Nederlandse Oplichter(s) in Mendoza

Discussie in 'Argentinië' gestart door Mirthe en Michel, 9 mrt 2008.

1. linou

linou New Member

Lid geworden:
    14 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Waow, I was in Mendoza on 1 January 2010 and this Kevin also told us the same story. I do not speak Dutsch but by translating I discovered that this man is an actor. Shiiiit, we gave him 500 pesos. Next time, I won't be so naive. Why is he still doing the same after 3 years? does the police do nothing there? grrrr

2. fristi_addict

fristi_addict New Member

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kevin of hoe je ook heet,

Waarschijnlijk lees je dit wel.

Kijk eens in de spiegel en probeer alleen al eens te beseffen dat er zoveel dingen zijn - naast het uitzuigen van hardwerkende, behulpzame mensen - die je meer voldoening kunnen geven.

Koop een ticket naar Nederland en zoek een psycholoog. Of als dat teveel moeite is, zoek een baantje als tour guide en doe iets voor je geld net zoals iedereen hier. Creëren in plaats van kapot maken. Zoek een lieve vrouw, maak vrienden, lees boeken, maak er wat van jongen.

Sterkte

3. iwandessers

iwandessers New Member

Lid geworden:
    9 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben deze kl*tzak gisteren nog tegengekomen en gaf hem 100 pesos
    mijn reisgenoot geloofde "Kevin Van Gaalen" uit "Turnhout" niet en vond dit forum, we zijn erachter gegaan en hebben hem niet meer gevonden..
    AAAARG :)

4. info@adfidius.nl

info@adfidius.nl New Member

Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kevin heeft de bus nog steeds gemist. Hij verdient met zijn toneelspel een Oscar, maar een goede psycholoog is geen overbodige luxe. Tot vrijdag Kevin!

5. Redondo

Redondo New Member

Lid geworden:
    21 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks mis mee toch, makkelijke manier om geld te verdienen

6. reikigroepstedebroec@hotmail.com

Lid geworden:
    27 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    beste mensen
    ik snap niet dat jullie zoiets geloven
    het is algemeen bekend dat je in geheel zuid amerika moet op letten maar als je het niet weet heb je meedelijde met z.n klootzak
    de volgende keer niet meer intrappen
    groeten
    Johan uit Brazil

7. Tipica Reizen

Tipica Reizen New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Johan, er zijn gelukkig nog mensen op deze wereld die uitgaan van het goede in een mens. Het is jammer dat anderen daar misbruik van maken.

8. liekebartelds

liekebartelds New Member

Lid geworden:
    13 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa vandaag was het weer raak! PRECIES hetzelfde verhaal.. 100 pesos armer!
    Ernstig en treurig!

9. Sannekind

Sannekind New Member

Lid geworden:
    2 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ook ik ben erin getrapt op 18 mei 2010 voor USD 50,-. Hij is zeker ontzettend goed maarja what goes around comes around!!!! ik hoop dat hij er erg gelukkig mee geworden is!
    Succes Kevin en ik hoop dat er in ieder geval van genoten hebt!

10. bjou85

bjou85 New Member

Lid geworden:
    2 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    And Kevin strikes again. 30 juli 2010 waren wij voor 2 dagen in Mendoza, en gelukkig maar voor 100 pesos de boot ingegaan. En dan denk je iemand te zijn die zich niet laat oplichten.. Maar wat waar is is waar, die man verdiend een Oscar. Toch vraag ik me af hoe zo`n nederlander in Mendoza terrecht komt om mensen op te lichten..

11. gunther

gunther New Member

Lid geworden:
    29 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongelofelijk dat deze man nog steeds rondloopt in Mendoza. Ik werd in al mijn goedheid reeds in juni 2007 100 pesos lichter gemaakt (zie http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1405524 ). Drie jaar later loopt hij er nog steeds rond. Wat een zielig leven. Best inderdaad naar een psycholoog sturen...

12. Guest28667

Guest28667 New Member

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo medereizigers,

vandaag weer, hier in mendoza. nog geen kwartier geleden. gelukkig had ik van een vriend al zoiets gehoord en heb ik doorgevraagd en hem proberen af te wimpelen met adviezen. Mijn vriendin heeft hem uiteindelijk toch nog 10 pesos gegeven en omdat ik twijfelde over het verhaal durfde ik hem geen oplichter te noemen. ik zit hier nog een maand: als ik hem nog een keer tegenkom zal ik hem eens confronteren en denk ook aangifte te doen voor iedereen die al opgelicht is.

