Noord Thailand / Trekking

Discussie in 'Thailand' gestart door simpelmind, 10 jun 2014.

1. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik niet echt een strandliefhebber ben, denk ik een tocht vanuit Bangkok naar het noorden te maken in de periode november / december via de geijkte plaatsen naar Chang Mai. Daar is een trekking mogelijk van 3 dagen door het gebied van Karen en Lisu.
    1e dag: rond Chang Mai( Akha dorpen Pang Deng/Pang Hoo ).
    2e dag: door bos en Thaise platte land naar de rijstvelden van Lahu (overnachting Lahu dorp).
    3e dag: Traditionele Akha dorpen en tocht met bamboevlot - terug naar Chang Mai.
    De reisorganisatie zegt (n vage bewoordingen) dat de trekking voor iedereen goed te doen is.
    In een reisgids Thailand lees ik echter dat vooral de 2e dag behoorlijk afzien is en men meer dan een normale conditie moet hebben om de tocht te volbrengen.
    Lopen in een licht glooiend landschap en primitieve overnachtingen zijn geen bezwaar maar constant behoorlijk stijgen, daar zie ik tegenop. Zijn er meerdere routes in dit gebied en wat heeft Chang Mai eventueel te bieden voor een langer verblijf aldaar?
    Reuze benieuwd naar reacties. Vriendelijke groet, Sim

2. ramrod

ramrod New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vaak met deze tochten is , is dat ze erg toeristisch zijn , met zn allen achter elkaar de rivier af op een vlot , aankomst dorp "bewoners" doen een dansje of zo , hoeft niet erg te zijn als je het maar weet .
    Wie weet is het leuker om gewoon een trekking te doen zonder al dat over georganiseer ?

3. simpelmind

simpelmind New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het volkomen eens wat betreft het "over-georganiseer" maar mijn vraag is eigenlijk of zo'n trekking goed te doen is en niet vele uren achtereen met flinke stijgingen. Ontspannen lopen/wandelen in licht glooiend gebied is prima. Ik ken Thailand niet en weet niet wat ik er kan verwachten!

4. Guest1559

Guest1559 New Member

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je geen zorgen, het is zeker geen bergbeklimmen. De gidsen lopen gewoon op flipflops, dus zo heel moeilijk is het allemaal echt niet.

5. ramrod

ramrod New Member

Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0

Lijkt me stug dat het zo zwaar wordt dat je moet opgeven , maar je kent je eigen conditie het beste .....
    Over het algemeen zijn alle op toeristen gerichte tours ook prima te doen , wat wel kan mee spelen is de hitte , heb zelf een keer in Vietnam een hele dag een wandeltocht met veel stijgen en dalen gedaan maar door de hitte ,rond de 40gr werd het wel heel erg zwaar .

Je kan het toch ook als je daar bent even bespreken ,vaak nog goedkoper ook dan via het www bespreken .

Deel Deze Pagina