NL belastingschuld

Discussie in 'Brazilië' gestart door cassiabolada, 23 jun 2008.

1. cassiabolada

cassiabolada New Member

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan de NL Belasting een schuld in Brazilie innen? En hoe kun je je beschermen?

2. dr.brecha

dr.brecha New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk!

3. dr.brecha

dr.brecha New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Frits je kunt je beschermen door je belastingschuld in Nederland te voldoen.

4. remco@kinkelaar.nl

remco@kinkelaar.nl New Member

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet waar je woont, maar het antwoord is nee. Alleen als je door de Nederlandse douane gaat kan het gebeuren dat je daar ter plekke problemen krijgt, hetzelfde als met openstaande boetes.

5. arno@graansilo.nl

arno@graansilo.nl New Member

Lid geworden:
    18 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Frits, eerst betalen, dan feestvieren! Anders mogen wij straks weer jouw schuld betalen.
    En dan ook nog hier om advies vragen hoe je eronder uit komt, het moet niet gekker worden.

6. tristan_35

tristan_35 New Member

Lid geworden:
    27 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Frits,

Dus als ik het goed begrijp, heb ik nog geld van jou tegoed. Ik zal het je makkelijk maken:
    http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betalen_via_telefoon/rabo_sms_betalen

7. pjak106

pjak106 New Member

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    beste Frits,
    het werkt zo; je zegt gewoon F#*@k you belasting dienst, ( leuker kunnen ze het toch niet maken maar jij wel ) en zolang je geen crimineel bent komen ze je echt niet halen/achterna. dat komt omdat er hier zoveel corrupte politici rond lopen dat ze dat aardig dicht getimmerd hebben voor Brasil residents.
    nadeeltje je kan niet meer via schiphol naar binnen.

8. Chico

Chico New Member

Lid geworden:
    12 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En beste Peter hoe zit het dan met het belastingverdrag dat Brazilie met Nederland heeft?
    Jij schijnt er veel van te weten en ik leer graag, dus leg eens uit.

9. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Frits,

Tristan heeft gelijk. Je moet gauw betalen anders krijg je de gebroeders Ivanov achter je aan. http://www.schoneleij.nl/

10. dr.brecha

dr.brecha New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaren terug kreeg ik ineens een blauwe belastingaanslag uit Nederland hier in Brazilië in de bus. Ik woonde al zeker zo'n 25 jaar hier en had hier ook mijn inkomsten. Er zat een dwangbevel bij, zou ik de vermeende schuld niet voldoen, dan zou ik meteen bij terugkeer in het geliefde vaderland het cachot indraaien. Dat heeft me weken lang telefoonkosten naar - ik meen Heerlen - en brieven gekost - helaas was er nog geen internet, maar sindsdien kan ik mij weer als vrij man op Schiphol bewegen, de namaakvliegen op het toilet er af proberen te plassen en een cruzeiromunt op het bordje van de toiletjuffrouw gooien. Raar trouwens dat er nu allerlei poetsende vrouwen tussen de plassende heren lopen in dit voormalige stinkende herenheiligdom. Trouwens, ook de ABN-AMRO zette mijn geld ineens vast. Ik wilde het deels laten overschrijven, maar dat kon ineens per fax niet meer. Ik kon wel over mijn rekening mailen en discussiëren alhoewel ze er voorzichtig vanuit gingen dat ik de rekeninghouder niet was. Toevallig moest ik toch op Schiphol zijn, waar ik me meteen, zoals dat nu hoort identificeerde. Ik vroeg nog om een recibo, maar dat kreeg ik niet want dat was nu écht in orde! Kreeg ik later tóch een brief dat ik me niet geïdentificeerd had, nieuwe bankwetten en zo, en niet meer aan mijn geld kon komen. Ik diende een klacht in, waar ze wel netjes op ingingen, ze belden er zelfs over op (zullen wel skype hebben tegenwoordig), en als ik een kopie van mijn paspoorten zou toesturen zou alles toch nog goed komen. Dat deed ik en ik vroeg om een ontvangstbevestiging die ik natuurlijk nooit ontving. Het is wel een waardeloos gevoel als je zelf niet aan je EIGEN geld kunt komen!

11. pjak106

pjak106 New Member

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Chico,
    helaas weet ik er veel van ja helaas ging er in mijn geval alles fout wat er fout kon gaan. en er is inderdaad het belastingverdrag, maar dat raakt meer de brave burgers die hier wel betalen en voorkomt dat men dubbel belasting betaald in beide landen dus.
    Frits,
    hou er ook rekening mee dat op termijn je rekeningen in Nederland leeg gelokt worden ( zo heet dat ) door de bel.dienst
    Felix,
    prachtig verhaal je kan wel een boek schrijven gelukkig voor jou met goede afloop.

