Nederlandse vrouw uit de gratie?

Discussie in 'Brazilië' gestart door Chantalle, 28 sep 2006.

1. Chantalle

Chantalle New Member

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds enige tijd ben ik een bezoekerster van dit forum en heb hier al verschillende goede tips en ideeën opgedaan over Brazilië. Wat mij echter wel opvalt is dat de meeste posters heren zijn en de meeste hiervan een vriendin/vrouw uit Brazilië hebben.

Zelf ben ik een poosje terug in Natal geweest en ook daar was er een grote hoeveelheid Europese heren met een Braziliaanse vrouw aanwezig.

Waar ik benieuwd naar ben is of er ook zo veel vrouwen zijn die een Braziliaanse kerel aan de haak hebben geslagen?

Kom op dames laat u horen!

2. louis580

louis580 New Member

Lid geworden:
    23 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem even aan dat je een dame bent Chantalle, dus ik zou zeggen, begin met je eigen verhaal. Heb jij daar ook iets aan de haak geslagen, en zo ja wat dan wel?
    Je mag verzinnen en je fantasie de vrije loop laten gaan, tis tenslotte internet.

Kom op, Chantalle laat je horen..

3. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar ben ik ook al jaren benieuwd naar. Zelf ben ik overigens een man. En omdat ik op vrouwen val, wat niet zo vreemd is, kom ik ook vanzelf in de categorie mannen met een Brasileira terecht. Toch heb ik wellicht een bescheiden bijdrage aan het onderwerp.

Toen ik in mijn eentje door Pelourinho (het oude stadscentrum van Salvador) liep op een februari avond, zag ik twee jonge blonde Europese vrouwen hand in hand lopen met Braziliaanse jonge goden.

Dat vond ik eigenlijk wel leuk om te zien. Ik dacht bij mezelf: ''he he, eindelijk proberen die meiden ook eens wat uit en gooien ze ook wat anderen van hen denken lekker over de boeg''. De straat was lang en niet zo druk bevolkt. Toch bespeurde ik wat twijfel in de ogen van die meiden. Zo van: ''is dit wel een goed plan?''. Op het moment dat ik dichterbij kwam, lieten ze die handen van die jongens los.

Net als jij ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen van Europese vrouwen die een Braziliaanse god hebben gescoord. Ik twijfel echter, of hier veel vrouwen reacties op gaan komen. Ik hoop het wel.

4. Chantalle

Chantalle New Member

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lois,

Zelf heb ik een kerel uit Sittard aan de haak geslagen. Ik ben zelf Amsterdamse, dus dat is toch een beetje buitenlands! Ha,ha! We zijn inmiddels al bijna 5 jaar getrouwd en houden allebei erg veel van reizen.

Voorheen heb ik een relatie met een man uit Barcelona gehad, wat in eerste instantie begon als vakantieliefde, is uitgelopen in een relatie van ruim 2 jaar.

Uiteindelijk kon hij hier in Nederland maar moeilijk wennen en miste hij zijn familie in Spanje (Ja, het zijn zogenaamd allemaal van die machofiguren, maar ‘s avonds zitten ze jankend aan de telefoon met mama!)

Emigreren was toen de tijd geen optie voor mij, maar af en toe denk ik nog wel eens..

5. emilevanhalm@hotmail.com

Lid geworden:
    28 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grote verschil met een vrouw in Nederland en een man in Nederland volgens mij is dat:
    Een NL-man die op Braziliaanse vrouwen valt. Valt vaak op de wat exotische type. Nou denk je, er zijn toch miljoenen donkere typisch in Nederland en zeker in Amsterdam. Ja dat klopt ik kom uit Amsterdam en genoot ook zeker van de veelzijdigheid, maar ik heb nog nooit een relatie gehad met zo'n type, waarom? Omdat het een meisje was uit een moslim cultuur of een Antilliaanse achtergrond had. De eerste type accepteert niet dat je geen moslim bent en de tweede type is qua gedrag vaak te bijdehand, dus daarom heb ik nooit een exotische dame met Nederlands paspoort kunnen krijgen. Ze kwamen altijd uit andere windstreken.
    Een vrouw daar in tegen heeft het makkelijker. Een moslim man hoeft zich aan geen 1 regel te houden van de Koran, mag doen en laten wat ie wilt. Zolang zijn eigen vrouw maar niet vreemd gaat. De Antiliaanse man is in grote lijnen hetzelfde als een Braziliaanse man en dus is er niet echt een reden om helemaal naar Brazilië te verhuizen wanneer je buurman van de Antillen komt.

