ori�ntatie Indonesi�

Discussie in 'Indonesië' gestart door hoeksie1, 16 feb 2011.

1. hoeksie1

hoeksie1 New Member

Lid geworden:
    1 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij oriënteren ons voor de zomer 2012. Een maand met onze kids (dan 12 & 14 jaar) naar Indonesië. Sumatra is één van de wensen (toba meer en Orang oetans in Bukit Lawang, tuben, jungle). Daarna willen we naar java (vulkanen/cultuur) en door naar Bali of Gili Islands (uitrusten).

Ik sta aan het begin van mijn zoektocht en vraag mij af of ik qua tijd alledrie de bestemmingen aan kan doen of een keuze moet maken. Zijn er bij Java bijvoorbeeld mooie tropische eilandjes waar we lekker kunnen relaxen, zodat we Bali links (in dit geval eigenlijk rechts) kunnen laten liggen?

Verder ben ik op zoek naar web-logs met reisverhalen over deze gebieden.
    Hoe is het beste te reizen? Dacht zelf auto met chauffeur (deels), wat moet ik daarvoor aan kosten budgeteren?

Hebben jullie tips voor leuke en goedkope accommodatie?

Ik lees het allemaal graag

Christel

2. Lex Romeijn

Lex Romeijn New Member

Lid geworden:
    13 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Christel,

Een maand voor 3 eilanden kan,maar hangt er een beetje vanaf wat je wil zien/beleven en wat voor vervoer je gebruikt.Wij hebben zelfs in 3 weken een keer 3 eilanden gedaan,sumatera,java,bali maar wel binnenlandse vluchten gemaakt anders lukt het niet.Sumatera moet je zeker doen ,is veel ongerepter en anders dan java,Toba meer tour en Bukit lawang kan in ca 7-8 dagen gedaan worden en is een goede keus.Java tour van west naar oost kan in 14 dagen en dan heb je nog een week om te relaxen in Bali.Is wel verstandig laatste deel van de reis rustig aan te doen want reizen in Indonesie is toch wel vermoeiend.Transport kost ongeveer Rp 550.000 p.d.=ca 45 Euro. In Java kan je goed met de trein reizen van Bandung naar Yogja en is een hele mooie treinreis.In sumatera zou ik zeker een chauffeur (met gids) inhuren.Om ideen op te doen v.w.b.Java verwijs ik graag naar www.rachmantravel.com.U kunt mij ook mailen a.romijn@quicknet.nl of bellen 0616207986 succes in ieder geval

3. liba0022

liba0022 New Member

Lid geworden:
    25 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Christel,

Yogyakarta is ook ontzettend mooi.Het is een hele mooie stad. Kanveel dingen bezichtigen wat ook leuk is voor je kinderen, b.v de Bourdudor en Pramadan, de vulkaan merapi die je ook kunt beklimmen.Kreaton bekijkken is het sultanspaleis.Dan heb je er een ontzettend mooi swit strand en een blauwe zee.Heerlijk om te zwemmen en bijna geen toeristen, is net bali.Weet een goed hostel voor je niet duur en ligt op een hele rustige plek.Internet gratis, europeesontbijt, gratis fietsen en ze doen ook tours en heb je vragen daar zijn ze ook zeer behulpzaam.En wil je een dag over heen gebracht worden ze kunnen zo een chauffeur en auto voor je regelen en ook niet duur. Vlakbij twee zwembaden wat nooit druk is, want de mensen hier gaan niet veel zwemmen.Nou ja genoeg te doen.Het hostel heet Green Garden je kan het vinden op hostelworld. Heb je nog vragen je mag me altijd mailen.

4. hoeksie1

hoeksie1 New Member

Lid geworden:
    1 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wendy, Je hebt het over een mooi strand. Kun je daar wat meer over vertellen? Het hostel heb ik inmiddels opgezocht.