12. borsje@acb-is.net

borsje@acb-is.net New Member

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal straks gewoon op je AOW worden ingehouden

13. pjak106

pjak106 New Member

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    die Albert AOW? daar ben ik nog een end vanaf, ga er zowiezo gevoegelijk van uit dat ik daar niets van zie., en achter de geraniums zitten is nix voor mij, dan toch liever hier ( hier is Brasil ) achter de palmen aan het strand...

14. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Over belasting gesproken.

Ik kreeg vorige week eindelijk weer eens een blauwe enveloppe. De definitieve aanslag over het jaar 2005. Ik begrijp best dat het doorploegen van het M-formulier (een boekwerk) wat tijd neemt, het invullen deed dat ook, maar TWEE JAAR ?
    Klagen doe ik niet hoor, ik kreeg zelfs nog wat extra terug.

Dat verhaal over de identificatie van Felix blijft ook vreemd. Ik heb vorig jaar en keer gebeld dat ik niet van plan was om naar Nederland te reizen alleen om even naar een postkantoor te gaan. Of dat niet bij het consulaat kon of zo.
    Nee dus.
    Nooit meer wat van gehoord.

15. dr.brecha

dr.brecha New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Maarten, maar ik kreeg een nieuwe kaart toegestuurd, terwijl de oude nog (2 jr.)geldig was. Men wilde die oude daar meteen mee ongeldig maken. Het grappige was dat ik precies wist met welke vlucht ik was aangekomen en hoe laat en op welke datum ik hun Schipholkantoortje had bezocht om me te registreren, maar dat interesesseerde ze allemaal echt helemaal niet. Zo hadden ze de verantwoordelijke kunnen aanpakken.

16. anoniempje

anoniempje New Member

Lid geworden:
    19 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Weet iemand als je een belastingsschuld hebt van boven de 10.000 euries je wel gewoon vanuit Schotland naar Duitsland (zeg dusseldorf) kan reizen?

17. Giovanni

Giovanni New Member

Lid geworden:
    15 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem. Tenzij je (voor zwaardere feiten) internationaal geseind staat.

18. nicolas

nicolas New Member

Lid geworden:
    22 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Frits, op dit forum weet eigenlijk niemand hoe het echt zit, ik zit met hetzelfde en heb besloten alles maar gewoon af te wachten en intussen gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent. Brazilie zal echt niet bij Nederlanders incasseren en het bedrag doorsturen naar Nederland, het neit betalen van belasting in Nederland is een fin. vergrijp, geen misdaad.

19. Davidinho

Davidinho New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het afdragen van belasting is een wettelijke plicht. Zie artikel 104 van onze Grondwet, waar staat: 'Belastingen worden geheven uit kracht van een wet'.

Het niet afdragen of ontduiken is daarom een regelrecht misdrijf, waarvoor je vervolgd kan worden. Daarna treed registratie plaats...

20. vliegende hollander

vliegende hollander New Member

Lid geworden:
    1 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ja dat kan zeer zeker! Zo heeft nederland en (BELGIE SINDS 2 MAANDEN OOK!) een verdrag waarbij zelfs de belastingdienst beslagname kan leggen op je goederen en bezittingen, ook de normale deurwaarder kan dit, in mij buurt ken ik al enkele gevallen van pensionados hier die de (braziliaanse) deurwaarder op bezoek kregen, voor de rechter gesleept werden en waar inbeslagname volgde, bij 1 zelfs de goederen (huis) die op naam van zijn (braz.) vrouw stonden, hier ging trouwens nog wel een rechtzaak van 2 jaar aan vooraf, de man had bezwaar gemaakt maar zijn vrouw kon niet bewijzen waar ze elders het geld vandaan had dan haar man dus kassa voor het incassobureau. Vele Nederlandse en ook Belgse incassoburos zijn tegenwoordig met partners wereldwijd omdat burgers dat tegenwoordig ook zijn. er zijn maar weinig landen waar dit tegenwoordig niet kan, wellicht kun je noord korea proberen, irak, iran of myramar maar de rest heeft tegenwoordig echt een uitwisselingsverdrag!(dit in ruil voor een gustige export of ontwikkelingshulp)

Deel Deze Pagina