen als Taiwan of Korea herinneren. Achterlijk, arm.
    Door massief in onderwijs te investeren groeiden een slechts 1 generatie uit tot wat ze nu zijn.
    Om dat hier te bereiken?
    Ik geloof er niet meer in.
    Politici voor de rest van hun leven opsluiten, of erger.

5. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens.

Goede scholing is het begin. Een beetje democratie moet het hebben van goede journalisten, mensen met vermogen tot oordelen en dat oordeel aan de rest mee te delen.
    En dan mensen die dat nog kunnen lezen ook.

Het staat allemaal op een buitengewoon laag niveau. Ok, het wordt wat beter, de hele toestand met Petrobras was 20 jaar geleden misschien niet eens ontdekt, maar er ontbreekt nog heel erg veel.

Een paar maanden geleden nam ik een abonnement op O Globo, toch niet de slechtste krant in Brazilie (misschien is die folha beter, zeg het maar) en die krijg ik elke zaterdag en zondag keutrig netjes in een plastic zak tegen het vocht over de poort geworpen (er is nou eenmaal geen brievenbus).
    Het openvouwen is elke keer weer een teleurstelling. Allen het eerste katern bevat soms wat interessants (meestal over Petrobras enz) en de rest bestaat voornamelijk uit reclame, nog meer reclame, twee complete caterns met advertenties van auto´s, een met banen die al bezet blijken als je er op reageert, een katern voor de vrouw, een katern over (dure) huisinrichting, en een glossy waarin alleen veel te dure luxe goederen en gadgets worden beschreven.

Daar wordt je echt niet wijzer van.
    De belabberde kwaliteit van de TV zal bekend zijn. Ik heb het eigenlijk opgegeven, Fantastico ging nog wel maar dat zit niet in mijn (dure) pakket van de satelliet, dus kijk ik BBC (met goede docu´s in het weekeinde) of via Iplayer met fantastische historische programma´s enz. (je moet alleen even via een tunnel).

Er is geloof ik een educatief kanaal, maar ja, kijkt iemand daar naar? Ik zie alleen maar nicleodeon of dat soort ongein voor kinderen, met die piepstemmetjes en gigantisch veel geweld. Echt didactisch verantwoord hoor :(

6. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    http://pt.m.wikipedia.org/wiki/GloboNews.

7. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb digitaal abonnement op OGlobe en Folha de SP.
    Ben erg tevreden over, blij mee. Elke dag 2 uur leesvoer, minstens, als ik tijd heb, en goedkoop. Globo tewoordig nog geen 5 Euro per maand. Folha iets duurder.
    Wat TV betreft, GloboNews is UITSTEKEND, aan te raden.
    Eeg goede reporters. Practisch 24 uur goed gebracht nieuws. Wat geen nieuws is is meestal ook goed.
    SKY kanaal 40.

http://pt.m.wikipedia.org/wiki/GloboNews

http://g1.globo.com/globo-news/index.html

Gewone TV gebruiken hier niet, alleen journaal da Band, 19:15 uur. Alleen SKY.
    Soms is TV-Senado ook wel OK. Als je toch niets te doen hebt.

8. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    GloboNews.
    De hele dag actueel.

http://g1.globo.com/globo-news/index.html

Ook op je PC, tablet of telefoon te zien.
    Alleen met steeds Itau reclame.
    Dus naar.....SKY - 40

9. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag Globonews ook wel, maar dan voornamelijk om 22:00 u. met Renata Lo Prete.

Op de computer heb ik (gratis) UOL met daarin nieuws van Folha etc.

Van kranten is het meestal voldoende om de koppen te lezen en de resultaten daarvan af te wachten. Hele artikelen lezen kan tijdverspilling zijn.

Nordestino, die Folha artikelen die jij doorgeeft kan ik nooit doorlezen omdat ik vanwege de UOL altijd al over de door hun gestelde limit zit.

Op TV kijk ik eigenlijk nooit meer naar de zgn. Open TV.

10. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad is Renata lo Prete ook 1 van mijn favorieten.
    Maar ook vele anderen. Iets eerder Ex-Folha Eliane Castanhede, Gerson Camarote, de meninas in de USA etc.. Ook Maria Beltrao, smiddags, de dochter van Helio Beltrao, general Figueiredos anti burocratie minister.
    Bovendien nemen ze 100% de uitzendingen van de CPIs over als TC camara overschakeld naar TV plenario.?
    Tegen 14:30 hrs.

En gevarieerde programas zoals documentaires van Fernando Gabeira.
    Er zijn ook wel in mijn ogen waardeloze dingen.
    Maar erg weinig.

11. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    En niet te vergeten Cristiana Lobo.

Hier, Cristiana Lobo in Maria Beltrao haar programa Estudio.i

kies

"Partidos citados na Operacao Lava-Jato tambem serao multados"

http://globotv.globo.com/globo-news/estudio-i/

12. Felix

Felix New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag Lobo ook wel en haar programma Fatos e Versões gaat wekelijks in op de politiek.

Ik vind haar echter te lief, ze is eigenlijk van mening dat de politiek terecht een spel speelt terwijl ze dat spel naar mijn mening juist aan de kaak moest stellen. Ze neemt niet echt stellingen in.

Cantanhede is inderdaad een goede journaliste en Alexandra Coutinho mag ik ook graag, maar dat is meer vanwege haar sympathie.