Nou weet ik dat niemand het hier mee eens is, maar zo zie ik het. Je hoeft me niet te corrigeren, want dat heeft geen zin meer. Ik woon al fijn in Brazilië en heb een super vrouw. Mijn hele omgeving zei dat je zo'n meisje bijna niet/nooit in Nederland zou vinden. Zelfs mijn moeder zei het!! En je weet hoe moeilijk het is voor ouders om eigen kind zien te verhuizen 10000km verderop. Het doet mij al pijn als ik eraan moet denken wanneer mijn kind (deze heb ik nog niet) 10000km verderop gaat wonen.

En Chantalle jou keuze kan ik ook helemaal begrijpen. Het is maar net waar je van houdt/op valt. Ik val 0% op blanke vrouwen, dus valt er een grote groep af. En dat is jammer. Had mijn leven een stuk makkelijker gemaakt.

Laatste, ik ben hier gekomen voor het land. Sinds mijn 14de was ik verliefd op het land. Ik heb altijd gezegd dat ik ooit ga wonen in Brazilië. Toen die kans er was heb ik dat gelijk gedaan. Het leven is hier hard tov NL, maar ik zou nooit meer kunnen wonen in Nederland. Dit speelde ook mee voor mij om nu hier te wonen. En mijn vriendin zou nooit in Nederland willen wonen.

groetjes.

De zon schijnt weer vandaag :D
    Daar ben ik ook verliefd op :D

Ps. Gerard wil je nog meer horen van mij leven? dan hoor ik het wel :D Je mag me alles vragen ik heb niks te verbergen, behalve mijn geld dan :D.

6. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat Antiliaanse vrouwen bijdehand zijn ben ik niet met je eens. Toevallig ken ik een groepje Antiliaanse vrouwen. Dat zijn hardstikke gezellige meiden! :)
    Ze spreken Nederlands en kennen onze cultuur goed.

Alleen als je met ze gaat stappen, staan ze tot 2.30 am elkaars haar te doen. Om 3.15 am ben je op de party. Om 8 uur lig je weer in je bed.

7. sven.vantveer

sven.vantveer New Member

Lid geworden:
    6 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chantalle
    Was jij dit ook niet die dit al eerder plaatste:
    http://brazilie.reisforum.nl/topic/1647/1/vrouwen-uit-brazilie!.html

Waarom de meeste posters hier heren zijn, dat weet ik niet, Maar wat maakt het uit waar een iemands vrouw of man vandaan

8. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sven et all,

Scherp Sven, scherp. Dat verhaal over het kippetje. Nu herinner ik het me weer. Het topic werd gesloten door Wouter van Gils omdat het dreigde uit de hand te lopen.

Even kijken of we het nu netjes kunnen houden en dit onderwerp kunnen

9. abel.jakobs@home.nl

abel.jakobs@home.nl New Member

Lid geworden:
    3 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    verdomd, emile ik begrijp je volkomen.
    ik had niet gedacht dat ik het nog met jou eens zou worden maar vandaag is de dag.
    have fun,amigo!!!

10. emilevanhalm@hotmail.com

Lid geworden:
    28 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    HEY!!!!! ABEL dat vind ik nou leuk!!
    Gelukkig nu kunnen we toch nog door 1 deur :D. Dit is altijd het moeilijke van een forum je kent de persoon niet en leest iets de eerste keer en dat kan dan helemaal verkeerd vallen en dat is toch zonde. Je ziet op dit gebied zijn we het met elkaar eens.

abraço,

emílio

11. Piet van den Engel

Piet van den Engel New Member

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chantalle
    Naar mijn denken ben jij een tikkeltje jaloers op de mannen van dit forum zij hebben allemaal een brazilieaanse vrouw of vriendin.Ben je in Natal kijkt er geen bras naar je of was je man een paar uur zoek.RARA waar was tie dan ?

12. sven.vantveer

sven.vantveer New Member

Lid geworden:
    6 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @T2
    "T2 en de rest van de forummannen met zijn allen "
    Spreek voor jezelf alsjeblieft en niet voor mij :D Ik ben een ouwe uitgerangeerde man met een kippetje. ;)

13. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Sven

Wanneer ik in de toekomst ook uitgerangeerd ben, vind ik dat ik ook recht heb op een kippetje. Net als die gasten van de Rolling Stones. ;)

Tenzij een chickie mij nu al aan de haak slaat. Dat zal echter geen Catalaanse pollo zijn.

14. apablito@lycos.nl

apablito@lycos.nl New Member

Lid geworden:
    13 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De ham-vraag zou kunnen zijn:waarom zijn er zoveel NL mannen die een buitenlandse vrouw verkiezen boven een NL vrouw? Chantalle, dat heeft met de gemiddelde mentaliteit van de NL-vrouw te maken. Goede tijden-slechte tijden, zekerheid(de eerste vraag in de kroeg van een vrouw is meestal: wat doe je voor de kost?)