13. jurgenvanlaere

jurgenvanlaere New Member

Lid geworden:
    5 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Joost,

we hopen dat het je lukt! hij heeft ons ook 300 pesos lichter gemaakt begin januari... tja, je twijfelt even maar dan denk je: "hoe zou ik willen dat iemand reageert als ik echt in zo'n situatie zou zitten." Volgende keer zijn we inderdaad minder vrijgevig!

14. evamarieleonie

evamarieleonie New Member

Lid geworden:
    20 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    En ja hoor, nog twee sukkels die er zijn ingetrapt, terwijl ik best wel wat gewend in werk met daklozen. Maar blijkbaar gaat de inditificatie met de gestrande Nederlander boven gezond verstand. Wij hebben hem trouwens maar 40 pesos gegeven.

(was gister)

15. michael@ricx.nl

michael@ricx.nl New Member

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Na googlen van zijn naam, Kevin van Tilburg, kwam ik op dit forum. Ook bij mij was het raak, deze keer 130 pesos. Zelfde verhaal, een fenomenaal acteur. Dat deze man al 3 jaar in Mendoza rondloopt met dit soort praktijken is ongelooflijk...maar het werkt blijkbaar.
    Hij gaf me zelfs zijn mailadres (voor wie hem een persoonlijke noot wil sturen): kevinvt@lapp.org

16. michael@ricx.nl

michael@ricx.nl New Member

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben hem weer tegengekomen. Heb zijn foto genomen, maar kan die hier niet plaatsen. Iemand nog tips? Zou goed zijn als het Kevin-forum opgeheven kan worden.

17. Tipica Reizen

Tipica Reizen New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Michael, op het andere Argentinie-forum (http://www.wereldwijzer.nl/forum/argentinie-forum) is er ook een topic over deze gast, daar kan je wel foto´s plaatsen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=49892

18. Sandra & Rochus

Sandra & Rochus New Member

Lid geworden:
    16 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij zijn er op 13-04-11 met boter en suiker bij Kevin in gegaan. Nadat we zijn naam op google gingen checken toen we een fail delivery kregen op zijn welbekende kevinvt@lapp.org op deze site terecht gekomen. Gelukkig hebben we hem maar 100 pesos gegeven, maar wat was hij er blij mee. Drie klapzoenen op de wang was het resultaat! Achteraf konden we erom lachen, maar oh oh wat een viezerik. Over de rug van medereizigers.. Uit zijn acteertalent had hij meer uit kunnen halen..

19. marloesluttikhuis

marloesluttikhuis New Member

Lid geworden:
    9 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ook ik ben er ingetrapt!Hoe dom,had ik dat maar eerder geweten!Ik leefde zo met hem mee omdat hij alles was kwijtgeraakt!Heb hem 120 pesos gegeven, volgens hem genoeg voor een busticket naar Buenos Aires (vond het al weinig maar oke)! En het ergste is dat ik vooral heel erg bang werd van zn verhaal omdat Mendoza zo onveilig is!

20. j_maltha

j_maltha New Member

Lid geworden:
    17 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook wij zijn er goed ingestonken. Waren in onlangs in Mendoza en toen sprak Kevin ons aan. Erg beleefd en voor alles had hij wel een goed argument. De vieze trui had hij namelijk van iemand gekregen aangezien hij al zijn bagage kwijt was. En hij rook wat naar zweet omdat hij al uren op straat liep en daarvoor een lange busreis achter de rug had. Wij hebben hem eerst alleen wat pesos gegeven voor wat eten en drinken (zo hoefde hij tenminste niet de nacht op straat door te komen). Uiteindelijk hebben we hem ook geld gegeven voor een busticket naar BA. Het ergste vind ik nog dat ik het zo met hem te doen had. Heb toen echt slecht geslapen met het idee dat we meer voor hem hadden moeten doen en wilde ook niets liever dan weg uit Mendoza, omdat het zo'n onveilige stad was. Achteraf hadden we meteen naar zijn aangiftebewijs moeten vragen, maar op dat moment dachten we er niet aan. Hoop dat iemand hem een keer te pakken krijgt!

Deel Deze Pagina