Phang Nga Bay

Discussie in 'Thailand' gestart door sannegroen88, 10 dec 2008.

1. sannegroen88

sannegroen88 New Member

Lid geworden:
    27 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Weet iemand hoe we het beste naar Phang Nga bay kunnen?Is dit het beste te doen door een tour vanuit Phuket? Wij willen graag naar het vissersdorpje op het water daar.

Alle tips welkom.

Groetjes Sanne

2. Maikel

Maikel New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0

Het moslim paaldorpje heet Ko Pannyi, maakt deel van de tour naar het nabije James Bond island genaamd.Ik heb het nu 2x gezien,de eerste maal in 1980 en de laatste x in 2007. Het blijft fotogeniek mooi met al zijn grillige 'Vietnam stijl rotsformaties' dat je vanuit de zee uit de snelle langstaart boot kan aanschouwen. Ook duikt de boot traag varend door een zeegrot. Tenslotte naar het kleine James Bond island. Eigenlijk is er op al die jaren niet veel veranderd behalve het zeezigeuner paaldorpje dat vroeger zelfstandig en zonder toeristen kon leven en meer authentiek was. Ik herinner me nog altijd die visser dat een koordje in de plankenvloer van zijn ” huis restaurant” in de zee liet zakken en meteen een spartelende zeevis in de pan gooide, pannetje dat op een vuurtje rechtstreeks op de plankenvloer stond te branden … Nu is er een ruim restaurant, moslimtempel en souvenir zone. Maar blijft charmant omwille van zijn panorama naast de zeerots.

Ik had overwogen om de 2 x alles zelf te organiseren en te bereiken, maar prees me dat ik toch een georganiseerde tour nam.
    Op aanraden van de hoteldesk nam ik de namiddagtour .. inderdaad de kleurtjes zijn bij het naderen van de zonsondergang mooier en minder belopen.

Sim’s Tour:
    prijs 800bth p.p. ( all in) vertrekt rond 12 :00 via hotelronde. Terug op de strandzone van Phuket om 19 :00

Het bijzonderste vergeet ik nog en dat is de tussenstop in de “ Monkey Cave Temple ” Een hele zwerm apen hangen je op te wachten voor een banaantje . In de sfeervolle donkere tempelgrot kan je, net voor de liggende Bouddha laten zegenen het oranje armbandje om de pols heb ik jaren bewaard als een koesterend aandenken.

(de monk zal het bandje niet om de pols van een dame wikkelen )

3. Guest16449

Guest16449 New Member

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook prima te doen als georganiseerde boottour vanuit Krabi/Ao Nang.

4. bodevries@orange.nl

bodevries@orange.nl New Member

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben de tour vanuit Phang Nga gedaan, geboekt bij Mr Kean tour bij het busstation. Omdat we de enigen waren die op Koh Panyee (het vissersdorpje op palen) bleven overnachten hadden we een privélongtailboat. Wij betaalden in 2006 voor de tocht incl. kanoën, lunch, zeer uitgebreid diner, overnachting en ontbijt 1400baht p.p. Omdat je overnacht in het dorpje kun je er ook rondlopen terwijl de hordes toeristen er niet zijn. De volgende dag zijn wij doorgevaren naar Koh Yao Noi.
    Je kunt de tocht ook doen vanuit Krabi of Phuket, wat ik van andere mensen gehoord heb is dit meestal duurder en zit je ook vaak op grote boten met veel andere mensen.

Deel Deze Pagina