15. apablito@lycos.nl

apablito@lycos.nl New Member

Lid geworden:
    13 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En beste Chantalle als jij in brasil bent geweest, dan moet jij toch ook iets van de mentaliteit van de braziliaan hebben meegekregen? Wat is jou nu opgevallen? Wat zouden eventueel, misschien de redenen kunnen zijn dat zoveel europaanse mannen helemaal verliefd worden op de zuid-amerikaanse vrouw?

16. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @Pablito

Ik weet het! Ik weet het!

Mag ik het zeggen?

17. paulgroenland

paulgroenland New Member

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu wij toch bezig zijn:
    ik persoonlijk vind de Nederlandse vrouw vaak niet zo heel vrouwelijk. Kijk maar eens naar het loopje om te beginnen. Al snel wat kattig en minder toegankelijk.
    Er is ook onderzoek naar gedaan. Niet zo heel lang geleden heeft er ook een artikel gestaan in de Volkskrant als ik mij goed herinner, waarin bevestigd werd dat met name in de randstad er een grote groep vrijgezelle Nederlandse vrouwen aan het vissen zijn naar Nederlandse mannen (die mooi,hoog opgeleid, leuk zijn met kinderen, hoog inkomen,stoer aan de buiten kant,emotioneel intelligent, lekker kunnen koken)en dat die vijver niet zo vol blijkt te zijn........Misschien toch een beetje uit de gratie?

18. borsje@acb-is.net

borsje@acb-is.net New Member

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @chantal,

Vroeger had het mixed-couples forum een landkaartje waar je kon zien waar buitenlandse partners vandaan kwamen.
    Er was duidelijk verschil in landen waar mentname vrouwelijke partners en manelijke partners vandaan kwamen.

Vrouwelike partne

19. emilevanhalm@hotmail.com

Lid geworden:
    28 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, Albert snortjes kun je hier ook vinden hoor. En wat ik helemaal vies vind zijn die armen met flinke haren, bah!!

20. tomvankrogten@hotmail.com

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh.. op de tepels vind je bij Braziliaanse vrouwen ook nog wel eens wat.

Gaan we al te ver Wouter?

Maar zo als Albert al zei. Het gaat voor een groot gedeelte om de bumbum. Dat betekent toch achterwerk, niet? Zelf noem ik dat altijd bundinha of poupozuda.

In het luxe winkelcentrum van Jakarta zag ik alleen maar Westerse mannen met Indonesische vrouwen.

Eigenlijk is de conclusie zo makkelijk. De man zoekt een lekker ding, die lief en lekker in bed is.
    De vrouw zoekt een man die blank, groot, aantrekkelijk is en veel cash heeft.

@Paul
    ''....dat met name in de randstad er een grote groep vrijgezelle Nederlandse vrouwen aan het vissen zijn naar Nederlandse mannen (die mooi,hoog opgeleid, leuk zijn met kinderen, hoog inkomen,stoer aan de buiten kant,emotioneel intelligent, lekker kunnen koken)en dat die vijver niet zo vol blijkt te zijn.''

Toevallig voldoe ik aan een aantal van die zaken. En ik woon ook nog in de Randstad. Die rijen met Nederlandse vrouwen voor mijn deur heb ik nog niet gezien.

Wanneer ik in Brazilie ga stappen is het aantal leuke meiden dat je op zo'n avond ziet niet te tellen. Het zijn er zo veel. Daarom zijn die mannen in Brazilie ook zo blij.

Vooral in Amsterdam zijn vrouwen arrogant, terwijl ze niet eens zo lekker zijn. Ze stellen eisen. Je mag hun telefoonnummer niet zomaar vragen. Ze vrijen daardoor weinig in hun leven. En verpesten het voor de Nederlandse man, die in het uitgaansleven oververtegenwoordigd is.

Dan ga je een keer naar Brazilie en gaat er een wereld voor je open.

Volgens mij ligt de Nederlandse man in de wereld nog al goed in de markt. Hij is groot, blank, heeft cash, is gewend een andere cultuur snel aan te leren, heeft interesse in die cultuur, heeft moderne opvattingen, is hoog opgeleid, heeft humor (hence dit Forum), geeft ruimte aan de vrouw, kan koken en baby verschonen en is ook nog een tijger in bed (Min Holandes tan gastoso) :).

In alle landen van de wereld is het makkelijker vrouwen te versieren dan in Nederland. En wij hebben een hele grote mond dat we zo vooruitstrevend zijn. En de Wallen, baas eigen buik en de pil, bla bla bla bla.

Naar mijn idee wordt er nergens zo weinig gevreeen als in Nederland.

Deel Deze Pagina