Beltrão is ook een prettige goedlachse spontane figuur maar haar programma trekt me niet zo.

Iemand waarover ik me steeds afvraag waarom die er voortdurend bij wordt geroepen is Merval Pereira, zo n beetje de verstrooide professor. Ik mag hem wel maar vind niet dat hij iets toevoegt en vraag me af of hij enige geloofwaardigheid heeft.

En dan dat nieuwe menneke Donny.... . Hij moest eens wat rustiger zijn en wat minder haantjesachtig. Waarom trouwens tegenwoordig drie commentaristen voor economie? Twee in SP. Sardenberg, Donny en dan nog een in Brasilia João?

13. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Lobo is inderdaad zo glibberig als vaseline.
    Maar dat moet ze ook zijn.
    Ze hangt geheel af van informatie via politici.
    Ze moet iedereen tot vriend houden, niemand tegen haar in het harnas jagen. Nooit je eigen neming laten blijken.

sAvonds ook nog Gerson Camarotti.
    De meesten hebben wel een blog.

http://g1.globo.com/politica/blog/blog-do-camarotti/1.html

14. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    @Maarten,
    Als jij de BBC hebt, zul je GloboNews ook wel hebben.
    Probeer het.

Verder heb je en had je nog Leilane Neubarth e Mariana Godoy. De eerste, nou die heeft overal wel een antwoord, al weet ze er zak vanaf. Soms, elke dag, sta ik er versteld v

15. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, deze.....

http://g1.globo.com/globo-news/noticia/2014/08/apresentadoras-fazem-acao-inedita-para-divulgar-o-globonews-play.html

.

16. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geabonneerd op infoglobo, dat is een combinatie van de digitale krant op elke dag plus de papieren krant in het weekeinde, voor 48 reais per maand als ik me niet vergis.

Niet duur vind ik. Maar helaas vind ik de kwaliteit nogal tegenvallen als het op berichtgeving aankomt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Op de TV heb ik uiteraard ook kanaal 40, dat is GloboNews. Kanaal 4 (lokaal globo) ontbreekt hier, sky zou geen rechten voor Petropolis hebben.

Ik heb een van de duurste pakketten moeten nemen om BBC-Worldnews te krijgen. Ik weet van Globo, en Band, ik kijk er ook weleens naar, ik heb ook een hele reeks stations waar ik geen gebruik van maak omdat ik ze naar vind (CNN en zeker Fox).
    Een echt goede documentaire zie je hier zelden of nooit, daarvoor moet je bij de echte BBC zijn, dat je via het net kan krijgen als je met een tunnel doet alsof je in Londen zit.

Trouwens, ik hou ook erg van een goede detective als ontspanning. Vergeet dat, die worden in Brazilie niet getoond ook niet op de commerciele kanalen.
    Mocht je dezelfde afwijking hebben: KRO detectives via uitzendinggemist. Meestal is een fake Nld ip adres nodig.

Ik weet het: op deze manier oefen ik mijn Portugees niet echt. Dat is waar. Maar ik heb wel plezier.

17. Nordestino

Nordestino New Member

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik weleens in Nederland moet zijn, kijk ik in de hotels in de Telegraaf of AD of wat dan ook.
    Daar staat werkelijk helemaal niets in vind ik.
    Vergeleken met de kranten hier.
    Dwz in Nederland meer onbetekend small-talk. Inbraak in Delfzijl tot fiets gejat in Valkenburg.

18. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een abonnement op de NRC. Duur, maar goed, al weet ik niet of dat nog zo is.

De andere kranten vervallen mij te gauw in sensatiezucht. Maar nu met het rumoer en onbewezen beschuldigingen van Van Buuren door twee journalisten van de NRC vrees ik dat ook de kwaliteitskrant door de mand is gevallen.

Vanuit Brazilie gezien is Nederland inderdaad heel klein. Kleine dingetjes worden al gauw enorm opgeblazen. Ik volg al een tijd de talkshows niet meer, wat ik voorheen wel deed.
    De ene storm na de andere orkaan is een glas water.

19. Gerard

Gerard New Member

Lid geworden:
    19 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Filmon.tv biedt alle BBC en ITV kanalen grátis in redelijke kwaliteit aan via internet.

20. Maarten van Tilburg

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    De BBC biedt die service ook aan, eveneens gratis en nog veel beter ook. Niet alleen "live" TV, maar ook terugkijken van oudere programma´s en een heel goede downloader (die tegen uitvallen van jet net kan).

zie http://www.bbc.co.uk/iplayer

gratis? Nou, eigenlijk zou je buiten de UK niet mogen kijken omdat de rechten (door de BBC betaald) dat niet toelaten. Dat is bij de nederlandse uitzendinggemist ook zo.

zie http://www.npo.nl/uitzending-gemist

Om dat te omzeilen moet je net doen alsof je in Londen of Amsterdam bent, ze kijken naar het ip-adres en je kan dus gebruik maken van een anonimizer, of tunnel.

deze bijvoorbeeld: https://www.privatetunnel.com/index.php/my-services.html

(die is niet gratis, maar een luttel bedrag geeft veel gemak)

Fimon.tv en andere dergelijke aanbieders doe precies hetzelfde. Als je wat meer wil is het opeens niet gratis meer, maar mooi dat ze niks betalen aan de toeleveranciers.
    (en of ze volgend jaar nog bestaan is nog maar afwachten)

Deel Deze Pagina