prijzen

Discussie in 'Argentinië' gestart door vegteric@yahoo.com, 21 feb 2006.

1. vegteric@yahoo.com

vegteric@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    21 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij informeren over de huidige prijzen van 1e levens behoeftes in Arg? zoals bezine,brood groente en fruit,onroerend goed?

2. Saray Verlinden

Saray Verlinden New Member

Lid geworden:
    2 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola Eric,
    de bezine hier is heel goedkoop, ongeveer 2 peso(0,50 euro cent)
    Om de prijs voor brood, groente en fruit te berekenen, kijk je naar de Nederlandse prijs en dat deel je door vier. Bijv in Nedrland kost een brood 2 euro, hier 50 cent.
    Ben je van plan om naar Argentinie te komen? Ik loop momenteel stage bij een camperverhuurbedirjf en misschien kan ik je op weg helpen.
    Ciao Saray

3. dbdoors@hotmail.com

dbdoors@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    12 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hola ! De prijs van benzine is hier goedkoop, diesel nog veel goedkoper en gas is spotgoedkoop. Groenten en fruit lijken goedkoop te zijn, maar hetgene wij terugvinden in Europa in de supermarkten komende van Argentina/Uruguay/Chili is 1ste keus! Alhier is 'alles' 2de of 3de keus dat je kan verkrijgen in de supermarkten. Het mooiste fruit en groenten wordt hier amper verkocht. Dus vergelijken is moeilijk, gisteren betaalde ik nog voor een kg tomaten, voor mij was dat een soeptomaat (3de keus) per kg 75 eurocent. Dat is niet goedkoop, een mooie appel betaal je hier rap 1 euro per kg en dan heb je een mooie grote appel, ga je naar 3de keus, dan is het goedkoop en zijn je appeltjes klein en hier en daar een plekje,dan kost dit maar de helft en minder. Dit fruit wordt in Nederland niet aangeboden en dient enkel voor appelcompote. Moest je dit fruit/groenten ook in Nederland/ Belgie verkopen dan is dit ook goedkoop! Ijsjes kosten hier ook veel geld.... reken op ongeveer 3 bollen 2 euro en meer (bij Volta/Fredo). Melkprodukten zijn duur voor een groot runderland, vis ook (onbehandelde zalm 11 euro de kg, het voorbije weekend in China town, en dit is dan nog de goedkoopste buurt). Huren... als buitenlander is ook niet altijd goedkoop, omwille van de kortlopende kontrakten, als buitenlander wil je in het centrum wonen... dus snel tussen de 200€ en 400 € ! Dit is veel geld, als je weet dat mijn nachtwaker, 300 euro per maand netto verdient, voor 6 dagen in de week, 11u per dag = 66 uur voor 300 euro!? En denk nu niet...wat een uitbuiter, dat is goed betaald voor Argentina ! Heb je vragen mail mij maar via mijn hotmail adres > dbdoors ! Peter

4. Hennie Verweij

Hennie Verweij New Member

Lid geworden:
    27 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kost een menu in een gemiddeld restaurant in BA?

5. Hennie Verweij

Hennie Verweij New Member

Lid geworden:
    27 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben het plan om in januari 2007 naar Buenos aires te gaan. Kan iemand mij informeren over de benodigde inentingen en meer in het algemeen de veiligheid op straat.
    Dank.

6. dbdoors@hotmail.com

dbdoors@hotmail.com New Member

Lid geworden:
    12 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ! voor Argentina heb je geen enkele speciale inenting nodig, buiten degene die je best ook neemt in Nederland (zoals hepatitis A, B en C, tetanos).Het enigste dat je best wel meeneemt of hier koopt is een produkt tegen muggen (hangt af van moment tot moment, en in het natuurpark Costanera Sur zitten er veel van die beestjes). Qua veiligheid is Argentina zeer goed, zogoed als Amsterdam ! Het enigste wat je niet moet doen als toerist de sloppenwijken inwandelen en foto's nemen, dat is vragen naar problemen. Dus als je uit interesse van natuurschoon,cultuur en monumenten komt, dan zal je niets moeten vrezen. Hou je geld op je rekening, haal af volgens believen aan de pinapparaten, en neem een visa/american express mee, dan heb je zeker geen risico van diefstal ! Doe zoals in Brussel, Amsterdam, Parijs of Rome ! Buenos Aires is 100% Europees ... !

7. hennie.verweij

hennie.verweij New Member

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Peter.
    Dank voor je waardevolle info.

8. Pieter35

Pieter35 New Member

Lid geworden:
    30 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand die prijzen van de huur van een camper voor 21 dagen? Of een goed lokaal verhuur bedrijf in BA die gene website hebben?

Deel Deze Pagina