5. Casasmit

Casasmit New Member

Lid geworden:
    2 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan ook met onze kids van 12 en 14 naar indonesie. Heb je al meer tips ontvangen en wanneer gaan jullie?

gr,

martin

6. dhans

dhans New Member

Lid geworden:
    24 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    He christel,

Jij ook hier? Zitten ook te denken over indonese. Nu nog betaalbare tickets ;-)

7. IloveBali

IloveBali New Member

Lid geworden:
    14 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor Bali gaan! Check mijn blog:
    http://baliholidayguide.yolasite.com

8. ramon1982

ramon1982 New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Christel,

Misschien staat er op www.yogyakarta.nl wel wat tips voor jullie reis naar Indonesie

9. Sanne&Martijn

Sanne&Martijn New Member

Lid geworden:
    19 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn wij ontzettend BLIJ dat wij op de tweede dag van onze reis door Indonesië Rachman (www.rachmanreizen.nl) tegen het lijf zijn gelopen! We hebben vier fantastische dagen met hem doorgebracht in/rond Bogor en Bandung en we hadden van tevoren alleen maar gehoopt dat we de Indonesische cultuur van zo dichtbij zouden meemaken! Hij heeft ons echt de typisch Indonesische gebruiken, plekken en cultuur laten zien. Wij vonden het super indrukwekkend om juist de niet-toeristische dingen te bezoeken! Samen met chauffeur Abu bracht hij ons overal heen en we hebben 2 nachten bij hem thuis geslapen. Het fijne was dat Rachman goed Nederlands spreekt waardoor we werkelijk alles konden vragen wat in ons opkwam. Door hem zijn we zo ontzettend te weten gekomen over de Indonesische gebruiken, cultuur etc. En het leuke is dat Rachman ook veel vragen stelt over hoe het er in Nederland aan toe gaat. Na de dagen met Rachman hebben we nog drie weken door Indonesië (Java, Bali, Lombok) gereisd, maar de ervaringen met Rachman hebben echt het meest indruk op ons gemaakt en staan echt in onze top 3! Als je ECHT het Indonesische leventje wilt ontdekken, dan moet je ZEKER met Rachman op pad!

Hieronder een beschrijving van de dingen die hij ons heeft laten ervaren:
    Op de eerste middag heeft Rachman ons meegenomen naar een typisch Indonesisch marktje waar je normaal als toerist echt nooit zou komen. Vervolgens nam hij ons mee naar een volkswijkje in Bogor waar we met thee en pisang goreng werden verwelkomt in zijn moeders huisje. Wat een andere wereld, maar wat een gastvrijheid!! De volgende dag heeft hij ons meegenomen naar de gongmaker, de wayangpoppenmaker en hebben we gewandeld door de prachtige rijstvelden! Wat wij ook heel leuk vonden was dat Rachman ons onderweg bij kraampjes verschillende soorten fruit liet proeven, heerlijk! Daarna heeft hij ons meegenomen naar zijn huis in de bergen. Hij heeft een gastenverblijf op de eerste verdieping waar we de komende 2 nachten zouden overnachten. Geweldig om echt zo midden in die andere wereld te zitten! Smiddags gingen we samen met Rachman, zijn dochter en zes van haar vriendinnetjes uit het dorp naar de warmwaterbron, midden in de natuur. Ook op de weg daar naartoe loop je weer tussen prachtige rijstvelden! Savonds hebben we gekookt met zijn vrouw, wat een smaken, daar kan echt geen restaurant tegen op!

De volgende dag hebben we met Rachman´s zoon, zwager en vriend een vulkaan beklommen. Hiervoor moet je wel echt een beetje conditie hebben, dus het voelde als een hele overwinning toen we bij de top aankwamen! Na nog een waterval te hebben bezocht hebben we later op de dag met een scootertje de omgeving verkend. Dat is echt een aanrader! Heerlijk gevoel om zo vrij te bewegen en om onderweg te zien hoe alle mensen leven. Savonds weer heerlijk genoten van alle heerlijke gerechten van Rachmans vrouw!

De volgende dag hebben we afscheid genomen van Rachmans vrouw en dochtertje omdat we met de Rachman en chauffeur Abu met de auto richting Bandung gingen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een marktje en daarna bij een basisschooltje. Dat was echt fantastisch! Zo´n 70 kindjes stormden op ons af om ons te begroeten en we mochten zelfs even in de klas op het bord schrijven wat woorden zoals goedemorgen in het Nederlands waren. In Bandung hebben wij in een hotel geslapen en de volgende dag heeft Rachman ons meegenomen naar Ereveld Leuwigajah omdat de vader van mijn oma daar begraven ligt. S´middags hebben we een bezoek gebracht aan de Aklung (muziekinstrument) school, een vrolijke show van kindjes die het muziekinstrument bespelen.. Erg leuk en overweldigend!

10. C.A. Klop

C.A. Klop New Member

Lid geworden:
    29 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het helemaal be-amen, zoals je het beschrijf is waar, ben al twee keer met Rachman op pad geweest en bij hem thuis geweest onder de Salak berg heel Indisch. Bakoes !!
    Groet, Cor Klop

Deel Deze Pagina