Nederlandse GSM overal bruikbaar?

Discussie in 'Argentinië' gestart door Sophie & Stefan, 30 okt 2008.

1. Sophie & Stefan

Sophie & Stefan New Member

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn benieuwd of een Nederlandse GSM normaal gesproken overal te gebruiken is in Argentinie.
    Ik weet niet of het veel uitmaakt maar in ons geval is het een Nokia 3110 met Vodafone abonnement.

Is er verder overal een goede dekking bijv. in El Calafate, Puerto Madryn en Ushuaia?

alvast bedankt!

2. bol.jack@tipica-reizen.nl

Lid geworden:
    20 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een quad-band toestel nodig geloof ik, anders gaat het niet werken. In de steden is er altijd wel een goede dekking, maar zodra je in Patagonie daarbuiten komt kan je het vaak vergeten. Het zou ook onzinnig zijn om hier een landelijke dekking te hebben natuurlijk :)

3. Heart of Argentina Travel

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet van een groepje Nederlanders die hier onlangs bij ons te gast waren dat zij gewoon een SIM-card hadden gekocht in Buenos Aires en hiermee een lokaal 06-nummer hadden geactiveerd. Vervolgens kochten zij losse telefoonkaarten voor de verbinding. Dit werkte goed hier in de regio Córdoba, ik weet niet hoe dit in het Zuiden is van dit onmetelijk grote land. Misschien een goede tip voor jullie?

Succes,
    groet
    Jan Lettinga

4. Sophie & Stefan

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! O.K. als we echt een quad-band nodig hebben kan het wel eens lastig worden....

Ben benieuwd of er andere NL-reizigers zijn die ervaring hebben met een "gewone" standaard Nokia GSM (is geloof ik dual-band) en een abonnement (geen pre-paid)??

5. Tipica Reizen

Tipica Reizen New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat tri-band ook werkt, dat weet ik even niet meer, maar dual-band kan je wel vergeten.

De oplossing van Jan werkt inderdaad prima (een 2e hands sim-kaartje kopen in één van de vele belwinkeltjes), maar dan moet je mobiel natuurlijk wel simlock-vrij zijn.

6. marlies.klicks

marlies.klicks New Member

Lid geworden:
    31 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hier in Buenos Aires een nokia N95 met t-mobile abb. en een nokia N73 met een argentijnse sim. Naar ned bellen met ned. mobiel gaat goed, smssen niet altijd, krijg nu soms 20x zelfde berichtje door. Met arg. sim (wel movistar nemen, is de beste) kan je ook naar ned. nr bellen. smssen gaat niet. Vanuit ned naar arg nr bellen is ook moelijk, vaak moet er ergens nog een 9 tussen. Vandaar dat we 2 nr. hebben

7. Sophie & Stefan

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze GSM blijkt toch een tri-band en geen dual-band.

Na wat verder surfen op internet vond ik op de volgende site info over de mogelijkheden van onze GSM in Argentinie:

http://www.vakantiebellen.com/toestel/toestel.asp?operator=3&belvorm=29&land=11&toestel=

Volgens deze site zou onze Nokia 3109 het in Argentinie moeten doen. Nu maar afwachten of dit daadwerkelijk het geval is....

8. christavanduin

christavanduin New Member

Lid geworden:
    22 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gsm gekocht in Buenos Aires inclusief nummer. Kost je 150 pesos. Voor mij een goede oplossing, omdat ik veel sms met mensen hier in Argentinie. Mijn Nederlandse telefoon (blackberry) doet het hier ook.

9. christavanduin

christavanduin New Member

Lid geworden:
    22 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gsm gekocht in Buenos Aires inclusief nummer. Kost je 150 pesos. Voor mij een goede oplossing, omdat ik veel sms met mensen hier in Argentinie. Mijn Nederlandse telefoon (blackberry) doet het hier ook.

10. Heart of Argentina Travel

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens klanten van ons die beginnen in Buenos Aires (zoals eigenlijk iedereen die Argentinië aandoet) zijn de kosten niet hoger dan 20 pesos en krijg je daarvoor direct een Argentijns mobiel nummer:

"Ik ben een movistar winkel binnengelopen (een locutorio voldoet ook) en daar een sim kaart gekocht voor 20 pesos. Hier staat dan gelijk 20 pesos beltegoed op, dus eigenlijk is de simkaart gratis. Zijn blij dat we het gedaan hebben"

Succes en veel plezier in Argentina!

Jan Lettinga
    Córdoba

11. Sophie & Stefan

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer terug in NL nog even voor de "records": onze tri-band Nokia 3110 deed het - met 1 uitzondering - overal via het Claro netwerk (Buenos Aires, Mendoza, bleek El Calafate echter een volledig witte vlek, 4 dagen lang hadden we geen enkel signaal. Nu is El Calafate een beetje een aparte plaats daar er blijkbaar enkele rijke families de boel controleren en mogelijk dat ze daar bewust Claro buiten de deur houden (maar dit is slechts een gevoel, misschien dat iemand van de hoed en de rand weet...). De andere providers bieden er geen frequenties die geschikt zijn voor een "normaal" tri-band toestel.

12. willemhobby

willemhobby New Member

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik Duitse gms koop kan ik hemom zetten in het nederlands

Deel Deze Pagina